Beste Community,
Al een aantal maanden maakt mijn Nintendo Switch geen directe verbinding meer met mijn router/ WiFi. Mijn andere apparaten werken wel zonder problemen op het WiFi Netwerk. De Nintendo Switch maakt wel verbinding met internet wanneer ik mijn telefoon als hotspot gebruik.
Ik heb verschillende sites geraadpleegd maar nog geen werkende oplossing gevonden. Nintendo heeft de Switch onderzocht maar kan geen defect onderdeel vinden. Bij andere verbind de Switch wel met het internet, waardoor het haast wel aan mijn router/ verbinding moet liggen. Het probleem is me opgevallen na een netwerk update van Ziggo. De Ziggo klantenservice kan me niet helpen en stuurt me door naar jullie.
Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen. 😁
Wat ik heb geprobeerd
- Gecontroleerd of andere draadloze apparaten toegang hebben tot het internet.
- Router opnieuw opstarten (minstens 60 seconden uit)
- Nintendo opnieuw opstarten (20x schijnt een ding te zijn)
- Nintendo updaten
- Verbinding proberen te maken met zowel 2.4GHz als 5GHz netwerk
- Cache legen
- Het spel Doom (uit 2016) verwijderd. Klinkt raar maar het kan blijkbaar een oorzaak zijn.
- Netwerk verwijderd en opnieuw ingesteld
- DNS settings aangepast naar handmatig en primary DNS aangepast naar: 008.008.008.008 en 001.001.001.001
Internet instellingen (Nintendo Switch)
- SSID - [Netwerknaam]
- Beveiling - WPA2-PSK (AES)
- IP-adresinstellingen - Automatisch
- DNS-instellingen - Automatisch
- Proxyserver - Niet gebruiken
- MTU - 1400
Melding op de Switch
Foutcode: 21 10-2003
Melding: Er kan geen verbinding worden gemaakt met het netwerkapparaat. Controleer de status van het netwerkapparaat en probeer het opnieuw
[Meer informatie] >
Controleer of het netwerkapparaat goed werkt. Lees de handleiding van het netwerkapparaat voor meer informatie.
Je kunt de signaalsterkte mogelijk al volgt verbeteren:
- Plaats het systeem dichter bij het netwerkapparaat
- Zorg dat er zich tussen het systeem en het netwerkapparaat geen obstakels bevinden.