Sinds ongeveer een maand geleden kan ik thuis geen verbinding meer krijgen met de League of Legends servers. Aangezien alle andere dingen met het internet wel werken ging ik er eerst vanuit dat dit probleem met het spel lag en niet bij Ziggo. Ik heb toen daar met de klantenservice contact opgenomen en allerlei dingen geprobeerd om het probeem op te lossen. Zo heb ik het spel verwijderd en opnieuw geinstalleerd als wel onze router uit en aangezet. Toen dat allemaal niet hielp moest ik een ping test doen waaruit bleek dat ik een package loss van 100% heb (zie screenshots).
Het maakt niet uit of ik de Wifi gebruik of dat ik het met een LAN kabel probeer, beide werken niet. Overigens heb ik ook het spel geprobeerd te spelen vanaf andere locaties. Bij mijn zus (die heeft geen ziggo) en bij mijn vader (die ook ziggo heeft) werkt het spel wel, dus ik verwacht dat het probleem toch ergens bij ons thuis ligt.
Ik heb de klantenservice van ziggo toen gebeld, maar die konden me niet verder helpen en verwezen me naar dit forum. Ik hoop dat jullie hier wel iets mee kunnen.
Dank voor het toesturen van de logs. Ik heb deze doorgenomen en denk de oorzaak te hebben gevonden, maar helaas nog niet de oplossing.
Bij sessies waar het probleem voorkwam, ontbreken netlog en netstats en eindigt r3dlog met een SentryHandleException. De verbinding met de server komt wel tot stand ('Game Server Connection Established'), maar er gaat iets anders mis, vermoedelijk niet op netwerkgebied. Op Google vind ik meer gebruikers die tegen deze foutmelding aanlopen, maar geen (duidelijke) oplossing. Een supportmedewerker van Riot Games geeft hier aan: "This sounds like some corrupted files/ permission issues or some 3rd party programs causing issues."
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik doe niet aan gaming, laat staan dat ik ervaring heb met League of Legends, maar zie je een foutmelding en zo ja, welke?
De twee IP-adressen worden blijkbaar door Riot Games aangedragen om mee te testen, echter deze lijken geen ICMP ECHO te accepteren, hier ook 100% packet loss. De oorzaak van het niet meer kunnen verbinden lijkt dus elders te liggen.
Kun je de eerste helft van je publieke/externe IPv4-adres vermelden? Dit om na te gaan of Dual-Stack Lite actief is.
Om je vragen te beantwoorden: Nee ik zie geen foutmelding. Ik krijg geen verbinding met de server. Hij loopt vast met het laden op 0%. na ongeveer 1 of 2 minuten sluit het spel zichzelf en vraagt om opnieuw verbinding te maken.
De twee IP adressen zijn inderdaad door Riot Games aangedragen.
Ik heb zelf geen idee wat ICMP ECHO is.
De eerste helft van ons IPv4 adres is 217.120 (maar ik vraag me af of dat wel klopt want daar staat bij dat het komt uit Broek op Langedijk en daar wonen we niet).
Als vergelijking kun je kijken bij of vragen aan familie of de IP-adressen daar wel bereikbaar zijn. Als dat niet het geval is, dan weten we zeker dat dit niet de oorzaak is. De geografische locatie die wordt getoond bij IP-adressen is lang niet altijd accuraat. De router gebruikt in elk geval geen Dual-Stack Lite, dat is positief.
Aan de eerste hop in de traceroute (192.168.68.1) zie ik dat je waarschijnlijk een of meerdere TP-Link Deco's gebruikt, klopt dat?
Ik weet niet hoe ik het beste kan kijken of de IP-adressen wel bereikbaar zijn bij anderen. Ik heb op een andere laptop en telefoon het IP adres ingetypt in Google Chrome, maar dan krijg ik een foutmelding dat de site niet bereikbaar is. Of bedoel je om weer zo'n ping test uit te voeren maar dan bij iemand anders thuis? Vrijdag ga ik weer naar familie en dan kan ik het daar proberen.
Het klopt inderdaad dat wij 3 TP-Link Deco's gebruiken.
Ik bedoelde inderdaad op andere locaties (waar je wel League of Legends kunt opstarten) ook de ping-test uitvoeren. Overigens heb ik deze site ook een ping-test laten uitvoeren (vanuit Texas, USA) en daar kwamen ook timeouts terug.
Als je geen bridge mode gebruikt op het modem (bij het SmartWifi modem (Connectbox) is dit zichtbaar aan een continu groene status-LED), dan kun je de Deco's het beste in AP mode configureren. Zie hiervoor deze instructies, stap 11.
Hallo, de instellingen van de Deco's zijn aangepast maar helaas is dit niet de oplossing.
Ik heb bij familie dezelfde ping test gedaan en krijg daar ook dezelfde soort grafiek. Dus geen verbinding met die twee IP adressen. Maar het spel werkt daar wel. Dus het probleem ligt misschien toch ergens anders.
Je kunt als test IPv6 uitschakelen op de netwerkadapter: ga naar Start, typ ncpa.cpl, rechtsklik op Ethernet of Wi-Fi (afhankelijk van welke verbonden is), klik op Eigenschappen, verwijder het vinkje voor Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6) en klik tenslotte op OK.
Verder kun je nog de logs uploaden, deze kun je vinden in de directory C:\Riot Games\League of Legends\Logs\GameLogs\ en het beste in een privébericht naar mij sturen.
Goedemorgen @PetraRaaphorst, het is een lastige kwestie. Gamen op het eigen netwerk moet natuurlijk ook gewoon mogelijk zijn! Heeft de laatste tip van @tobiastheebe het probleem opgelost? Anders kun je altijd in gaan op zijn aanbod, om samen de logs door te nemen.
Ik heb geprobeerd om IPv6 uit te schakelen zowel voor de Wi-Fi als het Ethernet, maar dit heeft helaas niet geholpen. Ik zal inderdaad contact op nemen met @thobiastheebe in een privébericht.
Dank voor het toesturen van de logs. Ik heb deze doorgenomen en denk de oorzaak te hebben gevonden, maar helaas nog niet de oplossing.
Bij sessies waar het probleem voorkwam, ontbreken netlog en netstats en eindigt r3dlog met een SentryHandleException. De verbinding met de server komt wel tot stand ('Game Server Connection Established'), maar er gaat iets anders mis, vermoedelijk niet op netwerkgebied. Op Google vind ik meer gebruikers die tegen deze foutmelding aanlopen, maar geen (duidelijke) oplossing. Een supportmedewerker van Riot Games geeft hier aan: "This sounds like some corrupted files/ permission issues or some 3rd party programs causing issues."
Ik kan alleen zeggen dat ik exact dezelfde programma's op mijn laptop had staan terwijl ik thuis was en terwijl ik bij mijn familie was. Het enige wat anders was (voor zover ik weet) is de locatie en dus ook de internet verbinding.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.