Vanessa Rijkens

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geen verbinding met smarthome apparaten via 4G

Sinds enkele dagen kan ik via verschillende apps op mijn mobiel geen verbinding meer krijgen met mijn smarthome apparaten als ik buiten de deur via het 4G netwerk inlog.

 

Bijvoorbeeld mijn beveiligingscamera bij de voordeur. Thuis via mijn eigen wifi netwerk krijg ik keurig beeld in de app. Eenmaal buiten de deur, op het 4G netwerk, krijg ik in de app geen beeld meer.

 

Idem voor de lampen via de Tuya app. Thuis zijn ze verbonden, buiten de deur niet.

 

Het resetten van mijn modem heeft niet geholpen. Wat kan ik nog meer doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vanessa Rijkens
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels is het opgelost. Ik denk dat het een bug in iOS was. Ik had net mijn telefoon geupgrade, en twee dagen later stond er weer een update. Na die tweede werkte het weer, zonder verdere actie.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

@Vanessa Rijkens 

 

Wat mogelijk is dat je een nieuw IP adres van Ziggo heb gekregen controleer even met https://watismijnip.nl/  of je verwijzing naar het ip adres wel klopt.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Van harte welkom hier op onze community @Vanessa Rijkens

Ontzettend balen en opmerkelijk dat je thuis prima kunt verbinden met je smarthome apparaten als je verbonden bent met je Ziggo netwerk, maar op je mobiele netwerk niet.
Terwijl dat nou juist zo handig is als je buiten de deur toch alles thuis kunt beheren.

Heb je je telefoon al eens herstart? En gebruik je Android of iPhone? Misschien hebben de super experts @MR_CHIP of @anoniemforum tips voor je!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

staat upnp aan in het modem ? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

zoals @Ronihd  al suggereert heb je al gecontroleerd of het publiek ip-adres is gewijzigd ?

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Vanessa Rijkens heb je iets aan de tips en adviezen die zijn gegeven? Weet je al meer, of is het al opgelost?

Ook dan horen we het graag! 

Vanessa Rijkens
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels is het opgelost. Ik denk dat het een bug in iOS was. Ik had net mijn telefoon geupgrade, en twee dagen later stond er weer een update. Na die tweede werkte het weer, zonder verdere actie.

Uitgelicht topic