Ik heb vandaag, na de servicebrief 'uw modem wordt vervangen', het nieuwe Ziggo SmartWifimodem (Sagemcom) ontvangen maar kom niet online. Telefonie werkt wel. Het lampje van het modem brandt groen, wat volgens de helpdeskmedewerker betekent dat het modem, net zoals mijn oude modem, in bridgemodus staat. Mijn router krijgt echter geen ipadres.
Volgens de eerste helpdeskmedewerker moest ik even alles spanningsloos maken en het opnieuw proberen. Helaas bracht dit geen verbetering. Helpdeskmedewerker 2 kwam tot de conclusie dat het nieuwe modem niet kan samenwerken met mijn Ubiquity USG router. Daarop heb ik wederom alles spanningsloos gemaakt en weer opgebracht met de utpkabel uit het modem rechtstreeks in mijn laptop. Mijn laptop krijgt ook geen ipadres.
Helpdeskmedewerker 3 wist mij te melden dat het modem nog niet door de aanmeldprocedure heen is en dat dit tot 24 uur kan duren. Dit roept bij mij vraagtekens op; aangezien bellen wel lukt en het nieuwe modem wel direct in bridgemodus staat lijkt het er toch sterk op dat de configuratie met succes is voltooid. Kan het dan inderdaad toch nog 24 uur duren voordat ik online kan komen?