1
Vraag
2
Reacties
SjaakAfhaak

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen verbinding vanaf thuis naar eigen thuis server

Sinds gisteren heb ik een nieuw modem ter vervanging van de TC7210.

Echter kan ik nu vanaf mijn eigen huis niet meer bij mijn eigen mailserver op de zelfde verbinding via een dns.

Ik heb alles ingesteld zoals het eerst in de TC7210 stond.

Het is wel mogelijk om via 4G of eigenlijk elk andere verbinding naar mijn mailserver te komen. Ook de VPN verbindingen werken goed van systemen die naar mijn VPN server verbinden. Echter zodra ik thuis ben dan werkt niks wat naar mijn eigen verbinding terug verwijst.

Ik heb al gekeken of mijn nieuwe ip in de blacklist is gekomen, maar dat is niet zo.

Iemand hier ook problemen mee gehad?

Ik heb een Sagemcom in normale modus met een DMZ naar Asus RT-AC68u. In het nerwerk van de Asus een Synology met mail server.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19890Posts
  • 1325Oplossingen
  • 9443Likes

Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om het modem in bridge mode te laten zetten, bijvoorbeeld middels dit formulier. Gebrek aan ondersteuning voor hairpin/loopback NAT op de modemrouter vormt dan geen beperking meer.

Bekijk in context

4 Reacties 4
S4R

Level 15
Expert
  • 1223Posts
  • 54Oplossingen
  • 751Likes

Wss een NAT Loopback (Hairpin) probleem.

Weet alleen niet of dit op de Sagemcom op te lossen is (heb dat modem 'gelukkig' niet).

SjaakAfhaak
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@S4R bedankt voor je snelle reactie.

Lekker dat ziggo zakelijk zo'n apparaat stuurt dan.

Echt weer heel blij mee. Nu opzoek naar de omweg om dit weer te fixen.

Oh en nu ook nog dat de vpn clients niet meer kunnen aanmelden. Wat een topper.

Guido64

Level 15
Expert
  • 1241Posts
  • 53Oplossingen
  • 580Likes

Mijn pfSense kán wel loopback maar standaard instelling is dat dit niet gebruikt word dus ik heb ook die loopback mogelijkheid niet in gebruik.

Ik gebruik een DNS server op Internet (bij mijn domein registrar) waar ik records ingesteld heb voor gebruik van mijn domein / services op internet.

Lokaal heb ik een eigen authoritative DNS server (Bind9) voor alles wat ik lokaal wil bereiken.

Op beide DNS servers heb ik hetzelfde domein geconfigureerd.

https://docs.netgate.com/pfsense/en/latest/recipes/port-forwards-from-local-networks.html

Zoiets vergelijkbaars zou jij ook kunnen doen.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19890Posts
  • 1325Oplossingen
  • 9443Likes

Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om het modem in bridge mode te laten zetten, bijvoorbeeld middels dit formulier. Gebrek aan ondersteuning voor hairpin/loopback NAT op de modemrouter vormt dan geen beperking meer.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic