Ik ben sinds een paar dagen weer lid van Ziggo.
Onder het kopje "Beveiliging" staan er enkel een 3-tal opties (Firewall, Mac en IP filtering) port forwarding ontbreekt en dat heb ik echt nodig voor mijn vpn
Ik las dat andere mensen hier ook mee te maken hebben gehad o.a. in 2019, had iets met de firmware te maken.
Modem is Connectbox Giga (met witte led lampje)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hartelijk dank voor het aanvullen van jouw gegevens @loek3000! Ik ben direct achter de schermen gaan kijken. Het profiel op je modem staat momenteel ingesteld op IPv6 DS Lite, waardoor opties zoals portforwarding niet zichtbaar zijn in de interface van je modem.
Ten behoeve van portforwarding kan ik het profiel op je modem configureren naar IPv4 Only. Deze actie heb ik gelijk in gang gezet en is binnen maximaal 24 uur verwerkt. Schrik niet als je modem hierdoor opnieuw gaat opstarten. Dit is gelijk het signaal dat je vanaf dat moment de gewenste forwards kunt instellen. Laat je ons weten of het is gelukt? 🙂
Goedemorgen @Renalt130, ik zou het heel graag voor je in orde maken maar ik zie dat je al gebruik maakt van IPV4 only. Wanneer ik het modem uitlees zie ik ook enkel een IPV4 adres naar voren komen. Lukt het je met behulp van dit topic? Ik hoor het graag!
Uiteraard kan ik dat ook voor jou regelen, @Eimert. Ik heb de aanvraag voor je gedaan. Binnen 24 uur staat IPv4 Only actief op je modem en kun je port forwarding instellen 😉
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Mogelijk morgen al in dit geval.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Ok, dank je wel, ik zal afwachten op een antwoord van hen
Als ik de modem reboot, dan worden de gegevens van de 2.4 GHz wifi gewist, die van 5 GHz blijven wel goed onthouden
@loek3000 Goedemorgen,
Mijn vermoeden is dat er een IPv6 verbinding actief staat. Helaas kan ik dit niet met 100% zekerheid zeggen. Zou je je huisnummer nog willen toevoegen? Dan kunnen we gericht op zoek naar een oplossing.
waar vul ik mijn huisnummer in?
Zoals ik in mijn eerste bericht al melde:
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Daar had ik me mobiele nummer staan, maar bedankt, heb het ingevuld 🙂
Hartelijk dank voor het aanvullen van jouw gegevens @loek3000! Ik ben direct achter de schermen gaan kijken. Het profiel op je modem staat momenteel ingesteld op IPv6 DS Lite, waardoor opties zoals portforwarding niet zichtbaar zijn in de interface van je modem.
Ten behoeve van portforwarding kan ik het profiel op je modem configureren naar IPv4 Only. Deze actie heb ik gelijk in gang gezet en is binnen maximaal 24 uur verwerkt. Schrik niet als je modem hierdoor opnieuw gaat opstarten. Dit is gelijk het signaal dat je vanaf dat moment de gewenste forwards kunt instellen. Laat je ons weten of het is gelukt? 🙂
He Cecilla,
Wil je mijn modem ook naar IPv4 Only zetten? Bij mij ontbreekt ook de portforwarding functie welke ik wel nodig heb.
Alvast bedankt!
Vriendelijk dank @Cecilia voor het omzetten 🙂
Trouwens, ik zei het al, ik vind het raar dat soms de SSID en wachtwoord weg zijn van de 2.4 ghz wifi instellingen, dit gebeurd niet met de 5 ghz...
@gjaltk Goed dat je met deze vraag hier aanklopt! Ik zorg ervoor dat jij ook omgezet wordt naar IPV4 only zodat je gebruik kunt maken v.d. geavanceerde routerinstellingen (UPnP/Portforwarding) in het modem. Binnen maximaal 24 uur moet het verzoek verwerkt zijn.
@loek3000 Het is inderdaad vreemd dat de instellingen van de 2.4Ghz (SSID) netwerknaam niet vast blijft staan in de instellingen. Kun je eens testen of dit zich ook nog blijft voordoen nadat je het modem naar fabrieksinstellingen hebt teruggezet en vervolgens de netwerknaam voor zowel de 2.4 als 5.0 Ghz frequenties hebt aangepast?
Beste Moderator,
Wil je mijn modem ook naar IPv4 Only zetten? Bij mij ontbreekt ook de portforwarding functie welke ik wel nodig heb.
Alvast bedankt!
Het is wel te hopen dat ziggo ooit voor alle modems DS-Full werkend krijgt! het merendeel wil toch kunnen portforwarden of Upnp etc kunnen blijven doen!
Goedenavond @DerXF1 , uiteraard regel ik dat graag voor je.
Je krijgt straks een bevestiging van mij per mail. Schrik niet als je modem zo ook even zichzelf opnieuw opstart.
@vasty schreef:
Het is wel te hopen dat ziggo ooit voor alle modems DS-Full werkend krijgt! het merendeel wil toch kunnen portforwarden of Upnp etc kunnen blijven doen!
Dat gaat wel lukken met Ziggo en alle modems Full Dual Stack, als oud-Ziggo en oud- UPC gelijk getrokken zijn op dat gebied, ik vermoed volgend jaar.
Met het modem in bridge krijgt iedereen met een Connectbox al Full Dual Stack\.
He Cecilla,
Ik heb mijn nieuw modem een paar dagen geleden in gebruik genomen en kom er achter dat het menu veel minder opties kent.
Wil je mijn modem dus ook naar IPv4 Only zetten? Bij mij ontbreekt ook de portforwarding functie die ik nodig heb voor mijn NAS.
Alvast bedankt!
Goedemorgen @Renalt130, ik zou het heel graag voor je in orde maken maar ik zie dat je al gebruik maakt van IPV4 only. Wanneer ik het modem uitlees zie ik ook enkel een IPV4 adres naar voren komen. Lukt het je met behulp van dit topic? Ik hoor het graag!
Hallo Lotte,
bedankt voor je moeite. Ik had het onderwerp eerder ook al in de "Messenger" in de "Mijn Ziggo" app gepost, maar had daar weinig vertrouwen in omdat ik net daarvoor een Ziggo medewerker sprak die zei dat Ziggo niets hierin kon doen. Toen heb ik pas in de community rondgekeken en bovenstaande post geplaatst.
De medewerk(st)er van de Mijn Ziggo chat is je voor geweest 🙂 Alles werk inmiddels weer zoals ik met mijn oude modem gewend was!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.