1
Vraag
2
Reacties
Barry_Brenda

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Geen verbinding / internet, wel wifi

Ik heb het volgende probleem al maanden. Een aantal keer per dag valt het internet weg, terwijl het wifi signaal wel prima is. Ik heb inmiddels een aantal keer de helpdesk gebeld en die hebben de instellingen bekeken, maar me niet kunnen helpen. Inmiddels is voor de zekerheid de Connectbox (mogeljk hardware probleem) al vervangen en 2x een monteur langs gehad die de aansluiting en splitter etc hebben gecontroleerd en vervangen. 

Ik heb een wifi booster in huis (netwerk andere naam gegeven) en sinds twee jaar ook Siemens apparaten (met Wifi) in de keuken (ik zag een eerdere topic, moet deze nog verder bekijken). 

Vandaag nog geen problemen gehad, maar gisteren toen kinderen uit school waren en hun laptops / PS4 gingen gebruiken dan weer wel. Het is niet bij een specifiek apparaat dat de verbinding wegvalt. 

 

Alvast bedankt voor de moeite. 

Mvg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Barry_Brenda
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Na loskoppelen Siemens apparatuur nog geen probleem gehad met de verbinding, dus duimen dat het zo blijft. Ik laat het verderop in de week nog een keer weten. Groet,

Bekijk in context

16 Reacties 16
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Er is sprake van ruis door instraling op de kanalen 22, 23 en 24.

Kun je foto's maken van hoe het modem op het AOP aangesloten zit en hier posten?

Die Siemens / Bosch apparatuur die met HomeConnect werken geven bij de Connectbox idd een probleem, dit is vaak te zien in de netwerk historie log. Kun je die ook nog posten?

Er schijnt een oplossing te komen in een firmware update, maar of dat geholpen heeft moet je zelf testen. Een tijdelijke oplossing, die schijnt te werken, is het gastnetwerk gebruiken voor de keuken apparatuur.

Barry_Brenda
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Zie bijgevoegde foto. Alvast bedankt voor je reactie.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

De AOP en splitter er op, POA-01, zijn courant.

De nieuwere kabel die op Out 2 zit, gaat die naar de ESX02 op de muur rechts?

Op Out 1 zit een oudere kabel, niet erg goed afgeschermd, gaat die naar het modem?

Op die ESX2 zitten middel verloopjes van F-connector naar EIC 2 kabels, gaan die naar 2 TV's?

De linker van de twee kabels die op de ESX2 zitten heeft een wit plastic kapje. Deze schermt de coax niet af tegen instraling van mobiele telefoons en andere zenders. Deze connector moet je hier en op andere plaatsen in huis vervangen door Ziggo kabelkeur connectors of Hirschmann Kokwi / KOSWI connectoren.

Op de muur onder het AOP lijkt ook nog een splitter te zitten, zit daar nog wat op aangesloten?

Barry_Brenda
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor je reactie.

Out1 is van TV en gaat naar andere splitter (achterwand) en is voor TV boven/beneden. TV boven niet in gebruik op dit moment, dus die kan er evt tussenuit in dat kan leiden tot storing.

Out2 gaat direct naar Connectbox 

De splitter helemaal onderaan wordt niet gebruikt. Vervangen door monteur door de POA-01.

Ik zal de kabel met plastic dopje vervangen danwel loshalen. 

Barry_Brenda
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Gisteren eind van de middag ging internet weer plat. Geen internet / wel wifi. 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemiddag @Barry_Brenda  en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat de internetverbinding het laat afweten de afgelopen dagen! Ik heb even een blik geworpen op de verbinding en zie op dit moment eigenlijk geen bijzonderheden.
Heb je gisteren en vandaag nog last gehad van uitval op de connectie? Loop voor de zekerheid toch nog eens de installatie vanaf het aansluitpunt tot en met het modem door. 
Sluit het modem ook eens rechtstreeks aan op de POA-1 splitter. 

Daarnaast het advies om de coaxkabel die omcirkeld is direct te vervangen door een nieuwe coaxkabel (kant en klaar met kabelkeur). Eventueel kan ik een nieuwe toesturen in de lengtes 1.5, 3 en 5 meter.
Mocht je dit allemaal nagelopen hebben, laat het dan weten. 

 

 

Barry_Brenda
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb de splitter rechts na de rectie van Henno helemaal losgekoppeld (ook niet nodig meer om te gebruiken). Out 1 is dus TV beneden rechtstreeks en Out2 gaat naar de connection box. Toch helaas afgelopen dagen incl. weekend 1-2x per dag uitgevallen. Er lijkt een link dat het gebeurd als een van de kinderen de PS4 danwel de andere zoon zijn gaming PC aanzet. Maar niet specifiek nog bij 1 apparaat kunnen ontdekken. Wel ook nog 2 Siemens (keuken) apparaten aangesloten (zag eerder een topic langskomen). Onderstaand een update van de data uit de connection box van dee ochtend. 

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hmm, alsnog zijn er veel errors te zien. Heb je de Siemens apparatuur losgekoppeld en daarna het modem een reset gegeven? Hoe is je ervaring nu? 

Barry_Brenda
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik had deze nog niet losgekoppeld en zal dat nu doen. Is modem 10 seconden uitzetten voldoende of moet er een andere reset plaats vinden? Ik hoor het graag en laat het dan over 1-2 dagen even weten of ik nog problemen heb. 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Barry_Brenda wrote:

Ik had deze nog niet losgekoppeld en zal dat nu doen. Is modem 10 seconden uitzetten voldoende of moet er een andere reset plaats vinden? Ik hoor het graag en laat het dan over 1-2 dagen even weten of ik nog problemen heb. 

 

Helemaal goed @Barry_Brenda. Als de Siemens apparatuur is losgekoppeld mag je het modem resetten. Persoonlijk zou ik het modem ongeveer 30 seconden uitzetten 🙂
Houd ons op de hoogte!

Barry_Brenda
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Na loskoppelen Siemens apparatuur nog geen probleem gehad met de verbinding, dus duimen dat het zo blijft. Ik laat het verderop in de week nog een keer weten. Groet,

Thirza

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

Ik lijk exact hetzelfde probleem te hebben als de persoon die de initiële vraag stelde. Meerdere keren per dag werk de wifi niet, ondanks dat de apparaten verbonden zijn en alle balkjes van het teken vol zijn. Toch werkt het niet en kan ik geen speedtest doen bijvoorbeeld. 

Dit gaat met vlagen en de afgelopen weken speelt het probleem weer ontzettend op. Ik heb de modem (ConnectBox) al meerdere keren losgekoppeld van het stroom en ook de wifibooster die we voor de zolder hebben losgehaald. Voor zover ik weet hebben we geen Siemens apparatuur in huis, dus daar zou het in theorie niet aan kunnen liggen. 

Gisteravond werkte alles weer niet en pas net sprong alles op eens weer aan. Het is fijn dat het het nu doet maar dat het probleem zich telkens opnieuw voordoet is ontzettend frustrerend, vooral omdat we echt betrouwbaar internet nodig hebben vanwege de lockdown. 

Ik heb totaal geen verstand van kabels maar zal een foto bijvoegen, ook zal ik screenshots maken van de netwerkstatus van de modem. Hopelijk kan iemand me helpen om dit probleem op te lossen. 

 

Groetjes,

Thirza

 

 

Barry_Brenda
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Beste Thirza, bij mij lijkt het nu opgelost nu de Siemens apparatuur niet meer gekoppeld is aan de Wifi. Hopelijk kunnen ze je helpen op basis van je informatie en foto’s. 

Thirza

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Barry_Brenda,

Bedankt voor je reactie, ik hoop het ook! 

Mag ik vragen om wat voor soort apparatuur het gaat? Ik kwam er net achter dat onze koelkast en vaatwasser wel van Siemens zijn maar het lijkt me niet dat dat iets met de wifi te maken aangezien het gewoon een ordinaire vaatwasser en koelkast betreft. 

Hebben jullie iets bijzonders qua apparatuur die misschien wel wifi nodig heeft of ging het ook om doodnormale keukenitems?

Groetjes,

Thirza

Barry_Brenda
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Thirza, het gaat om op een inbouwoven en inbouwoven/magnetron die je kan verbinden met wifi en daarmee bedienen via een app (klinkt leuk, maar doe je eigenlijk toch niet). Uit eerdere berichten gelezen dat deze tot problemen zorgen i.c.m. Ziggo netwerk. 

Thirza

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ah oke, dan zal het waarschijnlijk niet aan onze keukenapparatuur liggen. Bedankt voor je antwoord!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic