1
Vraag
2
Reacties
Verhoeven

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen wifi contact met zonnepanelen omvormer na overstap naar Ziggo modem

Sinds overstap naar Ziggo met connectbox, werkt de wifi via de omvormer van onze zonnepanelen niet meer.
De omvormer is van de firma Tautus, Goodwe. Wie weet een oplossing?

Toevoeging van Moderator: 
Lees  het artikel:  Goodwe Sems Portal verbinden van @Dave! voor meer informatie over deze omvormer.

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16889Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8033Likes
Zonnepanelen terug naar fabrieksinstellingen UPnP even aanzetten op de connect box en de set up van de zonnepanelen draaien. Even zoeken in de handleiding. Of op het internet kijken of iemand het opgelost heeft.
Ray_mon

Level 4
  • 60Posts
  • 8Oplossingen
  • 11Likes
Misschien even het 2,4Ghz en 5Ghz netwerk gaan scheiden. Dit verhelpt de meeste problemen.
Justin23

Level 9
  • 262Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes
Dat komt omdat de netwerknaam veranderd is. Je kunt de omvormer via een UTP kabel verbinden met een laptop en dan in de omvormer de Wifi instellingen veranderen. Of je logt in op het modem en voert hier de oude netwerknaam en wachtwoord in.
Als het goed is heeft het Netwerkkastje op de omvormer 2 UTP poorten. 1 de serial poort waarmee het kastje met de omvormer verbonden is en 2 de ethernet poort waarmee je de Laptop kunt aansluiten.

Gr Roger
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1581Likes
Hallo Verhoeven! Welkom op onze Community.

Ik lees hier een aantal hele goede tips. Ik moet zeggen dat de tip van Justin23 (#LekkerBezig!!) zo ontzettend voor de hand ligt dat je die stap heel makkelijk zelf over het hoofd ziet. Is het je inmiddels gelukt en draaien de panelen weer als een zonnetje? 😉
Verhoeven
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor alle tips. Naar mijn 'Pc man' gestuurd en zelfs hij krijgt de wifiverbindingniet aan de praat. Valt steeds weg. :grin:
Verhoeven
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hieronder de bevindingen van mijn 'pc-man'
Gebruikte hardware: Ziggo Connect Box (out of the box met aangepaste wifi-naam en wachtwoord), Dell Latitude E6510, Huaweii Y6, Nokia 6

Ik heb de draadloze instellingen gereset door middel van de handleiding, Solar-Wifi wordt zichtbaar.
Mijn laptop aangemeld op dit netwerk, ik kan de web-interface benaderen, zodra ik hierin ga zoeken naar een netwerk via de wizard verbreekt de verbinding.
Dit is te zien door een ping-opdracht naar het IP-adres 10.10.100.254, welke dan time-outs krijgt.

Op mijn telefoon gaat de wizard wel door, het systeem meldt zich echter niet aan op het netwerk (SSID en WPA zijn correct, dit is gecontroleerd).
De wifi-frequenties uit het modem hebben een eigen naam (het 5G netwerk heeft een 5G achtervoegsel).

De snelheid en wifi-dekking op de plek van installatie is in orde.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78776Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23522Likes
Misschien dat dit een oplossing biedt, als je deze (IPv6) instelling hebt in je modem:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644
DennyW

Level 17
  • 3184Posts
  • 251Oplossingen
  • 934Likes
IP-adres 10.10.100.254 past niet in het subnet waarmee de Connectbox standaard afgeleverd wordt. Pingen naar dit IP-adres vanaf een PC (of iets anders) dat een 192.168.178.?? gebruikt zal dan falen.

Verbind (met een ethernetkabel) een PC of laptop met het de omvormer (rechtstreeks inpluggen). Vervolgens geef je (tijdelijk) die PC een statisch IP-adres in de range van 10.10.100.?? B.v. 10.10.100.100 met subnetmask 255.255.255.0 Een gateway adres en of DNS ingeven is niet nodig. Windows zal wel melden dat er op dat moment geen internettoegang is, maar dat kan je negeren. Je wilt immers alleen even verbinden met 10.10.100.254.

Nadat je de nodige instellingen hebt gewijzigd in de omvormer, zet je de netwerkkaart van de PC / laptop weer terug op DHCP (Automatisch een IP-adres laten toewijzen). De omvormer laat je na het aanbrengen van wijzigingen in diens netwerkinstellingen, opnieuw opstarten.

Hoe kom je in Windows makkelijk bij de instellingen van de netwerkadapters?
== >. Druk de Windowstoets (onder op het toetsenbord) in (en ingedrukt houden) en tip even op de letter r . Het dialoogvenstertje Uitvoeren verschijnt. Geef hier (wit vlakje) in ncpa.cpl en klik op OK.