Ik ben een C# developer van beroep en als ik mijn zakelijke laptop (Acer Concept D) verbind met mijn thuisnetwerk kan ik geen stabiele verbinding krijgen met veel diensten van Microsoft Azure. Denk aan DevOps, Azure, maar ook Office 365. Ergens bij poging 5 tot 10 dan laad hij de website en/of de verbinding binnen Visual Studio. Het werkt wel normaal op elk ander netwerk dat ik heb geprobeerd.
Binnen Visual Studio geeft hij de error "OpenSSL SSL_connect: Connection was reset in connection to dev.azure.com:443" en in de browser zegt hij simpelweg connection reset.
Wat heb ik ondertussen geprobeerd:
- Volledige reset op router
- Kabel & draadloos getest
- OpenSSL opnieuw erop gezet en geupdate
- Getest met defender / firewall uitgeschakeld
- Alle lokaal opgeslagen SSL certificaten verwijderd
- Alternatieve DNS servers geprobeerd (8.8.8.8 / 8.8.4.4)
De ziggo support zegt dat het niet bij hun kan liggen, echter kan ik niet echt tot een andere conclusie komen. Hoor graag of jullie nog andere dingen weet die ik zou kunnen proberen en/of