Hallo
Mijn zoon krijgt geen toegang tot een bepaalde site van zijn school. Het lukt op geen 1 apparaat in huis. Hij werkt nu op de wifi vd buren waarmee het wel lukt.
Klantenservice v Ziggo kan ons niet verder helpen.
We krijgen de melding;
Deze site is niet bereikbaar.
Iemand een suggestie?
Alvast bedankt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Beste @Hightower,
Zou u ons wat meer over uw netwerk kunnen vertellen, maakt u alleen gebruik van uw Ziggo modem of ook van andere netwerk apparatuur bijvoorbeeld een andere router, access point etc.
Wat is er door de klantenservice met u doorlopen?
Komt het probleem voor wanneer er zowel via WiFi als bekabelt gewerkt wordt?
MVG
Ik maak gebruik van alleen een Ziggo modem, connect box. Alles is gereset en volgens de klantenservice staat alles goed. Hun suggestie was om hier maar te gaan vragen voor oplossingen...
Vaak gebeurt dit omdat een server (in dit geval de school) je ip adres blokkeert. Bijvoorbeeld door teveel mislukte inlogpogingen.
Neem dus contact op met de systeembeheerder van de school.
Okey, duidelijk.
Hier kunnen meerdere oorzaken achter zitten, als eerste gaan we DNS proberen te veranderen op de betreffende PC:
How to change DNS settings on your PC running Windows 10 | Windows Central
U kunt bij DNS, 208.67.222.222 & 208.67.220.220 invoeren.
@Steefb dat kan het inderdaad ook zijn echter verwacht ik dan een andere error dan omschreven.
MVG
Ok, ik zal het proberen. Het vreemde is wel dat de site het ook niet doet op de telefoon. Hij doet het wel op de wifi van de buren. Dan zou ik eerder denken aan de systeembeheerder van de school....toch?
Is de telefoon via WiFi of mobiele netwerk? Indien wifi thuis, dan is hetzelfde euvel als de andere apparaten en daarom wel via de buren bereikbaar
Ja, telefoon ook over wifi. Die doen het ook niet. Zodra je wifi uitzet, doet hij het wel. Dus idd probleem bij de wifi.
Beste @Hightower,
Het kan om een blockade gaan, maar de fout melding die ik dan verwacht is anders, echter wordt dit wel onderbouwd door dat toegang via buren en mobiel netwerk wel mogelijk is.
U mag natuurlijk ook eerst vanuit school's admin controle laten uitvoeren, zij zullen dan met u diverse stappen doornemen.
MVG
Ja, ok. Dat zal ik doen.
Voor de duidelijkheid dit is de melding:
Deze site is niet bereikbaar
Het duurt te lang voordat elo.scholenaanzee.nl reageert.
Probeer dit eens:
Deze site opent bij mij gelijk, lijkt me dat het dns systeem van ziggo dus doet wat het moet doen.
Ja, idd. Morgen maar eens contact opnemen met school....
Bedankt tot zover, allemaal!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.