1
Vraag
2
Reacties
KwispelC

Level 5
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Geen toegang tot LAN op één pc

Ik heb een zeer merkwaardig probleem.

Mijn thuisnetwerk staat ingesteld op 192.168.2.x met Connectbox op 192.168.2.1

Op alle aangesloten apparaten - PC's, telefoons - kan ik alle op mijn thuisnetwerk aangesloten apparaten bereiken door in de browser het interne ip-nummer in te tikken. Behalve op één laptop. Op die laptop kan ik wél de Connectbox (192.168.2.1) bereiken en erop inloggen, maar de andere apparaten -nas, printer, etc- zijn vanaf die laptop niet bereikbaar.

Wat kan hier aan de hand zijn?

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KwispelC
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Dag helpers.

 

Mijn probleem is opgelost, de veroorzaker gevonden. Ik heb twee Ziggo Wifiboosters via het stopcontact om mijn NAS boven te verbinden met de Connectbox beneden. De laptop maakt contact met de Wifi via de Connectbox.

Gisteren merkte ik dat mijn telefoon ineens ook geen contact meer kreeg met mijn NAS. Ik was toen beneden en mijn telefoon was verbonden met de wifi van de Connectbox. Toen ik naar boven ging en daar verbinding maakte met de wifi van de booster kreeg ik wél contact met mijn NAS.

Vanmorgen heb ik beide Ziggo wifiboosters (Master en Client) 10 minuten uit het stopcontact gehaald en daarna weer ingeplugd. Nu werkt alles weer en krijg ik ook vanaf de laptop beneden weer contact met mijn NAS.

Dat ik eerder na alle cmd commando's met de laptop al wel toegang tot de printer kreeg kwam doordat deze beneden staat en aan de wifi van de connectbox is gekoppeld, daar zitten de boosters niet tussen.

Wel vreemd dat de boosters kennelijk de doorgang selectief blokkeerden: sommige apparaten wel doorgang, (een) andere niet.

 

Dank jullie wel voor het meedenken!

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@KwispelC Welke systeemsoftware staat erop die laptop met welke versie?

 

Indien Windows?

Staat de netwerk instelling op Particulier netwerk of Openbaar netwerk?

KwispelC
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Windows 10, volledig up to date.

Privé-netwerk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is een lastige, gebruik je bepaalde antivirus/antimalware software?

of alleen Windows Defender?

KwispelC
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Bitdefender. Ik heb die er straks even afgegooid en het toen opnieuw geprobeerd, maar helaas geen verbetering.

KwispelC
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Dank je, trouwens, dat je meedenkt!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Dit is inderdaad een moeilijke.

Eerst maar eens wat informatie. Als u een CMD box opent  ( met admin rechten ) en daarin 'ipconfig /all' intypt, welk iP-nummer heeft de pc?

 

Daarna de onderstaande regels één voor één in de box kopiëren en met een [Enter]  laten uitvoeren, waardoor het netwerk gedeelte gereset wordt. Het laatste herstart de pc en probeert u dan of b.v. de NAS weer bereikbaar is.

ipconfig /release

ipconfig /flushdns

ipconfig /renew

netsh winsock reset

netsh interface ipv4 reset

netsh interface ipv6 reset

netsh winsock reset catalog

netsh int ipv4 reset reset.log

netsh int ipv6 reset reset.log

Shutdown /r /t 00

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gebruik je ook de firewall van Bitdefender?

Bitdefender adviseert om hun verwijdertool te gebruiken om alles weer vrij te geven:

Uninstall Bitdefender

 

Hoe een uitzondering voor printer toevoegen in Bitdefender firewall 

KwispelC
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb deze gedaan. Het ip-nummer is 192.168.2.37

De printer is nu weer bereikbaar. Mijn Nas nog niet. Ik heb ook nog geen toegang tot andere apparaten in mijn thuisnetwerk.

Bij oa. ipconfig /release kreeg ik de melding dat de actie niet mogelijk was vanwege 'media disconnected'.

PS: het is nu bedtijd, morgen verder. 😴

KwispelC
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Dat was een reactie op @Pasi .

De laatste suggesties van @Bert heb ik nog niet gedaan.

KwispelC
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Goeiemorgen.

@BertGedaan. Bitdefender is nu verwijderd middels de uninstall tool. Heeft niet geholpen. Ik heb het nog even niet opnieuw geinstalleerd ivm verdere zoektocht.

@PasiNa deinstalltie Bitdefender nóg een keer jouw commando's uitgevoerd. Heeft niet verder geholpen.

Plus: Netwerk opnieuw ingesteld (via windows netwerk instellingen). Heeft niet geholpen.

Helaas.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Het IP nummer is in ieder geval goed.

Ik heb zelf ook Bitdefender Total en daar zelden ( zeg nooit nooit ) problemen mee. Maar dit zou inderdaad een firewall probleem kunnen zijn, maar als het na het verwijderen nog niet lukt, dan is het dat ook niet....

Mmmm moeilijk.

Nog meer routers/switches in het netwerk zitten? Misschien dan toch maar de Ziggo Modem/Router geheel resetten ?

KwispelC
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Hoi @Pasi .

Geen andere router, wel een switch. Zojuist even van de strom afgehaald, geen verbetering. Hard-resetten van de Connectbox wordt dinsdagavond of woensdagochtend, dan is er verder niemand thuis.

KwispelC
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Dag helpers.

 

Mijn probleem is opgelost, de veroorzaker gevonden. Ik heb twee Ziggo Wifiboosters via het stopcontact om mijn NAS boven te verbinden met de Connectbox beneden. De laptop maakt contact met de Wifi via de Connectbox.

Gisteren merkte ik dat mijn telefoon ineens ook geen contact meer kreeg met mijn NAS. Ik was toen beneden en mijn telefoon was verbonden met de wifi van de Connectbox. Toen ik naar boven ging en daar verbinding maakte met de wifi van de booster kreeg ik wél contact met mijn NAS.

Vanmorgen heb ik beide Ziggo wifiboosters (Master en Client) 10 minuten uit het stopcontact gehaald en daarna weer ingeplugd. Nu werkt alles weer en krijg ik ook vanaf de laptop beneden weer contact met mijn NAS.

Dat ik eerder na alle cmd commando's met de laptop al wel toegang tot de printer kreeg kwam doordat deze beneden staat en aan de wifi van de connectbox is gekoppeld, daar zitten de boosters niet tussen.

Wel vreemd dat de boosters kennelijk de doorgang selectief blokkeerden: sommige apparaten wel doorgang, (een) andere niet.

 

Dank jullie wel voor het meedenken!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@KwispelC Dank voor het plaatsen van je oplossing, dat kan anderen ook weer op weg helpen.🙂

KwispelC
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic