1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Damrak

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geen verbinding met Mass Effect Andromeda EA server ( online )

Beste mensen,

 

Onlangs besloten om een spel te lanceren genaamd ME Andromeda

Na lange pogingen om verbinding te maken met de server van ME Andromeda ( online ), heb ik contact opgenomen met de support van EA.

Na enkele berichten besloot support dat ik met internetprovider contact moest opnemen. 

Volgen support ontstaan er problemen met verbinding met internet van Ziggo.

Ook verdwijnt het internet regelmatig. Paar maanden geleden de monteur heeft de aansluiting in de muur gewijzigd.

Ik stuur ook bestanden van Ultima Online Trace Utility.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Daniel A

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Damrak
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Jiri 

Ik heb een nieuw modem gekregen. Het oude modem raakte oververhit en dit kan de oorzaak zijn van slechte internet verbinding. Sinds een paar dagen heb ik geen problemen met internet meer. Het probleem met de server van EA is ook opgelost. Origin Access was verlopen en trial version van Deluxe version naar standart version ging met fout. Dat was het probleem.

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp!

Bekijk in context

22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
Richard1993!

Level 12
  • 648Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

@RoWi. ben jij hier bekend mee? zo ja misschien kan je beter helpen dan. 

MR_CHIP

Level 19
  • 13081Posts
  • 139Oplossingen
  • 4347Likes

welke dns servers gebruik je ? die van ziggo liggen er soms uit/zijn traag

Damrak
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je reactie.

Zo te zien met de hulp van CMD kwam ik erachter 62.179.104.196 en 213.46.228.196

MR_CHIP

Level 19
  • 13081Posts
  • 139Oplossingen
  • 4347Likes

ok bij mij laat hij dit zien

 

Host Name IP Address Hop Ping Time Ping Avg % Loss Pkts r/s Ping best/worst
R7800 192.168.1.1 1 0ms
* Unknown Host * 212.142.54.49 3 8ms
asd-rc0001-cr101-be114-2.core.as3213.51.7.98 4 11ms
nl-ams04a-ri3-ae50-0.core.as9143.213.51.64.66 5 9ms
* Unknown Host * 213.46.191.62 6 43ms
ae11.cs3.ams10.nl.zip.zayo.com 64.125.31.104 7 92ms
ae10.cs1.lhr15.uk.eth.zayo.com 64.125.29.17 8 87ms
ae0.cs3.lhr11.uk.eth.zayo.com 64.125.29.118 9 91ms
* Unknown Host * 0.0.0.0 10 0ms
* Unknown Host * 0.0.0.0 11 0ms
ae22.er2.iad10.us.zip.zayo.com 64.125.29.121 12 91ms
64.125.199.190.t00673-02.above.ne64.125.199.190 13 91ms
* Unknown Host * 159.153.92.98 14 95ms
* Unknown Host * 159.153.92.94 15 100ms
bfbc2-ps3.gos.ea.com 159.153.64.173 16 98ms

 

 

ik raad je aan om je dns server aan te passen 

https://downloadcentrum.com/hoe-moet-je/windows-10-de-dns-instellingen-wijzigen/

en dan misschien de dns van google zelf

DNS 1 8.8.8.8

DNS 2 8.8.4.4

Damrak
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ok. Heb DNS Server aangepast met DNS 8.8.8.8 en DNS 8.8.8.4.4 en krijg die wel:

 

Host Name IP Address Hop Ping Time Ping Avg % Loss Pkts r/s Ping best/worst
* Unknown Host * 192.168.178.1 1 2ms 2ms 0% 3 / 3 2ms / 2ms
* Unknown Host * 10.160.109.129 2 28ms 100% 0 / 3
* Unknown Host * 212.142.51.225 3 13ms 11ms 0% 3 / 3 10ms / 13ms
asd-tr0021-cr101-be112-2.core.as33915.net 213.51.7.92 4 12ms 12ms 0% 3 / 3 12ms / 13ms
nl-ams04a-ri3-ae51-0.core.as9143.net 213.51.64.194 5 26ms 100% 0 / 3
* Unknown Host * 213.46.191.62 6 12ms 100% 0 / 3
* Unknown Host * 0.0.0.0 7 0ms
ae10.cs1.lhr15.uk.eth.zayo.com 64.125.29.17 8 87ms 100% 0 / 3
* Unknown Host * 0.0.0.0 9 0ms
ae5.cs3.lga5.us.eth.zayo.com 64.125.29.126 10 86ms 100% 0 / 3
ae23.cs3.iad93.us.eth.zayo.com 64.125.28.189 11 94ms 100% 0 / 2
ae22.er2.iad10.us.zip.zayo.com 64.125.29.121 12 87ms 87ms 0% 2 / 2 87ms / 88ms
64.125.199.190.t00673-02.above.net 64.125.199.190 13 86ms 100% 0 / 2
* Unknown Host * 159.153.92.98 14 100ms 99ms 0% 2 / 2 99ms / 100ms
* Unknown Host * 159.153.92.78 15 99ms 99ms 0% 2 / 2 99ms / 99ms
dragonage.gos.ea.com 159.153.64.173 16 99ms 99ms 0% 2 / 2 99ms / 99ms

 

Daarna heb ik DNS 208.67.222.222 en 208.67.220.220 van OpenDNS en krijg volgende:

 

Host Name IP Address Hop Ping Time Ping Avg % Loss Pkts r/s Ping best/worst
* Unknown Host * 192.168.178.1 1 1ms 1ms 0% 2 / 2 1ms / 1ms
* Unknown Host * 10.160.109.129 2 9ms 100% 0 / 2
* Unknown Host * 212.142.51.225 3 10ms 11ms 0% 2 / 2 10ms / 12ms
* Unknown Host * 213.51.7.92 4 12ms 12ms 0% 2 / 2 12ms / 12ms
* Unknown Host * 213.51.64.194 5 11ms 100% 0 / 2
* Unknown Host * 213.46.191.62 6 14ms 100% 0 / 2
ae11.cs3.ams10.nl.zip.zayo.com 64.125.31.104 7 88ms 100% 0 / 1
ae10.cs1.lhr15.uk.eth.zayo.com 64.125.29.17 8 90ms 100% 0 / 1
* Unknown Host * 0.0.0.0 9 0ms
ae5.cs3.lga5.us.eth.zayo.com 64.125.29.126 10 97ms 100% 0 / 1
* Unknown Host * 0.0.0.0 11 0ms
ae22.er2.iad10.us.zip.zayo.com 64.125.29.121 12 89ms 89ms 0% 1 / 1 89ms / 89ms
64.125.199.190.t00673-02.above.net 64.125.199.190 13 91ms 100% 0 / 1
* Unknown Host * 159.153.92.98 14 99ms 99ms 0% 1 / 1 99ms / 99ms
* Unknown Host * 159.153.92.78 15 99ms 99ms 0% 1 / 1 99ms / 99ms
da2.gos.ea.com 159.153.64.173 16 99ms 99ms 0% 1 / 1 99ms / 99ms

 

Nog steeds pakket loss en nog steeds geen verbinding me EA server

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 229Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Damrak! Hè wat enorm balen dat het niet wil lukken met verbinden. Maak je verbinding via een bekabelde verbinding of via de wifi? En gebruik je je modem alleen of heb je ook nog een externe router / switch?

Damrak
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Maud Ik heb verbinding via een kabel en via Connect Box. Ik gebruik de kabel die ik van UPC/Ziggo gekregen heb.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 229Oplossingen
  • 415Likes

Aha! Kun je je modem eens helemaal terug zetten naar fabrieksinstellingen door het reset knopje ingedrukt te houden voor 30 seconden? Daarnaast mag je ook een foto sturen van de hoofdaansluiting en hoe je modem hierop aangesloten is. Dan kijk ik even met je mee! 

Damrak
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Maud Zoals het werd gezegd heb ik modem naar fabrieksinstellingen terug gezet.

Nog steeds geen verbinding met EA Server. Stuur ik bestand met foto en UO Trace Utility. 

Bedankt!

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 229Oplossingen
  • 415Likes

Bedankt voor de foto's! Kun je je modem eens rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting, zonder splitter! Hoe gaat het dan?

Damrak
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Maud 

Heb ik gedaan. Nog steeds geen verandering.

MR_CHIP

Level 19
  • 13081Posts
  • 139Oplossingen
  • 4347Likes

dat is niet wat er bedoeld wordt sluit het modem direct aan op het punt waar de groene ziggo kabel binnenkomt (echt dus het eerste punt meestal is dit in de meterkast)

Damrak
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste @MR_CHIP Heb ik al gedaan. Bedankt

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 645Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor je terugkoppelingen, @Damrak. Hoe ervaar je je verbinding naast dat je online speelt en die specifieke server probeert te bereiken? 
Als ik je modem onder de loep neem, kan ik daarin namelijk helemaal niets vinden wat deze problemen veroorzaakt. Alles staat er optimaal en stabiel bij. Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik het heel lastig vindt om je goed verder te helpen. 

Damrak
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Marije.

Ik heb nog steeds internetprobleem, maar veel minder na het vervangen van de splitter. IK herstart mijn modem 3 keer per maand nu. Vrij laag maar...

En  wat moet ik doen nu? 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 229Oplossingen
  • 415Likes

Hmm het zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn om steeds je modem te herstarten. Op het moment dat je je modem herstart, kun je dan helemaal geen verbinding krijgen met het modem of wat geeft de trigger om te herstarten. 

Voor het probleem met EA server, wordt het lastig. Hopelijk dat er nog iemand aanhaakt die je hierbij kan helpen! 

Damrak
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

In ieder geval komt monteur vrijdag 18 juni.

Het zal interessant zijn wat de monteur zal zeggen. Kan hij de oplossing vinden?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Daar komen we maar op 1 manier achter @Damrak 😉
Laat je even weten hoe het gegaan is?

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 499Likes

@Damrak,

Ik zie geen probleem met de EA servers of route, sommige hostname or ip adres resolving duurt wat lang maar de route op zich lijkt goed, Op één EA server is de response momenteel gemiddeld hoger dan 100 maar de gehele route wordt af gelegd zonder grote inconsistenties,  de route van Ziggo naar Zayo duurt wat lang maar hoeft niet persee een probleem te zijn.

 

Wat is de exacte foutmelding die u ontvangt en op welk apparaat speelt u dit?

 

aangezien er al een monteur ingepland is zal ik de signaal waardes even buiten beschouwing laten.

 

MVG