Vraag
Reacties
Aankondigingen
HenkvanHooff
Level 2

Geen verbinding meer met Netatmo deurbelvideo

Recent wifi netwerk omgezet van router/modem naar Deco wifi systeem met nieuwe wifi-naam. Nu geen verbinding meer met Netatmo deurbelvideo. Tweemaal monteur langs geweest, tig-maal telefonisch contact met helpdesk (gisteren twee uur lang!) en continu contact per mail (met zgn ticketnummer) met Netatmo. Ondanks alle pogingen (ook sec 2.4 Ghz netwerk) en resetten nog steeds geen verbinding. Netatmo tipte om verbinding via hotspot te checken en… dit werkte! Alleen niet geschikt voor definitieve verbinding.

nu ten einde raad: niemand heeft/weet oplossing.

0 Kudos
9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Karel.
Level 17

Bij modem wissel en verandering van wifi acces points, gebruik in het nieuwe systeem de oude SSID en wachtwoord. Zet in het modem de wifi uit als je dat al niet gedaan hebt. Gebruik in de Deco wifi systeem de wifi naam en wachtwoord wat in je modem gebruikt werd. Dit is meestal de snelste manier voor wifi om om te schakelen zonder alle je wifi clients opnieuw te moeten instellen.

0 Kudos
HenkvanHooff
Level 2
Topicstarter

Dankjewel Karel, ik ben zelf niet onderlegd maar ik weet dat we met helpdesk Ziggo zowat alles geprobeerd hebben. Ook terug naar oude instellingen van vorige modem. Wachtwoorden en wifi-namen diverse keren aangepast en gecontroleerd. Zonder resultaat overigens. Zal dit ook met een vriend, die wel onderlegd is, proberen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @HenkvanHooff 

Het is alweer een aantal dagen geleden dat je actief was in dit topic.

De laatste reactie was dat je het nog met een vriend samen zou testen die wat technischer onderlegd is.

Is dat nog gelukt samen? Is het opgelost?

HenkvanHooff
Level 2
Topicstarter

Helaas, niet gelukt… Uiteindelijke reactie van producent is dat apparaat defect zou zijn. Deurbel nu opgestuurd naar producent. 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dat is jammer vaak de deurbel een reset geven en opnieuw verbinden wil ook werken.

En of in de Deco App de UPnP aanzetten, kan ook wel helpen.

Maar laat het maar even weten als je nieuwe deurbel hebt in dit topic.

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Wat ontzettend vervelend, @HenkvanHooff. Laat weten of we nog wat voor je kunnen doen zodra je de nieuwe binnen hebt 🙂

0 Kudos
HenkvanHooff
Level 2
Topicstarter

Dankjewel Roland. Die ik zeker. Eerst maar afwachten waar Netatmo mee komt. Hopelijk met refund zodat ik een exemplaar van Eufy kan kopen…..

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

ik hoop dat je laatste opmerking gaat werken. Vorig jaar zelfde iets/issue gehad bij een tante. Was lastig om het weer aan het werken te krijgen als het al lukte.

0 Kudos
HenkvanHooff
Level 2
Topicstarter

Net bericht ontvangen van Coolblue dat de video deurbel nu gerepareerd wordt. Ben benieuwd……

0 Kudos