1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mustafa01

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen verbinding meer met Wifispots buitenshuis

Hoi Allen, Sinds afgelopen dinsdag kunnen wij buitenshuis geen verbinding meer maken de wifispots met verschillende apparaten (WIN10 en WIN11 en Android 9 en 12). Hieronder zie je de melding die wij krijgen op een Android 12 apparaat. Wij hebben van alles al geprobeerd, netwerk vergeten, certificaten meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd volgens de verschillende stappenplannen. Enkel geen verbinding meer bij onze vrienden in huis en bij de buren. Wij krijgen meldingen als: 'kan geen verbinding maken met dit netwerk als verbinding mislukt. Ook hebben wij het stappenplan gevolgd bij verbindingsproblemen met de wifispots. Enkel helaas geen succes.

Screenshot_20220430-151900_Settings.jpg

Kan er worden uitgesloten dat het hier niet om een collectief probleem gaat en/of wat hiervoor een oplossing kan zijn. 

 

Alvast bedankt,

 

Gr, Mustafa

Uitgelicht
Mustafa01
topicstarter
Level 2
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Carlien,

 

Vanuit de reguliere klantenservice vernomen dat het gaat om een collectief probleem. Het schijnt dat meerdere klanten dezelfde foutmeldingen krijgen. En dat ze intern bezig zijn met een onderzoek. 

 

Gr, Mustafa

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Mustafa01  Welkom op de Ziggo Community een Klant helpt Klant Community.

 

Mijn vraag, heb je in Mijn Ziggo de Wifi Spots aanstaan, als dit uit staat, heb je ook geen toegang tot wifispots buitenshuis.

Ga naar www.ziggo.nl log dan in de rechter boven hoek op Mijn Ziggo en log in met je gegevens.

Ga naar Producten en vervolgens Tabblad Internet, scroll naar beneden tot je Wifi Spots ziet staan, als schuifje grijs is, staat hij uit, is hij Oranje staat hij aan.

 

Schermafbeelding 2022-05-01 om 12.36.12.png

Mustafa01
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Dave,  

 

Allereerst bedankt voor je reactie. Ja, in Mijn Ziggo staat de optie inderdaad ook gewoon aan. Ook de andere regulieren stappen heb ik al doorlopen met de reguliere klantenservice. Enkel kunnen wij nog steeds geen verbinding maken met de wifispots. Ook hebben wij het ww nogmaals gereset, enkel heeft dit ook niet geholpen. Dit speelt nu sinds afgelopen dinsdag en wat toen ons ook opviel was dat wij ook de producten niet konden inzien in Mijn Ziggo (rode tekst met allerlei foutmeldingen). Wellicht dat het systeem sindsdien ook niet het aan-en-uit zetten van de wifispots leest in Mijn Ziggo. Dit kunnen jullie uitsluiten als er iemand wel verbinding kan maken met de wifispots. Omdat ik mijn maten ook heb gevraagd om verbinding te maken met de wifispots en ook zij kunnen geen verbinding maken. Het is volgens echt een collectief probleem. Wij hebben altijd verbinding kunnen maken en sinds afgelopen dinsdag ineens niet meer. 

 

Hopelijk kunnen jullie snel achterhalen wat de oorzaak is en wat de oplossing is. 

 

Alvast bedankt, Gr, Mustafa

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Mustafa01, je wilt natuurlijk overal online zijn! Ik zie dat @Dave! je al een aantal belangrijke vragen heeft gesteld. Ik ben benieuwd of je de Wifispots vervolgens opnieuw gedownload hebt via de app of dat je dit via de browser hebt gedaan? Wij ervaren momenteel issues in de app waardoor we aanraden om de installatie via de browser te laten lopen. 

Mustafa01
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Lotte, 

 

De optie wifispots staat aan in Mijn Ziggo, ik heb het ww om verbinding te maken met de wifispots ook een aantal keren gereset. Ik heb in mijn netwerkoverizcht -op al mijn apparaten- gekozen voor netwerk vergeten en opnieuw geinstalleerd volgens het stappenplan, enkel geen verbinding meer nu ruim een week. Mijn buurman is ook klant bij Ziggo en heeft ook eigen inloggevens waarmee hij buitenshuis wel verbinding kan maken en ik met mijn eigen inloggegevens kan buitenshuis dus geen verbinding maken met de wifispots. En om dit op te lossen, moet volgens de kenner de gebruikersnaam worden gewijzigd om verbinding te maken met de wifispots in Mijn Ziggo en dat kan ik niet. Hierin kan ik enkel het ww resetten en mijn vraag is dus kunnen jullie mijn gebruikersnaam wijzigen om verbinding te maken met de wifispots. En ander iets in de Smartwifiapp krijg ik de melding bij wifispots dat certificaat niet is geïnstalleerd terwijl dit wel het geval is. Vervolgens klik ik op meer informatie, en krijg ik de optie om het profiel te installeren (dit kan tot 3 minuten duren) en vervolgens krijg ik een foutmelding. En

helaas blijf ik de foutmelding krijgen als ik het opnieuw probeer zie hieronder de afbeeldingen.

Alvast bedankt,

Gr, Mustafa

 

Screenshot_20220505-111402_Settings.jpg

Screenshot_20220505-105646_SmartWifi.jpg

Screenshot_20220505-105626_SmartWifi.jpg

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Dat schiet inderdaad niet op @Mustafa01! Heb je alle stappen doorlopen die hier staan: Wifispots problemen oplossen | Klantenservice | Ziggo Voor Windows vind je bijv. een uitleg over hoe je het kunt vergeten en opnieuw kunt aanmelden. Ik ben benieuwd of je daarna er wel weer in komt. 

Gebruikersnaam wijzigen dat kan inderdaad niet! 

Mustafa01
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Carlien,

 

Vanuit de reguliere klantenservice vernomen dat het gaat om een collectief probleem. Het schijnt dat meerdere klanten dezelfde foutmeldingen krijgen. En dat ze intern bezig zijn met een onderzoek. 

 

Gr, Mustafa

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic