Er kan geen verbinding worden gemaakt met de externe host Primaire DNS server (192.168.192.1). Dit is de melding die ik krijg op mijn laptop. Nu heb ik geen internet meer. Hoe kan ik dit oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit IP-adres hoort bij het thuisnetwerk dat een Mediabox hanteert. Heb je naast een Mediabox ook een apart modem-router voor het internet of heb je alleen een Mediabox?
In het eerste geval, (ook een apart modem-router) dan de netwerkkabel-verbinding tussen Mediabox en modemrouter verbreken. Vervolgens de computer(s) enz. herstarten.
Helaas, dit was niet de oplossing.
Was de mediabox met de modem verbonden?
Ja.
Oke, bekabeld of draadloos? En hoe heb je de verbinding nu precies verbroken? Hoe meer informatie je ons geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Bekabeld. De kabels zijn er 10 sec. uitgehaald. De modem niet uitgezet en de mediabox ook niet.
En als je de kabel er uit laat? Dus niet weer terug doet? :-). De mediabox hoeft namelijk niet verbonden te worden met de modem. Sterker nog, vaak veroorzaakt dit problemen!
Je Mediabox XL heeft een DHCP server actief in een andere IP rang dan je modem, dus een apparaat wat een IP adres van het modem heeft gekregen kan geen verbinding maken met de andere IP range van de Mediabox XL.
Daarnaast heeft de Mediabox XL nog een eigen IP adres via de coax kabel voor zijn eigen functies als on-demand, replay, apps enz.
Met een kabel tussen box en modem krijg je ook allerlei problemen met de Mediabox XL.
Volg deze stappen om volledig het thuisnetwerk te verwijderen en storingen te voorkomen.
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
Is het gelukt, @Ann76 ? 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.