Geen verbinding met (delen van) apps en sommmige sites via wifi en ethernet. Modem zowel handmatig als op afstand reset. Leek te werken voor apps, maar nu inmiddels niet meer. Dame van Ziggo kon niet verder helpen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is slechts een voorbeeld en niet het daadwerkelijk actieve adres. Je kunt op de smartphone dezelfde workaround als op de PC toepassen, maar dan met een ander IP-adres (belangrijk!), bijvoorbeeld 192.168.178.3. De andere instellingen blijven hetzelfde.
Je hebt mijn vorige reactie als oplossing gemarkeerd, maar dat was een vergissing, neem ik aan?
Ja. Per ongelukje. Ik ga het proberen (maar nu eerst eten)
Voor de smartphone zou dezelfde workaround moeten werken, met de nadruk op 'workaround'. Ik neig naar vervanging van het modem.
Eet smakelijk!
Dit lijkt te werken. We proberen het ook nog even met de vaste PC op ethernet, maar ik verwacht dat dat goed komt. Heel veel dank!
😁
En als dit nog een keer gebeurt, dan wordt het een nieuwe modem.
Fijne avond.
De statische IP-adressen maken de betreffende apparaten onafhankelijk van de DHCPv4-server, waarmee in jouw geval een probleem is. Ik adviseer statische IP-adressen alleen voor 'vaste' apparaten zoals een printer of bewakingscamera. Vervanging van het modem is op dit moment al wenselijk. I.i.g. fijn dat je hiermee verder komt voor nu.
Jij ook een fijne avond gewenst!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.