1
Vraag
2
Reacties
Wimmel

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geen verbinding na modemvervanging

Ik heb vandaag, na de servicebrief 'uw modem wordt vervangen', het nieuwe Ziggo SmartWifimodem (Sagemcom) ontvangen maar kom niet online. Telefonie werkt wel. Het lampje van het modem brandt groen, wat volgens de helpdeskmedewerker betekent dat het modem, net zoals mijn oude modem, in bridgemodus staat. Mijn router krijgt echter geen ipadres.

 

Volgens de eerste helpdeskmedewerker moest ik even alles spanningsloos maken en het opnieuw proberen. Helaas bracht dit geen verbetering. Helpdeskmedewerker 2 kwam tot de conclusie dat het nieuwe modem niet kan samenwerken met mijn Ubiquity USG router. Daarop heb ik wederom alles spanningsloos gemaakt en weer opgebracht met de utpkabel uit het modem rechtstreeks in mijn laptop. Mijn laptop krijgt ook geen ipadres.

 

Helpdeskmedewerker 3 wist mij te melden dat het modem nog niet door de aanmeldprocedure heen is en dat dit tot 24 uur kan duren. Dit roept bij mij vraagtekens op; aangezien bellen wel lukt en het nieuwe modem wel direct in bridgemodus staat lijkt het er toch sterk op dat de configuratie met succes is voltooid. Kan het dan inderdaad toch nog 24 uur duren voordat ik online kan komen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Er zijn meer problemen met bridge mode op de F3896.

 

Zorg ervoor dat alleen de eigen router aangesloten is. Als je een PC aansluit, dan moet je daarna het modem opnieuw opstarten om de router toegang te geven. Dit komt door het MAC-filter op het modem.

 

In een ander topic was configuratie laten omzetten naar router mode en vervolgens weer terug naar bridge mode de oplossing.

 

Dat de F3896 niet met jouw USG zou kunnen samenwerken is onzin. Verder is het modem al geactiveerd en succesvol geregistreerd bij het CMTS, anders zou het inderdaad niet in bridge mode online gekomen zijn en zou telefonie ook niet actief zijn. Beide zijn afkomstig uit de boot file van het modem, de configuratie daarin wordt overgenomen van jouw vorige modem.

Bekijk in context

Wimmel
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Via het online formulier bridgemodus uit laten zetten, binnen een uur had ik internet. Daarna bridgemodus weer aan laten zetten en alles bleef netjes werken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

en een bedrade pc/laptop op de router(ziggo) aansluiten geeft dat wel verbinding.
heb je de unifi router al gerestart.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Er zijn meer problemen met bridge mode op de F3896.

 

Zorg ervoor dat alleen de eigen router aangesloten is. Als je een PC aansluit, dan moet je daarna het modem opnieuw opstarten om de router toegang te geven. Dit komt door het MAC-filter op het modem.

 

In een ander topic was configuratie laten omzetten naar router mode en vervolgens weer terug naar bridge mode de oplossing.

 

Dat de F3896 niet met jouw USG zou kunnen samenwerken is onzin. Verder is het modem al geactiveerd en succesvol geregistreerd bij het CMTS, anders zou het inderdaad niet in bridge mode online gekomen zijn en zou telefonie ook niet actief zijn. Beide zijn afkomstig uit de boot file van het modem, de configuratie daarin wordt overgenomen van jouw vorige modem.

Wimmel
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Alle testen heb ik uitgevoerd met bedrade verbindingen. Ik ben bekend met de mac-filtering en heb daarom bij elke test alle componenten spanningsloos gemaakt. De derde helpdeskmedewerker wilde de F3896 inderdaad even op routermodus zetten maar dit lukte niet. Toen kwam de opmerking dat het tot 24 uur kan duren.

 

Wat is wijsheid? Nogmaals de helpdesk bellen of ze alsnog kunnen proberen de het modem in routermodus te zetten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het kan inderdaad tot 24 uur duren voordat het modem een reset-opdracht ontvangt van het CMTS en de nieuwe configuratie ophaalt, in dit geval voor router mode. Dat kun je nog even afwachten. Als het modem morgen nog steeds in bridge mode staat, dan zou ik inderdaad opnieuw contact opnemen.

Wimmel
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dan zal ik dat even afwachten. Dankjewel.

Wimmel
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Via het online formulier bridgemodus uit laten zetten, binnen een uur had ik internet. Daarna bridgemodus weer aan laten zetten en alles bleef netjes werken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic