LANNEKE

Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Geen verbindig wel wifi

Voortdurend krijg ik op mijn telefoon de melding dat ik geen internetverbinding heb! Terwijl mijn wifi dan gewoon werkt.

Vandaag wilde ik iets terug kijken ( wat ik eigenlijk nooit doe ) Op TV, en tot mijn stomme verbazing krijg ik ook steeds de melding GEEN INTERNETVERBINDING op mijn beeldscherm.

Al heel vaak geprobeerd om voor de telefoon een oplossing te vinden met oa Ziggo, maar het is nooit gelukt! Nu heb ik weer contact gehad en worden 2 wifiversterkers opgestuurd!

Help...iemand die de oplossing weet...wel een wifi die coninu vol aan staat, maar geen internet???

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Zooooo....

Ik heb weer internet! 

De AOP  was kapot !

De monteur heeft deze vervangen en nu zou alles goed moeten zijn!

Bekijk in context

43 Reacties 43
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Welk type modemrouter heb je? Gebruik je een eigen router en/of een of meerdere losse access points (boosters/pods)?

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Het lukt me niet, momenteel, om de foto s te uploaden??

Ben al blij als ik mijn antwoord geplaatst krijg! Ik heb een witte modem in de meterkast, en een Humax tv kastje!

Maar daar heb je weinig aan denk ik...sorry, heb foto s gemaakt, maar het uploaden lukt nu niet ( ja ik weet hoe dat moet ) gr Jolanda

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dan heb je vrijwel zeker een SmartWifi modem, voorheen Connect Box:

 

img.png

 

Krijg je een bepaalde foutmelding tijdens het uploaden? Lukt het eventueel wel om de andere gegevens te plaatsen?

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

20220201_125718.jpg

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

20220201_125702.jpg

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

20220201_125401.jpg

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

20220201_125555.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De installatie ziet er goed uit.

 

Wel vroeg ik mij nog af of je een eigen router en/of een of meerdere losse access points (boosters/pods) gebruikt?

 

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Nee, geen router!

Ik zal morgen proberen of ik het antwoord kan vinden op je andere vraag! Dank alvast

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De down en upstream  dingen heb ik nog niet kunnen vinden. Wel kwamen vandaag de wifipods...tijdend het installeren werd de verbinding weeeer verbroken en nogmaals, ik heb wel wifi alleen ( regelmatig )  geen internetverbinding op telefoon en tv. Op de laptop speelt het probleem niet of nauwelijks???

Ik zal wat foto s sturen waaruit blijkt dat mijn wifi uitstekend is, en dat was voor de pods, want die installatie krijg ik niet af gemaakt!!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zonder de gegevens kan ik niet achterhalen of er mogelijk een signaalprobleem speelt. Kun je aangeven waar je vastloopt?

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Nu kan ik weeer geen foto s uploaden :(((

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Screenshot_20220203-162817_SmartWifi.jpg

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Screenshot_20220203-164954_SmartWifi.jpg

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ikvga morgen nog n keer proberen dat te achterhalen. Dankjewel voor je geduld ook...

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Screenshot_20220203-165316_Mijn Ziggo.jpg

 enz.enz.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Voor het bekijken van de downstream/upstream-gegevens kun je niet de SmartWifi app gebruiken, hiervoor heb je de webbrowser nodig (instructies).

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @LANNEKE en een warm welkom op de Communtiy,

Wat onzettend vervelend dat je de internetverbinding op dit moment niet lekker werkt! Het is goed dat je met dit probleem even aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Ik heb even jouw gegevens erbij gepakt en de verbinding tussen het modem en ons netwerk bekeken en die ziet er verder goed uit. Op basis van wat ik zie, verwacht ik dan ook dat de bekabelde internetverbinding wel goed behoort te werken. Kun je aangegeven of dit probleem speelt op de draadloze, bekabelde of beide type verbindingen? Indien je alleen op de draadloze connectie problemen ervaart raad ik aan naar de tips op deze pagina te kijken. Als het daarmee niet is opgelost, raad ik aan het modem eens opnieuw te starten en de SmartWifi app nog eens opnieuw in te stellen. Laat je onder dit topic weten of het lukt? 

LANNEKE
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Het probleem blijft!!!

Ik heb via messenger ( ben al n half jaar bezig ) met Ziggo alle mogelijke oplossingen en stappen ondernomen! Rest mij nu nog de up en downstream te vinden wat hier eerder vermeld staat! 

20220205_135951.jpg

Screenshot_20220205-140652_Settings.jpg

Uitgelicht topic