Matty1955

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Geen toegang tot e-mail account

Sinds gisteren heb ik geen toegang meer tot mijn e-mail account. Ik krijg bij het inloggen de foutmelding:

Er is een fout opgetreden.

Probeer het nogmaals.

 

Heb vandaag meerdere malen met de klantenservice gebeld. Zij zien dat het account niet geblokkeerd is. Ik heb na deze verificatie, op aanraden van de medewerker, via mijnziggo het wachtwoord gewijzigd. Ik kan echter nog steeds niet inloggen en krijg dezelfde foutmelding.

 

De andere email adressen binnen deze omgeving hebben geen problemen met toegang. 

 

Via de klantenservice heb ik nu het advies gekregen om in deze community een bericht te schrijven. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

 

Groetjes,

Daphne

52 Reacties 52
Irmax

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Heb gisteren een e-mail proberen te sturen naar het 'gewraakte' e-mailadres.

 

Dit is wat ik terug heb ontvangen:

Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd:

======================================================================
Onderwerp: test foutmelding
This is a multipart message in MIME format. ------=_NextPart_000_0017_01D866EF.F08DC770 Content-Type: text/plain; charset="us-ascii" Content-Transfer-Encoding: 7bit Met vriendelijke groet, xxxxxx ------=_NextPart_000_0017_01D866EF.F08DC770 Content-Type: text/html; ch
======================================================================

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:


xxxxxx@upcmail.nl
host mx.tb.mail.iss.as9143.net [212.54.42.8]
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<xxxxxx@upcmail.nl>:
550 5.1.1 MXIN501 mailbox xxxxxx@upcmail.nl unknown ;id=pXKtn83TqfFvZpXKunbuuA;sid=pXKtn83TqfFvZ;mta=mx3.tb;d=20220513;t=173612[CET];ipsrc=212.54.42.166;

Irmax

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@trebor66

U heeft gelijk, excuses voor de toon!

'In my defence'.... de ergernis is groot en nu lijkt ook dat er geen e-mails aankomen in de betreffende box.

Uw vraag is hierbij impliciet beantwoord, nogmaals sorry!

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

ok, weet je ook gelijk waarom je niet kan inloggen, omdat  het adres niet bestaat voor het systeem. Het bizarre is dat wat je ziet in Mijn Ziggo, en wat een reguliere medewerker van Ziggo ook ziet als die er naar kijkt, blijkbaar niets zegt over hoe het daadwerkelijk op de achtergrond in het systeem staat. Ik ben al een week bezig om email adressen en alias adressen weer werkend te krijgen, en heel langzaam, na elke 24 uur zie ik weer wijzigingen, maar nog niet zoals het moet staan. Bij mij kan ik een reden verzinnen waarom dingen niet werken(door wijzigingen van ALIASSEN en email adressen) bij jou nog niet. Als je niks hebt gewijzigd is het vreemd dat je opeens problemen hebt.

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

je kan toch überhaupt geen email adressen aan maken met een hoofdletter erin. Of ik zie wat over het hoofd.

Via Mijn Ziggo kan het in ieder geval niet.

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

rare reactie van de medewerker van de klantenservice, die hoort je gewoon te helpen, en als hij/zij  dat niet kan, intern hulp te zoeken, maar dat terzijde.  je krijg een foutmelding via webmail omdat het email adres niet herkend wordt. Dus het probleem zit niet in de webmail. Als het altijd heeft gewerkt en opeens niet meer, en email adres "lijkt" niet meer in gebruik te zijn, dan moet Ziggo dit oppakken. En dan door een medewerker die dieper in het systeem kan kijken. 

Irmax

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@trebor66 

Dank voor alle moeite en je uitleg!

 

Nee, ik heb bij geen van mijn e-mailadressen iets veranderd.

Ja, ik kon 'ineens' niet meer bij het e-mailadres.  Ik heb er 6 waarvan dus één nu een probleem vormt.

Alle e-mailadressen hebben dezelfde instellingen op Gebruikersnaam en Wachtwoord na.

 

Dus, als ik het goed begrijp, moet ik weer contact opnemen met de Klantenservice en proberen verder te komen?  Of wordt er nu via @Serkan verder actie ondernomen?

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

ik zou het even afwachten. Neem aan dat @Serkan het verder oppakt. Ik heb zelf ook problemen met het aanmaken van nieuwe email adressen, dat lukt ook niet, ja wel onder Mijn ZIggo, maar ze worden niet geactiveerd. Geeft wel aan dat iets niet goed zit in het systeem bij Ziggo. Probeer morgenochtend nog eens een email te sturen naar het betreffende adres, als je geen foutmelding meer terug krijgt, zal  het ook wel weer in webmail werken.  

Witter

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo,

 

Fijn de feiten staan nu op een rijtje. Ik hoop dat Ziggo ( @Serkan ) snel actie onderneemt. Ik baal hier enorm van!

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

is het niet zo dat als je niet kan inloggen op webmail dit komt omdat het email adres op eens niet meer actief lijkt te zijn. Kortom werkt webmail wel, dan is het email adres actief, en zijn er geen problemen meer(en heb je de betreffende info dan nog wel nodig die je vraagt in het laatste deel van je bericht)

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes

Bedankt voor alle reacties in de tussentijd.
 

@Irmax, @Witter, @Matty1955

Van jullie heb ik een privébericht ontvangen en zojuist beantwoord met enkele wedervragen.

Bij jullie allen zie ik meerdere e-mailadressen in gebruik. Des te belangrijker voor mij (Ziggo) om te weten welke accounts er wel/niet werken. 
Ik ben vanzelfsprekend op zoek naar de oorzaak van het probleem en mogelijk kan dit erbij helpen.



@trebor66,

Begrijp ik dat er bij jou ook iets mis gaat? En is dat hetzelfde als wat er zich hier afspeelt of kan ik jou seperaat nog ergens anders mee ondersteunen/meekijken?

Sinds wanneer ervaar jij hinder? Is dat ook sinds 12 mei, of is het bij jou eerder begonnen?

 

Om eerlijk te zijn weet ik ook niet waarom e-mailadressen met een hoofdletter niet zou moeten werken. Een e-mailadres zou niet 'hoofd-klein letter gevoelig' moeten zijn (in mijn optiek)... 
Ik heb nagekeken of de e-mailadressen actief zijn of niet, en ze staan als actief in mijn systemen. Ook zijn de accounts nog zichtbaar in Mijn Ziggo. Het is ook niet geblokkeerd. 

 

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

heb ook veel problemen, met aliassen en email adressen, maar dat wordt al door jullie opgepakt. Is al eerder opgepakt, maar nog niet opgelost, dat is ook bekend, als het goed is wordt ik daar weer spoedig over gebeld. 

Ik constateer wel dat het systeem heel traag verandering door voert,  je ziet een vinkje bij mijn ziggo dat iets is gewijzigd, maar de daadwerkelijke wijziging duurt veel langer. Te spoedig aliassen weer verwijderen en weer terug naar zetten naar gewone email adressen geeft problemen, heb ik al eerder gemerkt. Wat de hoofdletter in het email adres betreft, het kan gewoon niet, als je er eentje aanmaakt onder Mijn Ziggo krijg je de melding alleen kleine letters. Heb het eerder vandaag nog geprobeerd, omdat ik na je opmerking, er aan begon te twijfelen:-)

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes

@Irmax, @Witter, @Matty1955

Ik moet terugkomen op wat ik net zei, want de door jullie doorgegeven e-mailadressen bevatten wel hoofdletters. 
Deze hoofdletters zijn mogelijk tijdens het aanmaken van de e-mailadressen ooit gebruikt, en had nooit impact. Wat er mis gaat is me niet duidelijk, maar dat jullie met het lopende incident te maken hebben is een feit. 
Ik heb alle 3 voorbeelden aangemeld. 

Voor jullie is het niet via Mijn Ziggo inzichtelijk om te controleren welke e-mailadressen zo geregistreerd staan. Ik (Ziggo) kan dit wel en in de achterliggende systemen zie ik ze met een hoofdletter geregistreerd. 

Ik heb net een testmail naar @Irmax verstuurd, maar deze lijkt niet aan te komen :-(. Ik zal intern vermelden dat we dit ook zien gebeuren omdat ik niet weet of dat ook bekend is.


Er is bij mij momenteel geen verwachte oplostijd bekend.
Ik probeer meer informatie te verzamelen en we komen z.s.m. weer bij jullie terug.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

"Wat de hoofdletter in het email adres betreft, het kan gewoon niet, als je er eentje aanmaakt onder Mijn Ziggo krijg je de melding alleen kleine letters. Heb het eerder vandaag nog geprobeerd, omdat ik na je opmerking, er aan begon te twijfelen:-)"

 

Nu niet meer, maar vroeger kon dat wel.

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

kijk, nou is de cirkel rond:-) ok, dank

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes

@trebor66

heb ook veel problemen, met aliassen en email adressen, maar dat wordt al door jullie opgepakt.
Ik ga me dan voorlopig hier niet in mengen, dat lijkt me het beste. Indien wel, laat het ons weten.

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

prima. 

Matty1955
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Mijn email adres is nog uit de tijd van worldonline en is via chello, upc, ziggo geworden. Wellicht kon je in die tijd wel een hoofdletter gebruiken;)

Irmax

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Mijn e-mailadressen waren 'vroegar' 😋 ook @chello.nl, daarna zijn ze gemigreerd naar @upcmail.nl.

Dit is het sindsdien altijd gebleven, ook na de overname van Ziggo.

Migreren naar @Ziggo.nl was toen (en wellicht nu nog!?) de keuze van de gebruiker.

Wel zijn alle @chello.nl en @upcmail.nl gewoon nog te gebruiken bij Ziggo.

 

Hoofdlettergebruik was tot en met UPC (weliswaar onnodig) toegestaan, maar wel beter leesbaar.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi allemaal, de emailadressen die geblokkeerd waren moeten het nu weer doen! Kunnen jullie dat bevestigen?

Witter

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Eén kon ik er testen. Die doet het weer.

De andere laat ik je weten als ik dat van hen gehoord heb

Uitgelicht topic