Alles wat jij moet weten over SmartWifi
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds gisteren heb ik geen toegang meer tot mijn e-mail account. Ik krijg bij het inloggen de foutmelding:
Er is een fout opgetreden.
Probeer het nogmaals.
Heb vandaag meerdere malen met de klantenservice gebeld. Zij zien dat het account niet geblokkeerd is. Ik heb na deze verificatie, op aanraden van de medewerker, via mijnziggo het wachtwoord gewijzigd. Ik kan echter nog steeds niet inloggen en krijg dezelfde foutmelding.
De andere email adressen binnen deze omgeving hebben geen problemen met toegang.
Via de klantenservice heb ik nu het advies gekregen om in deze community een bericht te schrijven. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjes,
Daphne
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor jullie hulp in dit topic. Het probleem is inmiddels opgelost. Werkt alles bij jou weer zoals het hoort of loop je toch nog ergens tegenaan? Laat het ons hier weten.
Hi allemaal, de emailadressen die geblokkeerd waren moeten het nu weer doen! Kunnen jullie dat bevestigen?
Bedoel je dat je met inloggen een foutmelding krijgt als je in de webmail in wilt loggen?
Ja. En ik krijg een foutmelding in de email app van mijn telefoon.
Dat is niet via de webmail.
Welke email app gebruik je precies op welke de telefoon met welke systeemsoftware en versie?
Gebruik je IMAP of POP in die email app?
Kun je wel inloggen in de webmail en je email bekijken? Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo
Ik kan nergens inloggen. De foutmelding in het 1e bricht gaat over de webmail. Er
Heb je het wachtwoord van Mijn Ziggo gewijzigd of dat van je E-mailadres onder producten -> Internet naar beneden scrollen onder E-mailadressen?
Ik heb natuurlijk het wachtwoord van mijn email gewijzigd. Dit heb ik toch ook geschreven.
Heb bijna 1,5 uur met verschillende medewerkers aan de telefoon gehangen en zij hebben in allerlei systemen gekeken wat het zou kunnen zijn.
Ik ben op zoek naar oplossingen die verder gaan dan op het niveau klantenservice. Er is iets met het account en niet met het wachtwoord.
Moest hier van hun een bericht posten zodat moderators dit konden oppakken (wat dat dan ook mag betekenen).
Hi,
Ook ik heb (in mijn geval sinds 12-05-2022) "ineens" 😲 GEEN toegang tot één van de 6 e-mailadressen.... zonder aanleiding!
De foutmelding vanuit Outlook is:
"Taak xxxxxxx@upcmail.nl - Ontvangen... rapporteert fout (0x800CCC92): De e-mailserver heeft uw aanmelding
afgewezen. Controleer de gebruikersnaam voor dit account in Accountinstellingen. De reactie van de server
was: -ERR [AUTH] Authentication failed."
De foutmelding vanuit Ziggo Mail is:
"Er is een fout opgetreden.
Probeer het nogmaals."
En ook hier zijn er GEEN toegangsproblemen m.b.t. al mijn andere e-mailadressen binnen deze omgeving.
Klantenservice geeft aan GEEN vragen te beantwoorden over de telefoon m.b.t. problemen met e-mailadressen.
Heb via https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/geen-e-mail-versturen#/ uiteindelijk (op aanraden van Ziggo) het
wachtwoord aangepast, maar ook dat heeft GEEN effect gehad!!
Ook heb ik gisteren het modem (welke in bridge-mode staat) en mijn router uit- en weer aangezet: geen resultaat!
Het zou Ziggo sieren als men hier serieuzer mee om zouden gaan. Tenslotte, het is geen éénmalig incident (meer) en
of het er mee te maken heeft weet ik niet, maar op 6 mei heeft Ziggo wel onderhoud gepleegd aan het netwerk.....
Hopelijk kan dit bericht - en die van Matty1955 - de juiste perso(o)n(en) bewegen om het e.e.a. te gaan onderzoeken
binnen het Ziggo netwerk!?!
Met een bezorgd gemoed, wacht ik op een bemoedigend antwoord (het liefst van Ziggo).
Groetjes,
Irmax
@Matty1955 "Moest hier van hun een bericht posten zodat moderators dit konden oppakken (wat dat dan ook mag betekenen)."
De Community moderators: dit kan je van ons verwachten - Ziggo Community
Nou kom maar op met die oplossing dan 🤣
Fijn om gelijkgestemde tegen te komen, alleen liever niet om deze reden.... 😎
O ja.... op mijn iPhone wordt eerst gemeld:
"Fout in account: xxxxxx@upcmail.nl. Details..."
Tik je op "Details...", dan volgt de volgende melding:
"E-mail ophalen mislukt.
Geen wachtwoord opgegeven voor xxxxxx@upcmail.nl."
Ga je naar Instellingen en vul je het wachtwoord (de nieuwe!) in, dan is de volgende melding:
"Geen wachtwoord opgegeven voor xxxxxx@upcmail.nl.
Ga naar de e-mailaccountinstellingen en geef een wachtoord op."
DAT HEB IK DUS NET GEDAAN! (pfff)
Er is klaarblijkelijk echt iets mis met het account en NIET met de 'Gebruikersnaam' en/of 'wachtwoord',
precies wat Matty1955 al aangaf!
Hallo,
Ik sluit me aan in de rij .... ook ik heb sinds 12-05-2022 "ineens" geen toegang tot twee van mijn 6 e-mailadressen.... Wat ik ook probeer het probleem lijkt niet op te lossen.
Goedemorgen allemaal,
@Bert, bedankt voor het signaleren van dit topic.
Inderdaad, 4 meldingen binnen een kort tijdspanne is zeker opvallend.
Ik ga m'n best doen om jullie zo goed mogelijk te ondersteunen. We hebben echter wat meer informatie nodig.
De eerste vraag van @Bert is zeer relevant. Kunnen jullie wel inloggen in jullie e-mail via Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo?
Indien nee, kunnen jullie een screenshot van het scherm wat jullie te zien krijgen, na de inlogpoging?
Indien webmail wel werkt, dan heb ik meer informatie nodig van:
- Welk mailprogramma gebruik je?
- Gebruik je de POP3 instellingen of heb je IMAP instellingen in gebruik?
- Welke exacte foutmelding geeft het e-mailprogramma? Een screenshot of de gehele tekst van de foutmelding ontvangen we graag.
- Gebruik je de POP3 instellingen of heb je SMTP in gebruik? Moet daar ipv. SMTP geen IMAP staan?
*Serkan: Aangepast, dankjewel 🙂
Goedemiddag allemaal,
Ik denk dat mijn bovenstaande vragen momenteel minder van toepassing zijn, al moeten we er nog wel rekening mee houden.
Ik heb inmiddels iets meer informatie ingewonnen en ik zie dat er op 12 mei enkele wijzigingen hebben plaatsgevonden.
Er speelt een incident met bepaalde e-mailadressen die hoofdletters bevatten.
Inactieve e-mailadressen/accounts zijn verwijderd.
Ik ga er vanuit dat jullie allemaal de e-mailadressen regelmatig gebruikten, aangezien jullie het allen sindskort signaleren. De e-mailadressen die ik heb nagekeken bevatten geen hoofletters, en zijn ook niet inactief.
Het minder goede nieuws is dat we de e-mailadressen die niet werken moeten verzamelen.
Ik zal een taak moeten aanmaken zodat een tweede lijns afdeling ernaar kan kijken en de e-mailadressen weer bereikbaar moeten worden.
Willen jullie nog wel het volgende proberen?
Werkt inloggen op https://www.ziggo.nl/mail? Ja/Nee
Indien ja, dan kun je in ieder geval bij je mails. We hebben dan mogelijk meer informatie nodig om te onderzoeken wat er mis gaat in bepaalde e-mailprogramma's of configuraties.
Werkt het inloggen op https://mail.ziggo.nl/ niet? Dan ontvang ik graag d.m.v. een privébericht* de volgende informatie:
Klantnr:
Postcode en huisnr:
Welke e-mailadressen betreft het:
*Klik op mijn profielnaam en stuur een bericht.
Ik heb zojuist een privébericht naar u verzonden.
Kunt u dat wellicht bevestigen?
Screenshots van Ziggo Mail & Outlook:
is het email adres wel bereikbaar
@trebor66 schreef:is het email adres wel bereikbaar
Aan wie vraagt u dat?
Als u deze hele 'thread' heeft doorgelezen, lijkt mij dat die vraag 'lichtelijk' overbodig is.
een vriendelijk woord gaat er altijd in, dank. Bedoelde eigenlijk als je een email stuurt naar de email adressen waar je niet bij komt, krijg je dan een foutmelding terug, of zijn de email adressen wel gewoon online.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...