1
Vraag
2
Reageer en help mee
loek3000

Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Geen poort forwarding in menu Connect Box

Ik wil een port fowarden in mijn connect box, alleen heb ik dit niet onder - geavanceerd / beveiliging - staan. Alleen Firewall, MAC-Filtering en Poortfiltering.

Ipv6 staat aan en ik zie niets over ipv4, ook niet als ipconfig command doe in een cmd op de desktop

Ik zou toch graag poorten willen toevoegen en ik heb gelezen dat Ziggo dat kan enablen, wel raar dat dit niet standaard is aan en uit te schakelen

Verzoek aan een van de medewerkers: aub mijn ipv4 inschakelen
13 Reacties 13
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je hebt IPv6 DS-Lite Firmware op je ConnectBox. Dan kan Forwarding niet.
www.ziggo.nl/chat
24/7 bereikbaar.
Vragen om IPv4 Firmware.
Dan komt alles goed.
Gr Han
loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Dank je Han alleen die chat link werkt niet. ik denk dat ik ze moet bellen, ik moet alleen het juiste nummer vinden (zal vast lukken)
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ha. Bij werkt die link wel, maar ik maakte eerst een tikfout, die ik wijzigde.
Te vroeg geprobeerd? Probeer het nog eens.
loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Nee hoor nog steeds niets
ik kom hieruit:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/?ecmp=c-sms-108-20991&lp_offsite=%7B%22type%22%3A0%2C%22campaignId%22%3A1101881732%2C%22engagementId%22%3A1101882132%2C%22contextId%22%3A%226f6f5540-f90f-4a5e-a8fc-031066ace030%22%2C%22accountId%22%3A%2282950834%22%2C%22webView%22%3Afalse%7D
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik ook maar dan komt er een popup 'Chat met ons'.
Wat voor Web Browser gebruik je? Toch niet Windows IE?
Probeer Chrome.
loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ah op die fiets... ja inderdaad, bij chrome geen chat venster, via IE wel... ik weet zo niet hoe ik die popup kan enablen, ik heb geen popupkillers in chrome, wel een ABPblock maar die houdt alleen advertenties tegen, heb die laatste even uitgetzet en alsof niets via chrome, maar geeft niets, ik doe het wel via IE de volgende keer, thanx voor de hulp!
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi loek3000, is het inmiddels allemaal gelukt met de Chat en het verkrijgen van IPv4 firmware?
loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Hey Kim,

Ja in zoverre dat ik de poort heb open kunnen zetten via de instellingen (ipv4) en als ik poort 21 open zet zowel in als extern dat kan ik ook inloggen, als ik dit probeer met een andere poort naar 21 (dus extern 4444 naar 21 bijvoorbeeld) dan gebeurd er wel iets op de ftp server maar krijg ik geen lijst te zien...
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
loek3000 wrote:
……... als ik dit probeer met een andere poort naar 21 (dus extern 4444 naar 21 bijvoorbeeld) dan gebeurd er wel iets op de ftp server maar krijg ik geen lijst te zien...


loek3000 ,
De firmware van de Connect Box blijkt niet helemaal te werken zoals je zou verwachten of zoals (nu) wenst.

Het FTP-verkeer verloopt niet over slecht één poortje. Een FTP-server luistert wel op één poort (standaard poort 21) of deze aangeroepen wordt (door een client), maar dat betekent niet dat alle verkeer over die poort zal verlopen.

Eigenlijk werk het ook zo bij andere servers. Luisteren op een poort voor aanroepen en dan beantwoorden van de aanroep en onderhandelen over de te gebruiken poort(en) voor het data-verkeer.
Bij FTP gaat weer iets “ingewikkelder” omdat er twee varianten zijn, namelijk passieve- en actieve FTP.

Bij een port forward zou je verwachten dat naast het verkeer over de vrijgegeven poort, ook het verkeer dat daar aan gerelateerd is, automatisch doorgelaten wordt. Dat blijkt bij de Ziggo-modem-routers aardig te lukken, zo lang de standaard aanroeppoort maar wordt gebruikt.

Gebruik je voor FTP een afwijkend poort nummer voor de aanroep, dan zou dit alleen lukken als de beide routers ook data-pakketjes zouden besnuffelen om te detecteren dat het hier ook toevallig FTP betreft om dan de hieraan gerelateerde verkeer ook op de bijbehorende poortjes ook door te laten en aan de serverzijde ook te forwarden richting server.

Er zijn wel router die “zo slim” zijn, maar dat dat vergt extra rekenkracht van de micro-processor.

Met mijn Ziggo-modem-router (niet in bridge-mode en met een eigen router erachter) wilde het ook niet zo maar lukken met een eigen gekozen poortnummer voor FTP. Ik heb de server ingesteld in de passieve-mode en voor de Data-poortjes ben ik ook (dus nogmaals) afgeweken van de standaard poorten. Ik heb hiervoor slechts een zeer kleine reeks van poortjes toegewezen.
De client dient dan ook van deze poortjes gebruik te maken.

In de Ziggo-router wordt er dan niet alleen een forward gemaakt voor de FTP-aanroep-poort (bij jou dus 4444), maar ook een tweede regel met een forward voor de poortreeks t.b.v. het bijbehorende data-verkeer.

Dus: Stel de server eens in op de passieve mode en maak een tweede port forwardregel voor de reeks data-poortjes. De client moet dan ook die mode gebruiken met bijbehorende poortreeks.
Dan zou het moeten lukken.

Succes,
DennyW
loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Het is een enigma2 satelliet ontvanger met daarin een ftp server ingebouwd, ik zou niet weten hoe ik iets passief of actief moet activeren in dat software (wat linux is)

bedankt voor de uitgebreide info
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi loek3000, dit topic is even van de radar verdwenen. Eens kijken of we je alsnog verder kunnen helpen! DennyW, kun jij loek3000 misschien uitleggen hoe hij de server instelt op de passieve mode?
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Hi Kim,

Zelf ben ik (ook) geen Linux expert. Meegeleverde Linux-toepassingen (of na te installeren toepassing via de repositories) kunnen weer per distro verschillen.

Hier betreft het een satellietontvanger die onderhuids op Linux draait (met misschien wel propriëtaire software).

M.i. kan loek3000 dan beter bij de maker(s) te rade gaan of op internet zoeken of en hoe iets in te stellen is, of een nieuw topic openen met een hulpvraag over de Enigma2 satellietontvanger. Wellicht reageren er dan wel forumleden die ervaring met dit specifieke apparaat hebben.
Helaas kan ik loek3000 hier niet verder op weg helpen.

Vriendelijke groet,
DennyW
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Bedankt voor je uitleg, DennyW! Dan houdt het inderdaad op.
loek3000, hopelijk kom je er nog uit met behulp van de laatste tips die DennyW geeft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic