Vraag
Reacties
Oplossing
leonvanpelt
Level 1

Geen verbinding WiFi booster met SmartWifi

Ik heb de smart WiFi app geïnstalleerd en tot voor kort werden alle wifipunten in huis goed aangegeven in de app. Sinds een paar dagen kan de app geen verbinding meer maken met de bekabelde wifibooster. Ik heb diverse keren geprobeerd deze opnieuw te verbinden, maar dit lukt niet. Vervolgens heb ik geprobeerd deze te verwijderen (zodat ik deze vervolgens weer zou kunnen installeren), maar ook het verwijderen lukt niet. De wifibooster werkt overigens wel (ik heb dit getest door mijn laptop zowel met een internetkabel te verbinden en vervolgens via WiFi). Het witte lampje brandt permanent. De booster overigens ook al diverse keren herstart evenals het modem, maar niets helpt. Ook op advies van support de (witte) wifibooster gereset naar de fabrieksinstellingen, maar ook dit werkt niet. Ik krijg de WiFi booster overigens ook niet verwijderd uit de SmartWifi-app, ook niet als ik de booster uitzet. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De Ziggo witte wifibooster werkt niet samen met de pod en het modem in 1 mesh systeem.

Beiden kunnen wel naast elkaar werken, maar werken niet samen en daarom is mogelijk de wifibooster niet meer te zien in de app.

Inmiddels lees ik dit vaker.

Bekijk in context

0 Kudos
58 Reacties 58
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke wifiboosters heb je precies? Er zijn nogal wat verschillende.

0 Kudos
leonvanpelt
Level 1
Topicstarter

Het is een witte Ziggo wifibooster (modelnaam AP7565CE-ZG). Daarnaast heb ik 2 wifipods, maar daarmee zijn geen problemen in de SmartWifi-app

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De witte wifibooster werkt niet samen met de zeshoekige wifi pods in samenwerking met het modem en de SmartWifi app, die kan niet meedoen met het mesh systeem van de pods tezamen met de wifi van het modem.

0 Kudos
leonvanpelt
Level 1
Topicstarter

Duidelijk, maar het is dan wel vreemd dat ze de afgelopen weken wel samen konden werken.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Misschien kun / kon je ze wel beiden zien en kun je met beide verbinden via wifi.

 

Maar ze werken zeker niet samen in hetzelfde mesh netwerk van het modem en de pods.

0 Kudos
Adjeknoops
Level 1

Ik heb hetzelfde probleem sinds vandaag 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Adjeknoops Kun je het probleem omschrijven met de details van de apparatuur die je in gebruik hebt?

0 Kudos
Adjeknoops
Level 1

Beste Bert,

Ik heb een witte wifibooster van Ziggo die kleiner is maar sprekend lijkt op mijn witte Connectbox van Ziggo. Daarnaast heb ik één zeshoekige wifipod (ook van Ziggo). Zowel de wifibooster alsmede de zeshoekige wifipod zijn bekabeld met de Connectbox. Tot eergisteren zag de Smartwifi app op mijn Iphone alle drie de apparaten in mijn netwerk. Nu krijgt de app geen verbinding meer met de witte booster. Het netwerk (en wifi) functioneert gewoon, ook van de witte booster. Meerdere keren alles opnieuw gestart maar zonder succes. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De Ziggo witte wifibooster werkt niet samen met de pod en het modem in 1 mesh systeem.

Beiden kunnen wel naast elkaar werken, maar werken niet samen en daarom is mogelijk de wifibooster niet meer te zien in de app.

Inmiddels lees ik dit vaker.

0 Kudos
Adjeknoops
Level 1

Beste Bert,

Bedankt voor je antwoord. Wel jammer, want tot kort leek het te werken.

Groeten

0 Kudos
HV1
Level 1

Ik heb exact hetzelfde probleem!

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@HV1  schreef:

Ik heb exact hetzelfde probleem!

 


@HV1 Kun je precies omschrijven wat je ervaart met welke apparatuur precies?

0 Kudos
HV1
Level 1

Ik heb thuis een SmartWifi modem (voorheen de Connectbox) en een ziggo wifi booster (lijkt op de witte connectbox) die bekabeld is aangesloten op het modem. Afgelopen augustus/september heeft Ziggo door een software update vde connectbox ingesteld tot een smartwifi modem. De wifi booster had ik destijds een paar maanden en via de smartwifi app heb ik toen het netwerk geoptimaliseerd. De wifi booster werd zonder problemen gevonden. Ik heb toen diverse ruimtes gescand om het wifi signaal te meten en de ruimte waarin de wifi booster staat werd ook zonder problemen gescand. Deze booster heeft dezelfde naam als het smartwifi modem. Volgens de uitkomsten van de app had ik toen een functionerend mesh wifi netwerk.

Ik heb gisteren de smartwifi app geactiveerd omdat ik in een slaapkamer een slechte wifi ontvangst heb en ik alle ruimtes in mijn huis weer een keer wilde scannen. Tot mijn verbazing werd in de app wel het modem en de booster aangegeven maar ook de melding dat er geen contact kan worden gemaakt met de wifi booster via internetkabel en moest ik de booster resetten en het nog een keer proberen. Het resultaat bleef hetzelfde en kon er geen contact worden gemaakt met de booster. Vervolgens heb ik van alles geprobeerd (modem diverse keren gereset, booster diverse keren gereset) echter zonder resultaat. Het wifisignaal van de booster is goed.

Vandaag de Ziggo helpdesk gebeld maar daar konden ze mij niet helpen en moest ik dit probleem melden op de  ziggo community. Dat doe ik dus bij deze.

Ik vind het raar dat ik in september van dit jaar op de ziggo website heb gelezen dat de bekabelde ziggo booster ook functioneert in een smartwifi netwerk.Tot en met gisteren dacht ik dat het zo was omdat de smartwifi app de booster herkende en ik vervolgens alle ruimtes in huis kon scannen. Nu kan er geen verbinding met de booster worden gemaakt en kan ik ook niet meer de andere kamers in mijn huis scannen.

De helpdesk stuurt mij nu wifi pods (huur, maandelijks opzegbaar) en kan ik daarmee proberen een mesh wifi netwerk in te stellen waarin ook de booster zijn plek heeft. Ik moet daardoor wel weer extra kosten maken en daar ben ik toch niet zo blij mee. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

"Volgens de uitkomsten van de app had ik toen een functionerend mesh wifi netwerk."

Ik heb hier geen mesh netwerk zien staan in de app met een witte wifibooster wel één netwerk en dan zijn alleen de wifinamen hetzelfde, maar het is geen mesh netwerk, alle wifipunten staan op zichzelf.

 

Soms werkt de app nog niet helemaal lekker, ook hier met de pods komt dat voor, Ziggo werkt eraan om dit op te lossen.

Haal het modem eens 30 seconden van de stroom en probeer dan eens opnieuw te kijken in de app, met regelmaat helpt dat om de app weer werkend te krijgen.

 

"De helpdesk stuurt mij nu wifi pods (huur, maandelijks opzegbaar) en kan ik daarmee proberen een mesh wifi netwerk in te stellen waarin ook de booster zijn plek heeft."

Dat gaat niet lukken met ook de witte wifibooster in één mesh netwerk, de witte wifibooster ondersteund geen mesh netwerk.

 

De wifi pods werken alleen met het modem in 1 mesh netwerk en zijn de wifipunten 1 wifiwolk waar de kanalen en het overspringen geregeld wordt door het mesh netwerk.

0 Kudos
HV1
Level 1

Dank je wel voor jouw reactie Bert.

Als ik jou goed begrepen heb kan ik de wifipods, zodra ik deze ontvangen heb, installeren in het netwerk en kan ik de wifibooster als extra wifi punt blijven gebruiken zonder dat deze het wifi mesh netwerk verstoord. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke wifi pods krijg je in huis?

De zeshoekige of de hoge ronde?

0 Kudos
HV1
Level 1

Ik krijg twee zeskantige wifipods

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@HV1 Deze wifipods werken samen in 1 mesh netwerk met de SmartWifi app.

Je wifibooster blijft hierbuiten wel beschikbaar met de wifinamen die je zelf wenst.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @HV1 , allereerst welkom op onze Community. Leuk dat je ook reageert in dit topic. 
Is het inmiddels gelukt met het installeren van de WifiPods? 
Mocht je nog de hulp van onze Community leden kunnen gebruiken, laat dan gerust een reactie achter 🙂 

0 Kudos