1
Vraag
2
Reageer en help mee
Johannus01

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Geen / traag internet - Ziggo lijkt niet bereid een passende oplossing te bieden

Sinds afgelopen maandag een internetabonnement afgesloten en sinds die tijd hebben wij geen internet. Zojuist is een monteur van Ziggo langs geweest om te kijken naar de problemen die wij ondervinden met ons internet. Volgens hem is er sprake van een kabelbreuk en moeten daar weer andere collega’s voor langs komen. Dit betekent dat we voorlopig nog geen gebruik kunnen maken van het internet waar we wel voor betalen.

Omdat wij ook thuiswerken is internet voor ons zeer belangrijk. Ik heb daarom gebeld met de klantenservice en gevraagd om een tijdelijke router met een 4G kaartje. Tot mijn verbazing en teleurstelling werd mij medegedeeld dat dit niet mogelijk is. Dit vind ik op zijn minst opmerkelijk omdat ik op internet lees dat anderen deze mogelijkheid wel krijgen aangeboden. Zie onderstaand screenshot van de website van tweakers.

Johannus01_1-1717155682443.png

Ik zou graag zien dat Ziggo komt met een passende oplossing. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen + tips.

18 Reacties 18
Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 223Posts
  • 36Oplossingen
  • 128Likes

Goedemiddag @Johannus01!

Knap beroerd begin van een nieuw abonnement en zoals je al terecht aangeeft, je moet wel aan het werk kunnen. Ik denk graag met je mee voor een oplossing. 

Om een goed beeld te krijgen van de mogelijkheden, wil je onder je profiel, bij privé opmerkingen je postcode en huisnummer toevoegen? Alleen Ziggo moderators kunnen die informatie inzien. Dan kan ik voor je aan de slag!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77250Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de mogelijke stappen te zetten.

Mocht je een Vodafone abonnement hebben, dan kan daar de GB uitgebreid worden.

Wifi back-up bundel | Volop extra voordelen | Ziggo en Vodafone

Johannus01
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Dennis, ik heb de gevraagde gegevens ingevuld.

Wellicht wat prematuur, maar uitbreiding van een Vodafone abonnement biedt voor mij geen soelaas.

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 223Posts
  • 36Oplossingen
  • 128Likes

Bedankt voor de gegevens @Johannus01! ik stel voor om een monteur langs te sturen die een noodvoorziening plaatst voor in de tussentijd. Kabelschade kan soms echt even tijd vragen. De noodvoorziening geeft een werkende, al dan niet optimale verbinding totdat de schade hersteld is. 

Ik heb de afspraak voor je ingepland op het eerstvolgende moment. Je krijgt hiervan een bevestiging per mail, deze afspraak is geheel kosteloos en de monteur is op de hoogte van de situatie. 

Johannus01
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Dennis,

De monteur is zojuist langs geweest en het probleem is nog altijd niet opgelost.
De noodvoorziening kon niet worden gerealiseerd omdat wij te ver (15 meter) van de kast in de straat zitten. We beschikken dus nog altijd niet over het beloofde werkende internet. Bijzonder teleurstellend. 

Ik heb de monteur gevraagd om een tijdelijke router met een 4G kaartje maar hij gaf aan dat hij die nooit bij zich heeft en dat deze door de klantenservice opgestuurd moeten worden. Ik zou graag een werkende oplossing voor ons probleem van u vernemen.

MR_CHIP

Level 19
  • 12715Posts
  • 137Oplossingen
  • 4290Likes

Wat schandalig een er zijn verschillende type grond kabels die als overbrugging gebruikt kunnen worden

@tobiastheebe of denk ik te weten simpel 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33190Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16826Likes

Een noodkabel wordt bovengronds gelegd, ik weet niet welke maximale lengte hiervoor gehanteerd wordt. Een afstand van 15 meter naar de EV is normaliter juist klein.

MR_CHIP

Level 19
  • 12715Posts
  • 137Oplossingen
  • 4290Likes

@tobiastheebe  schreef:

Een noodkabel wordt bovengronds gelegd, ik weet niet welke maximale lengte hiervoor gehanteerd wordt. Een afstand van 15 meter naar de EV is normaliter juist klein.

dat snap ik maar die kabel kan toch tijdelijk voor bovengrond worden gebruikt of is dat uit den boze 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33190Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16826Likes

@MR_CHIP  schreef:

@tobiastheebe  schreef:

dat snap ik maar die kabel kan toch tijdelijk voor bovengrond worden gebruikt of is dat uit den boze 

Klopt, maar het is dus mogelijk dat dit alleen tot een bepaalde afstand tot de EV gedaan wordt.

MR_CHIP

Level 19
  • 12715Posts
  • 137Oplossingen
  • 4290Likes

misschien kan een moderator met de werkbon van de monteur nu een KeepGO 4G backup regelen aangezien noodvoorziening niet mogelijk is 

PeterH2020

Level 7
  • 160Posts
  • 12Oplossingen
  • 72Likes

Als de noodkabel voor gevaarlijke situaties zorgt mag deze nooit worden aangelegd. 

Bij kabelschade afhankelijk van je regio kun je contact opnemen met de aannemer om een afspraak in te plannen.

Dit nummer is opvraagbaar via CS.

Bij schade en en werkende diensten heeft de aannemer 5 dagen geloof ik.

Bij geen signaal is 24 uur.

In dit geval ga ik er vanuit dat het modem online is. Dus in dit geval werkende diensten niet super internet. 

Bij werkende diensten heb je ook geen recht op 4g router.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33190Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16826Likes

Dit topic is een vervolg op het vorige topic van Johannus01, het modem is inderdaad wel online maar met signaalproblemen (instraling downstream).

Gio2903

Level 17
  • 3289Posts
  • 171Oplossingen
  • 2405Likes

een noodvoorziening mag inderdaad niet voor een gevaarlijke situatie zorgen (15m over een stoep is dat wel, mensen kunnen erover struikelen..). aangezien er internet is, heb je geen recht op een 4g router. Er zou een kbs-ticket gemaakt moeten zijn door de monteur en dit is in mijnziggo te zien als ik mij niet vergis. over het algemeen staat er voor deze prio, 5 werkdagen voordat de schadepartner in jouw regio contact opneemt. na 5 dagen nog niks gehoord, dan kun je zelf bellen. waarom je bij dit modem last hebt van uitval en bij de witte niet komt doordat het zwarte modem moderner is en gevoeliger is voor slecht signaal

MR_CHIP

Level 19
  • 12715Posts
  • 137Oplossingen
  • 4290Likes

Ben benieuwd wat een ziggo moderator eventueel kan doen

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 223Posts
  • 36Oplossingen
  • 128Likes

Hallo @Johannus01 ,

Balen dat een noodvoorziening niet mogelijk is! De noodkabel moet over een openbare weg aangelegd worden en dat is helaas niet mogelijk. De schade zit op minstens 5 meter afstand van het AOP en vanaf de eindversterker. De laatste update is dat er een afspraak gemaakt is voor de reparatie en dat die morgenochtend langskomt! 

Hoor ik het daarna graag van je en maken we dan de compensatie voor je in orde. Weten hoe het met de compensatie zit? 

Wanneer heb je recht op compensatie bij Ziggo; 

1. Als onze diensten op jouw adres door problemen in het netwerk van Ziggo niet werken.

2. Als ten minste één van onze diensten volledig is onderbroken.

3. Als de onderbreking langer duurt dan twaalf uur.

Bij een storing die langer duurt dan 12 uur heb je recht op compensatie. De compensatie is wettelijk vastgesteld op 1/30e van het maandelijkse abonnementbedrag per dag. Is het probleem binnen 12 uur opgelost? Dan kun je geen vergoeding aanvragen. De aanvraag moet binnen een half jaar na de storing ingediend worden. 

Per 24 uur krijg je dus 1/30e deel van het maandelijkse abonnementbedrag vergoed. 

Meer weten? In onze algemene voorwaarden lees je alle details. 

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 223Posts
  • 36Oplossingen
  • 128Likes

Goedemorgen @Johannus01 ,

In de tussentijd is de monteur geweest en de laatste update die ik zie, is dat de diensten weer moeten werken. Hoe gaat het aan jouw kant, alles weer helemaal naar wens?

Als alles weer werkt, dan maak ik de vergoeding voor je in orde! Ik hoor het graag van je! 

Johannus01
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het internet werkt inderdaad weer.

Het zou fijn zijn als u de vergoeding in orde kunt maken.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1358Posts
  • 142Oplossingen
  • 671Likes

Goed te lezen dat het internet inmiddels weer werkt @Johannus01! Ik heb de vergoeding voor je in orde gemaakt, dit bedrag zoals berekend in het bericht van Dennis op 5 juni jl zal op de volgende factuur in mindering worden gebracht. Ik wens je alvast een fijne avond toe! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic