LANNEKE

Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Geen verbindig wel wifi

Voortdurend krijg ik op mijn telefoon de melding dat ik geen internetverbinding heb! Terwijl mijn wifi dan gewoon werkt.

Vandaag wilde ik iets terug kijken ( wat ik eigenlijk nooit doe ) Op TV, en tot mijn stomme verbazing krijg ik ook steeds de melding GEEN INTERNETVERBINDING op mijn beeldscherm.

Al heel vaak geprobeerd om voor de telefoon een oplossing te vinden met oa Ziggo, maar het is nooit gelukt! Nu heb ik weer contact gehad en worden 2 wifiversterkers opgestuurd!

Help...iemand die de oplossing weet...wel een wifi die coninu vol aan staat, maar geen internet???

43 Reacties 43
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je maakt op de telefoon gebruik van een onbeveiligde SSID (Wifi-netwerk) in plaats van jouw eigen SSID, hoe zit dat precies? Kun je deze SSID van zowel de telefoon als de TV verwijderen?

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Met andere woorden, je gebruikt (in elk geval op jouw telefoon) niet het netwerk dat je zou moeten gebruiken.

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

😳😭 oh echt??? 

Hoe kan ik dat veranderen dan?

Sorry ik ben echt digibeet in dit soort dingen! Dankjewel

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Op de telefoon kun je op het tandwieltje tikken en vervolgens 'Vergeten' kiezen. Wat betreft de TV, ik weet niet welk type dit is, hierop zul je ook de netwerkinstellingen moeten raadplegen.

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik begrijp inmiddels wat je bedoeld met netwerkverbinding...dat was idd niet mijn netwerk, maar dat was een momentopname...thuis zit ik wel op mijn eigen netwerk!

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Maar blijkbaar pakt ie een ander netwerk als ik weer es geen verbinding heb...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zolang dat netwerk AP_1609... niet gewist is van jouw apparaten, zijn ze vrij om te schakelen tussen jouw eigen netwerk Ziggo6129924 en het andere netwerk. Vandaar mijn dringende advies om AP_1609... te verwijderen van jouw apparaten, gezien het netwerk onbeveiligd is en niet bij jou wordt uitgezonden.

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dank je ik ga onmiddelijk verwijderen!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@LANNEKE Is het gelukt om het probleem op te lossen met de tips die door de hier aanwezige experts gegeven zijn?

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Paul,

 

Nee nog niet.

Ziggo heeft van alles opgestuurd en morgen ga ik proberen alle nieuwe kabels opnieuw aan te sluiten! Je hoort van me!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@LANNEKE Top! We zijn dan erg benieuwd wat je bevindingen zijn nadat je de nieuwe kabels & aansluitmaterialen hebt aangesloten. We wachten je terugkoppeling wel even af. 😉

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik laat t weten, ben jullie 2 dankbaar voor alle hulp tot nu toe!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@LANNEKE Dat is fjin om te lezen! 😉 We houden contact.

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Inmiddels, wifiboosters, tig kabels en stekkers en splitter, verder,

komt er nu een 2e nieuwe splitter en kabel...het is hopeloos...dit gaat al maanden zo...dus probleem nog steeds niet opgelost!

Ik word er goed moedeloos van!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik ontving net je PB. Zonder de downstream/upstream-gegevens kan ik je helaas niet verder helpen.

 

Het lijkt mij beter als je een monteursafspraak maakt, dan kan meteen alles gecontroleerd worden, grote kans dat je daarna van de problemen af bent.

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dat heb je mooi goed!

Thnx

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Vandaag komt er eindelijk een monteur! Bedankt voor al je moeite!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik ben benieuwd naar de constateringen van de monteur, houd je ons op de hoogte?

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Zooooo....

Ik heb weer internet! 

De AOP  was kapot !

De monteur heeft deze vervangen en nu zou alles goed moeten zijn!

Uitgelicht topic