1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
_ingrid

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen server met Apple apparaten

Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn ziggo pakket binnen gekregen. Dit is ook meteen aansloten en alles werkte ook voor 2 uurtjes. 

Nu heb ik geen internet op mijn apple appraten. Alles geeft aan dat met "Kan geen verbinding kan maken met de server".

Ik kan wel sommige  apps openen zoals netflix en instagram, maar verder dan dat werkt het niet.

 

Op andere apparaten van microsoft/windows werkt alles wel gewoon. Alleen op apple appraten niet. 

 

Kan iemand mij hiermee helpen?

 

M.V.G

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24780Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8088Likes

Je zou denken dat de wifi en het wachtwoord niet goed zijn doorgevoerd. 
Even stap voor stap: Modem werkt wel met Windows en daar kan je gewoon mee aan de slag.

Ik zie dat je macbook Air niet doet, heb je bij het wifi logo boven in de juiste netwerk en password ingevoerd.

 

En anders even je apparaten uitzetten, modem 30 seconde van de stroom en daarna weer modem aan. Probeer dan nog eens met je Apple verbinding te maken.

 

Lukt dat niet, hoe zijn de netwerken verdeeld hebben de 2,4 GHz en 5 GHz een eigen naam of gebruik je 1 naam voor het modem, dat zou ook nog ootie kunnen zijn.

Bekijk in context

EnergieBoy

Level 19
  • 11435Posts
  • 578Oplossingen
  • 1888Likes

Hoi @_ingrid 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Oei, dat is wel heel vervelend en lastig. Heb je al eens gekeken of je via een VPN verbinding maakt? Het kan zijn, als je dat gebruikt, dat je via het buitenland zit en heel soms, maar dat is echt heel soms, komt dan de URL niet door. Is dit het niet, heb je al een andere browser geprobeerd te installeren om te zien of je daarmee contact kan maken. Of kan je gewoon op alles helemaal geen internet ontvangen met je MacBook?

Laten we beginnen met het verwijderen van koekjes op je MacBook, dat wil ook nog wel eens helpen. Als je helemaal geen internet kan ontvangen met je MacBook dan zou ik gaan naar Systeemvoorkeuren -> Netwerk en dan dan even kijken of Wifi in het lijstje staat en of deze helemaal bovenaan staat. Als deze rood kleurt dan is dit niet aan en moet je Wifi even aanzetten en als die onderaan de lijst staat, pak met je muis Wifi vast en sleep deze helemaal naar boven. Kijk ook even op die verbonden is via DHCP.

Je kan ook even op het Wifi logo gaan staan (boven in je balk) en dan kiezen voor Netwerkvoorkeuren en daar kijken op welk netwerk je bent aangesloten, vink Verbind automatisch met dit netwerk aan en via geavanceerd kan je ook nog even kijken om al je Wifi verbindingen te verwijderen en dan opnieuw je MacBook opstarten en kijken of je opnieuw een Wifi verbinding kan aanmaken. Let daar wel bij op dat je router van Ziggo een aparte 2,4Ghz en 5Ghz naam heeft. Dat maakt het voor de MacBook, en alle andere Apple producten, wel een stuk makkelijker. Allebei dezelfde naam geven is niet altijd slim bij een Apple product. 

Ik hoop dat je er zo uit komt en mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust. En bedankt Robbo voor het noemen van mijn naam 🙂

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17622Posts
  • 731Oplossingen
  • 4289Likes

Ik zal @EnergieBoy , er even bij roepen. ( bijdeze) Of @Dave 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24780Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8088Likes

Je zou denken dat de wifi en het wachtwoord niet goed zijn doorgevoerd. 
Even stap voor stap: Modem werkt wel met Windows en daar kan je gewoon mee aan de slag.

Ik zie dat je macbook Air niet doet, heb je bij het wifi logo boven in de juiste netwerk en password ingevoerd.

 

En anders even je apparaten uitzetten, modem 30 seconde van de stroom en daarna weer modem aan. Probeer dan nog eens met je Apple verbinding te maken.

 

Lukt dat niet, hoe zijn de netwerken verdeeld hebben de 2,4 GHz en 5 GHz een eigen naam of gebruik je 1 naam voor het modem, dat zou ook nog ootie kunnen zijn.

EnergieBoy

Level 19
  • 11435Posts
  • 578Oplossingen
  • 1888Likes

Hoi @_ingrid 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Oei, dat is wel heel vervelend en lastig. Heb je al eens gekeken of je via een VPN verbinding maakt? Het kan zijn, als je dat gebruikt, dat je via het buitenland zit en heel soms, maar dat is echt heel soms, komt dan de URL niet door. Is dit het niet, heb je al een andere browser geprobeerd te installeren om te zien of je daarmee contact kan maken. Of kan je gewoon op alles helemaal geen internet ontvangen met je MacBook?

Laten we beginnen met het verwijderen van koekjes op je MacBook, dat wil ook nog wel eens helpen. Als je helemaal geen internet kan ontvangen met je MacBook dan zou ik gaan naar Systeemvoorkeuren -> Netwerk en dan dan even kijken of Wifi in het lijstje staat en of deze helemaal bovenaan staat. Als deze rood kleurt dan is dit niet aan en moet je Wifi even aanzetten en als die onderaan de lijst staat, pak met je muis Wifi vast en sleep deze helemaal naar boven. Kijk ook even op die verbonden is via DHCP.

Je kan ook even op het Wifi logo gaan staan (boven in je balk) en dan kiezen voor Netwerkvoorkeuren en daar kijken op welk netwerk je bent aangesloten, vink Verbind automatisch met dit netwerk aan en via geavanceerd kan je ook nog even kijken om al je Wifi verbindingen te verwijderen en dan opnieuw je MacBook opstarten en kijken of je opnieuw een Wifi verbinding kan aanmaken. Let daar wel bij op dat je router van Ziggo een aparte 2,4Ghz en 5Ghz naam heeft. Dat maakt het voor de MacBook, en alle andere Apple producten, wel een stuk makkelijker. Allebei dezelfde naam geven is niet altijd slim bij een Apple product. 

Ik hoop dat je er zo uit komt en mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust. En bedankt Robbo voor het noemen van mijn naam 🙂