Vraag
Reacties
rger76
Level 1

Geen wifi na aansluiten switch TP-Link TL-SG105

Omdat bekabeld internet altijd beter is heb ik een switch aangeschaft om mijn TV, PS5 en ziggo next tv box bekabeld aan te sluiten.
De internetsnelheid van deze apparaten is hierna een stuk beter, echter heb ik dan geen wifi verbinding meer.
Hoe kan dit?
Kabel loop van een extra internetpunt van de ziggo naar de switch.

Het extra internetpunt zendt geen wifi signaal uit, ook nooit gedaan.
Dit is een power adapert van ziggo die alleen een ethernet aansluiting heeft en verder geen wifi signaal uitzendt. Tv en Mediabox zijn in de oude situatie verbonden met het wifi signaal van de connect modem.
Maar als ik dus de switch gebruik om de tv en de mediabox bekabeld aan te sluiten worden de andere apparaten die wel van de standaard wifi gebruik maken afgesloten van het internet. Wel verbonden met het netwerk maar geen internet.

0 Kudos
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ik zelf ook de TP-Link die jij hebt en ik heb de kabel rechtstreeks van me modem naar de huiskamer getrokken, en die in de Switch daarna de apparaten. En ik heb er 1 in de Meterkast hangen op me modem gekoppeld daar hangen weer 2 kabels aan naar slaapkamer en TP-Link switsch en mijn Deco en naar Zolder en mijn Deco.

Maar de Powerline Adapter waar geen wifi uitkomt van Ziggo, ik ken ze eerlijk gezegd niet, ik ken wel de Powerline Adapters Extra Wifi Punt 

2001960449.jpeg

Maar als ik vragen wat voor modem heb je en staat deze in bridge of heb je geen wifi modem, dat is beetje onduidelijk. Als de powerline via lichtnet niet via modem zijn aangesloten, zullen deze ook niet werken in een stekkerdoos, deze moeten aan je modem gekoppeld zijn.

Laat maar even weten.

0 Kudos
rger76
Level 1
Topicstarter

Adapter is een extra internetpunt zonder wifi mogelijkheid. Deze gebruik ik al jaren en doet het ook prima als ik alleen de PS5 er op aansluit. Met een switch ertussen en de mediabox next erbij dan komt het probleem. Wifi signaal is wel aanwezig maar geen internetverbinding. Probleem zit m denk ik bij de mediabox.

0 Kudos