1
Vraag
2
Reacties
J.eroen

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geen stabiele wifi-verbinding met TP-link deco M5 i.c.m Connectbox

Ik heb dit weekend een TP-link deco M5 geplaatst en mijn Connectbox in bridge modus geplaatst. Toch is de Wifi verbinding nog niet geheel stabiel. 

Situatieomschrijving: De TP-link M5 staat geplaatst in de meterkast en dit is ongeveer 7 meter van ons woon-/zitgedeelte.

Wie weet een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
J.eroen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bert,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf gisteren nog even zitten klungelen en alles werkt. Had wat kabeltjes verwisseld en kom nu aan een stabiele 250 Mbps 

Allen nogmaals bedankt voor het meedenken.

Bekijk in context

8 Reacties 8
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @J.eroen 
Je router niet in de meterkast zetten maar zoveel mogelijk centraal in je huis. Dat is de beste oplossing! Probeer je meterkast eens open te houden, kijk wat je dan krijgt. En als het kan, probeer met een UTP kabel de router ergens anders neer te zetten. 

Ik had hem zelf ook in de meterkast maar door veel Electra ging het niet goed. De router verplaatst naar de woonkamer, bij ons ging dat gelukkig wel, en nu ben ik er heel blij mee. Dus het ligt er maar net aan wat je kan doen en of het lukt. Eventueel een Wifi Booster aanschaffen via Ziggo? 

J.eroen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi EnergieBoy,

Bedankt voor je reactie. Heb gisteren de TP-link router buiten de meterkast geplaatst, maar dit gaf nog niet het gewenste resultaat. Wat opvalt is dat de verbinding met de TP-link goed is maar de internetverbinding steeds wegvalt. Volgens mij is de internetsnelheid ook niet geweldig. Gemiddeld 15Mbps download en 5Mbps Upload.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Dan moet daar een moderator even naar kijken, dit kan ik niet.
Heb dan nog even geduld, daar komen medewerkers van Ziggo langs en zullen je topic in behandeling nemen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even een paar vragen om één en ander uit te sluiten:

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...  

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

J.eroen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bert,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf gisteren nog even zitten klungelen en alles werkt. Had wat kabeltjes verwisseld en kom nu aan een stabiele 250 Mbps 

Allen nogmaals bedankt voor het meedenken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@J.eroen TOP, de meeste kans (75%) op resultaat is inderdaad kabels en stekkers nalopen.

Veel internetplezier gewenst.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Veel plezier en super dat het weer goed werkt 🙂

Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Fijn dat alles weer werkt en top dat je de oplossing hier met ons deelt. Veel internetplezier weer.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic