Ik ben een C# developer van beroep en als ik mijn zakelijke laptop (Acer Concept D) verbind met mijn thuisnetwerk kan ik geen stabiele verbinding krijgen met veel diensten van Microsoft Azure. Denk aan DevOps, Azure, maar ook Office 365. Ergens bij poging 5 tot 10 dan laad hij de website en/of de verbinding binnen Visual Studio. Het werkt wel normaal op elk ander netwerk dat ik heb geprobeerd.
Binnen Visual Studio geeft hij de error "OpenSSL SSL_connect: Connection was reset in connection to dev.azure.com:443" en in de browser zegt hij simpelweg connection reset.
Wat heb ik ondertussen geprobeerd:
- Volledige reset op router
- Kabel & draadloos getest
- OpenSSL opnieuw erop gezet en geupdate
- Getest met defender / firewall uitgeschakeld
- Alle lokaal opgeslagen SSL certificaten verwijderd
- Alternatieve DNS servers geprobeerd (8.8.8.8 / 8.8.4.4)
De ziggo support zegt dat het niet bij hun kan liggen, echter kan ik niet echt tot een andere conclusie komen. Hoor graag of jullie nog andere dingen weet die ik zou kunnen proberen en/of
Opgelost! Ga naar oplossing.
Even wat rond gelezen betreffende de foutmelding en hardop gedacht:
Zie je hier een IPv6 IP adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address and My IP Location
Zo ja, Ziggo kan je terugzetten naar IPv4 only.
Zo nee, laat het hier weten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Even wat rond gelezen betreffende de foutmelding en hardop gedacht:
Zie je hier een IPv6 IP adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address and My IP Location
Zo ja, Ziggo kan je terugzetten naar IPv4 only.
Zo nee, laat het hier weten.
Ik zie daar zowel een IPv6 als een IPv4. Ik zal Ziggo straks even bellen of dit zou kunnen.
Dit is mogelijk, mocht het via de standaard helpdesk niet lukken, het hangt er een van af wie je treft, laat het hier dan weten.
Ziggo moderators kunnen vaak meer dan de helpdesk.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hai @N1ghtl10n! Welkom op de Ziggo Community!
Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met de helpdesk en ze hebben een IPv 4 adres voor je aangevraagd. Hou je ons op de hoogte of het ook daadwerkelijk verbetering geeft?
Ik heb het niet nogmaals gehad dus het probleem lijkt mij opgelost 😉
@N1ghtl10n TOP, dank voor je update, dat kan anderen ook weer op weg helpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.