1
Vraag
2
Reacties
Stevin90

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen verbinding Nintendo Switch

Beste Community,

 

Al een aantal maanden maakt mijn Nintendo Switch geen directe verbinding meer met mijn router/ WiFi. Mijn andere apparaten werken wel zonder problemen op het WiFi Netwerk. De Nintendo Switch maakt wel verbinding met internet wanneer ik mijn telefoon als hotspot gebruik. 

 

Ik heb verschillende sites geraadpleegd maar nog geen werkende oplossing gevonden. Nintendo heeft de Switch onderzocht maar kan geen defect onderdeel vinden. Bij andere verbind de Switch wel met het internet, waardoor het haast wel aan mijn router/ verbinding moet liggen. Het probleem is me opgevallen na een netwerk update van Ziggo. De Ziggo klantenservice kan me niet helpen en stuurt me door naar jullie. 

Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen. 😁

 

Wat ik heb geprobeerd 

  • Gecontroleerd of andere draadloze apparaten toegang hebben tot het internet.
  • Router opnieuw opstarten (minstens 60 seconden uit)
  • Nintendo opnieuw opstarten (20x schijnt een ding te zijn)
  • Nintendo updaten
  • Verbinding proberen te maken met zowel 2.4GHz als 5GHz netwerk
  • Cache legen
  • Het spel Doom (uit 2016) verwijderd. Klinkt raar maar het kan blijkbaar een oorzaak zijn. 
  • Netwerk verwijderd en opnieuw ingesteld
  • DNS settings aangepast naar handmatig en primary DNS aangepast naar: 008.008.008.008 en 001.001.001.001

Internet instellingen (Nintendo Switch)

  • SSID - [Netwerknaam]
  • Beveiling - WPA2-PSK (AES)
  • IP-adresinstellingen - Automatisch
  • DNS-instellingen - Automatisch
  • Proxyserver - Niet gebruiken
  • MTU - 1400


Melding op de Switch

Foutcode: 21 10-2003
Melding: Er kan geen verbinding worden gemaakt met het netwerkapparaat. Controleer de status van het netwerkapparaat en probeer het opnieuw

[Meer informatie] >

Controleer of het netwerkapparaat goed werkt. Lees de handleiding van het netwerkapparaat voor meer informatie. 

Je kunt de signaalsterkte mogelijk al volgt verbeteren: 

  • Plaats het systeem dichter bij het netwerkapparaat
  • Zorg dat er zich tussen het systeem en het netwerkapparaat geen obstakels bevinden. 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Stevin90
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie Gio! Ik had nog niet eerder gebruik gemaakt van de Smart WiFi app. Maar ook daar zat het probleem niet helaas.

Ik had nog één voor de hand liggende optie niet geprobeerd; terug naar fabrieksinstellingen. 
Dat heeft gewerkt! Blijkbaar toch een fout in de software van de Nintendo. Heb er wat wat data voor moeten opofferen maar ik kan in elk geval weer het net op. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

maak je toevallig gebruik van de smart wifi app van ziggo? zoja, kijk is bij verbonden apparaten dat de switch niet op gepauzeerd staat

Stevin90
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie Gio! Ik had nog niet eerder gebruik gemaakt van de Smart WiFi app. Maar ook daar zat het probleem niet helaas.

Ik had nog één voor de hand liggende optie niet geprobeerd; terug naar fabrieksinstellingen. 
Dat heeft gewerkt! Blijkbaar toch een fout in de software van de Nintendo. Heb er wat wat data voor moeten opofferen maar ik kan in elk geval weer het net op. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic