1
Vraag
2
Reacties
leonvanpelt

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen verbinding WiFi booster met SmartWifi

Ik heb de smart WiFi app geïnstalleerd en tot voor kort werden alle wifipunten in huis goed aangegeven in de app. Sinds een paar dagen kan de app geen verbinding meer maken met de bekabelde wifibooster. Ik heb diverse keren geprobeerd deze opnieuw te verbinden, maar dit lukt niet. Vervolgens heb ik geprobeerd deze te verwijderen (zodat ik deze vervolgens weer zou kunnen installeren), maar ook het verwijderen lukt niet. De wifibooster werkt overigens wel (ik heb dit getest door mijn laptop zowel met een internetkabel te verbinden en vervolgens via WiFi). Het witte lampje brandt permanent. De booster overigens ook al diverse keren herstart evenals het modem, maar niets helpt. Ook op advies van support de (witte) wifibooster gereset naar de fabrieksinstellingen, maar ook dit werkt niet. Ik krijg de WiFi booster overigens ook niet verwijderd uit de SmartWifi-app, ook niet als ik de booster uitzet. 

58 Reacties 58
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Bij mij vindt hij de Wifibooster via internetkabel dus ook niet meer in de app. Vorige maand was deze booster wel gewoon actief in de app en kon ik er scans mee uitvoeren. Ik heb dus exact hetzelfde probleem als @HV1 . Ik heb alles geprobeerd: stroom van de modem, stroom van de booster, stroom van allebei de apparaten en de booster zelfs met een tandenstoker gereset en opnieuw geïnstalleerd.

 

Ik snap dat de booster niet in het mesh-netwerk wordt opgenomen maar het lijkt me toch wel relevant dat de booster nog in de smartwifi app wordt weergegeven. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Conforto, goed dat je het meldt! Hij is helemaal verdwenen of gewoon niet benaderbaar vanuit de app? Hij is inderdaad onderdeel van je netwerk. 

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Screenshot_20211231-192944.png

 dit krijg ik te zien. De wifi van de booster werkt wel gewoon. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

 Goedemorgen @Conforto, ik heb even goed gezocht en het is bij ons bekend dat dit niet meer werkt. Wij zijn opzoek naar een oplossing maar dit gaat helaas even duren. We hopen snel bij je terug te komen met goed nieuws! 

BvdW

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem.

Mijn dochter meldde slechte ontvangst op zolder terwijl dat voorheen niet het geval was.

We hebben een witte Connectbox die bedraad is verbonden met de wifibooster (een kleinere versie vd Connectbox, lijkt het). Verder niks, geen pods, o.i.d.

Toen ik het ging onderzoeken, reset en opnieuw opstarten e.d. merkte ik dat de wifibooster zich niet meer meldde met Ziggo-ap-369488 (zoals oorspronkelijk) maar met de wifi naam die ik op de Connectbox had ingesteld alleen op een ander kanaal op de 2.4GHz band. Twee keer dezelfde WiFi naam op verschillende kanalen. Dat verklaarde ook dat familie leden af en toe een slechte WiFi verbindingen hadden.

Kennelijk is dit het probleem dat door de update van de Connectbox is veroorzaakt.

Ik huur nu nog steeds die booster maar kan er niet gebruik van maken.

Ik begrijp van Lotte hierboven dat het probleem bekend is bij Ziggo en dat er aan gewerkt wordt en ben benieuwd wat de status is?

Lotte, weet je al iets?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@BvdW Bovenstaande discussie gaat vooral over de zeshoekige SmartWifi pod.

 

Je kunt je oude situatie terugkrijgen door in het modem in de Instellingen -> Draadloos -> Draadloos signaal ->  de SmartWifi uitschakelen en Instellingen opslaan en daarna je eigen wifinamen weer invullen in het modem en de wifibooster.

BvdW

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert. Sorry voor de late reactie.

Ik kan op mijn connectbox de SmartWiFi niet uitschakelen; alleen een optimalisatie van SmartWifi in- of uitschakelen.

Al lezend op het forum heb ik een andere oplossing gevonden en nu is alles weer zoals voorheen.

Zoals gezegd hadden Connectbox en WiFiBooster hetzelfde SSID maar op verschillende kanalen binnen de 2.4GHz band (en onze iPhones maar heen en weer schakelen).

De WiFiBooster was zijn dus zijn Ziggo-AP-369488 SSID kwijt dat op de onderkant van het kastje staat. Waarschijnlijk dus overschreven vanuit de Connectbox. Geen idee waarom.

Ik ben met mijn laptop dicht bij de WiFibooster gaan zitten zodat ik zeker wist dat ik zijn SSID had. Daarna kan je dus met http://wifi.booster inloggen op de booster. Daar zag ik inderdaad die zelfde SSID. Ik heb simpelweg gewoon het originele SSID (dus: Ziggo-AP-369488) teruggezet voor de 2.4GHz en 5GHz band, en dat was dat. Nu werkt alles weer zoals voorheen.

Maar toch nog een vraag. Wat betekent die setting op de Connectbox om de SmartWifi te optimaliseren. Wat wordt er geoptimaliseerd?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"Ik kan op mijn connectbox de SmartWiFi niet uitschakelen; alleen een optimalisatie van SmartWifi in- of uitschakelen."

" Wat betekent die setting op de Connectbox om de SmartWifi te optimaliseren. Wat wordt er geoptimaliseerd?"

 

Onder Smart Wifi staat Kanaal optimalisatie uitgeschakeld en Kanaal optimalisatie ingeschakeld.

 

Ingeschakeld maakt van de 2,4 en 5 GHz van het modem en de wifibooster 1 SSID en zorgt voor de beste kanaalkeuze.

 

Als je Kanaal optimalisatie uitgeschakeld aanvinkt en opslaat kun je de 2,4 en 5 GHz van het modem ook weer zelf instellen.

Hprins

Level 3
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb al een jaar of twee een Ziggo booster (ap....) aangesloten via een kabel en deze deed het uitstekend. Tot...een tijdje geleden zo bleek. Zat niet meer op het netwerk. Meerdere malen opgestart, alles lijkt uitstekend te verlopen, maar helaas! Gewoon niet te begrijpen.
Ben wel in touw geweest met pods een tijdje geleden, maar dat is nooit gelukt, die liggen hier te wachten...
Heb ooit ook WIFIspots proberen te installeren, maar dat is ook nooit gelukt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Hprins Welke pods bedoel je? De zeshoekige of de ronde hoge?

Hprins

Level 3
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De zeshoekige.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Hprins Wat geeft de SmartWifi app aan als je die wilt installeren?

Hprins

Level 3
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nu: Zelfs als ik naast het modem staat, kan de app het modem niet vinden.
Vorige week: De app "zag" 2 pods en een booster, maar niets werkte. ( De pods liggen hier, ben ik wel klaar mee)
Nu booster weer eens opgestart, dat gaat goed, maar komt niet meer op het netwerk! Maar weer uitgezet.
Wat nu??

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Hprins, ik snap dat jij er wel klaar mee bent op deze manier! 

Toch wil ik er heel graag voor zorgen dat jij een goed werkende set Pods/Boosters hebt 🙂

Je geeft aan dat de app het modem niet eens kan vinden? Ik zie dat het signaal op het modem op dit moment wel goed is, gelukkig. Heb je al eens getest of het werkt om de app te verwijderen en opnieuw te downloaden?

WIil jij de serienummers van de Pods tussenhaakjes toevoegen achter jouw postcode in het community profiel? Dan kan ik daar ook mee aan de slag! 

Hprins

Level 3
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ons signaal is prima, maar ook na opnieuw downloaden "ziet" de app het modem niet.
*verwijderd door moderator*
Van de pods willen we wel afzien, de booster werkte al enige jaren prima..., maar ook nu: start op zoals het hoort, maar komt niet in het netwerk.
( Ik zie dan ook "ZIGGO, verkeerd wachtwoord": spots, denk ik, mij nooit gelukt het te installeren)
Groet, Henk Prins

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Hprins dankje voor de gegevens, echter, je plaatste ze publiek. Dat is niet handig. 

Mijn verzoek is ze bij je privégegevens (bij je profiel) achter je postcode en huisnummer toe te voegen, dan kunnen we aan de slag! 

Hprins

Level 3
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Toevoegen kan niet achter postcode en huisnummer. Tenminste het lukt me niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Hprins Lukt het niet op de pagina via onderstaande link?

Op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Het gegevens toevoegen is gelukkig gelukt @Hprins. Vanuit hier zie ik dat je de pods in bruikleen afneemt, je betaalt er niet voor.

Wel horen ze natuurlijk te werken, spijtig dat dit nog nooit is gelukt. Met doel om dit op te lossen heb ik de pods daarom even uit het netwerk gehaald. Helpt het als je de pods nu opnieuw installeert? Ook met behulp van deze plaatsingstips

Hprins

Level 3
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

"De pods uit het netwerk gehaald". Ik was blij: Wellicht doet de booster het weer, maar helaas die komt niet meer op het netwerk. Waarom niet?   De pods, daar heb ik geen vertrouwen meer in. Laat de booster het maar doen, dan hebben we overal goede ontvangst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic