Wat kan oorzaak zijn dat ik nu weer, via ethernet en wifi, geen verbinding met een L2tp VPN verbinding krijg en wel via wifispot van Ziggo of mijn hotspot. (Heb alle gangbare instellingen nagelopen welke op internet aangegeven worden nagelopen ? Betreft CB van Ziggo en Windows 10 pc/laptop
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik lees hier dat er een aantal dagen geleden updates zijn geweest waarna meerdere gebruikers aangeven problemen te ervaren met VPN. Kun je de aangegeven updates (KB5009543, KB5009566) verwijderen, de PC opnieuw opstarten en opnieuw proberen te verbinden?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Valt jouw publieke IPv4-adres toevallig binnen subnet 213.127.0.0/17?
Kun je de firewall-instellingen van de modemrouter zó aanpassen, dat alleen 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld? Deze instellingen kun je vinden via 'Geavanceerde instellingen', 'Beveiliging', 'Firewall'.
Heb ik geprobeerd maar geen resultaat
Had je ook al naar het IP-adres gekeken?
Deze melding blijft
Ik lees hier dat er een aantal dagen geleden updates zijn geweest waarna meerdere gebruikers aangeven problemen te ervaren met VPN. Kun je de aangegeven updates (KB5009543, KB5009566) verwijderen, de PC opnieuw opstarten en opnieuw proberen te verbinden?
In aanvulling op @tobiastheebe
Microsoft publiceert Windows-fixes voor vpn-issues
Ook zouden problemen met VPN-verbindingen die van L2TP of Ipsec IKE gebruikmaken niet meer voor moeten komen na het bijwerken van de Windows-versies.
Heb uninstall uitgevoerd op update KB5009543 en VPN werkt weer
Bedankt voor jullie hulp
Fijn om te lezen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.