JochemPon

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen meldingen Whatsapp op Wi-Fi thuis

Ik zit al een tijd met een erg gek probleem met mijn Samsung Galaxy S8. Wanneer ik thuis op mijn Wi-Fi netwerk zit krijg ik geen meldingen van Whatsapp. Wanneer ik op 4G zit, of een ander Wi-Fi signaal gebruik (werk, ouders) krijg ik wel gewoon meldingen. Heb van alles geprobeerd maar ben er nog niet achter hoe dit kan. Wanneer ik Whatsapp net gesloten heb krijg ik wel nog meldingen. Het lijkt dus wel alsof die in een slaapstand gaat. Wanneer andere mensen van mijn Thuis Wifi gebruik maken krijgen ze ook geen meldingen. Het probleem lijkt dus ergens in het Wi-Fi signaal te liggen.

Geprobeerde dingen:

  • Whatsapp opnieuw installeren
  • Meldingen in Whatsapp zelf
  • Apps -> Whatsapp -> Achtergrond Activiteit toestaat
  • Apps -> Whatsapp -> Cache legen
  • Apps -> Whatsapp -> Meldingen toestaan
  • Apparaatonderhoud -> Batterij -> Whatsapp -> Sluimerstand uit
  • Energiestand: Geoptimaliseerd

Heb een extra Wifi Punt van Ziggo en gebruik afwisselend dat signaal (boven) of de het signaal van de normale box. Bij beide signalen krijg ik geen melding. Behalve wanneer ik Whatsapp net gesloten heb.

Heb de versterker en normale box al uit en aan gedaan. Iemand nog tips?

Alvast veel dank.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JochemPon
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zie toevallig nu net dit topic, lijkt er verdacht veel op..

Bekijk in context

14 Reacties 14
JochemPon
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zie toevallig nu net dit topic, lijkt er verdacht veel op..
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Daar dacht ik ook meteen aan. Ik zou in dat topic ook even een berichtje plaatsen, met een linkje naar je eigen topic. Een Ziggo moderator zal dan vanzelf reageren en waarschijnlijk een nieuw modem je kant op sturen. Zet dan wel even je postcode en huisnummer in je profiel. (Alleen zichtbaar voor jou en de mods)

Voor mijn interesse, welk modem heb je nu?
JochemPon
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Evert Veel dank Evert. Heb ik gedaan! Heb ook m'n postcode in profiel gezet, dank voor de tip. Modem= technicolor TC7210. Daarnaast heb ik ook een wifi-versterker. Had zelf ook altijd het idee dat het daar aan lag.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Gezien de andere reacties in dat topic, vermoed ik dat het echt door het modem komt.
tonyw

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb hetzelfde probleem met mijn samsung s8, na de update naar Pie 9.0 krijg ik geen meldingen meer van welke app dan ook als mijn toestel in slaapstand is. Voor de update werkte alles perfect. Een bekende van mijn heeft de zelfde problemen als die bij mij op bezoek is. Het modem is een Cisco EPC3928. Zou ook hier dit het probleem kunnen zijn?

mvgr Ton Willems.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi JochemPon, irritant dat je WhatsApp berichtjes niet goed doorkomen. Wat goed dat je op de Community hetzelfde onderwerp bent tegengekomen, het betere speurwerk! En je hebt zelf ook al veel uitgeprobeerd om achter de oorzaak te komen. Het lijkt mij ook dat dit door het modem wordt veroorzaakt. Het gaat namelijk om hetzelfde modem als in dat andere topic wordt benoemd, de Technicolor 7210. Vind je het goed dat ik je een nieuw modem toestuur? Dan ga ik het voor je in gang zetten.

tonyw, bedankt voor je berichtje. Ik zie dat er inmiddels een nieuw modem jouw kant op komt. Laat je hier weten of de problemen daarmee zijn opgelost? We zijn benieuwd!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Marianne Ziggo Is dat intussen niet al gedaan door Michael? Voordat er 2 modems opgestuurd worden ?

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/berichten-komen-met-vertraging-op-smartfoon-binnen-39730/index5.html#post441465
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Evert Scherp.:relaxed:
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Goed om even de laatste reacties te lezen, bedankt Evert! 😉 Ik vraag wel even na bij Michael, dan zal hij wel een bericht in het andere topic plaatsen. Hoe dan ook, dit wordt gefixt!
tonyw

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Marianne Ziggo wrote:
Hi JochemPon, irritant dat je WhatsApp berichtjes niet goed doorkomen. Wat goed dat je op de Community hetzelfde onderwerp bent tegengekomen, het betere speurwerk! En je hebt zelf ook al veel uitgeprobeerd om achter de oorzaak te komen. Het lijkt mij ook dat dit door het modem wordt veroorzaakt. Het gaat namelijk om hetzelfde modem als in dat andere topic wordt benoemd, de Technicolor 7210. Vind je het goed dat ik je een nieuw modem toestuur? Dan ga ik het voor je in gang zetten.

tonyw, bedankt voor je berichtje. Ik zie dat er inmiddels een nieuw modem jouw kant op komt. Laat je hier weten of de problemen daarmee zijn opgelost? We zijn benieuwd!


Hallo Marianne, heb het modem ontvangen en zoals het er nu uitziet zijn de problemen opgelost. De Ringdeurbel reageert weer prima en ik krijg weer een melding op mijn gsm. Ook whatsapp berichtjes komen weer goed binnen. Jammer dat het 4 maanden heeft geduurd voordat ik dit forum zag, maar goed het probleem lijkt opgelost. Bedankt voor de snelle afhandeling. mvgr Ton Willems.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Dat is goed nieuws, Ton! Dit is zo'n specifieke situatie en komt (gelukkig maar) bij niet veel klanten voor. Vandaar dat het helaas even zoeken was voor de juiste oplossing naar boven kwam. Ik ben blij dat er bij jou weer fatsoenlijk kan worden aangebeld en de Whatsappberichtjes weer binnen stromen 😉
JochemPon
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Marianne Ziggo. Dank voor de reactie. Het lijkt mij (en m'n vrienden/vriendin omdat ik nooit meer snel reageer) een erg goed idee om een nieuw modem toegestuurd te krijgen. Heb op dit moment ook een extra wifi punt van Ziggo. Kan ik deze dan weer gewoon met mijn nieuwe modem koppelen?

Alvast veel dank!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
JochemPon Alles kan hier gewoon aan worden aangesloten en zal direct weer werken.
Hier met een nieuw modem beide extra Wifipunt via de stroomkabel en via netwerkkabel zonder verdere acties volledig werkzaam.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
JochemPon, je nieuwe modem is onderweg! Zoals Be rt je al verzekerd, blijft je extra wifi-punt gewoon werken 🙂 Houd je e-mail in de gaten voor de bevestiging en info over de levering. Ik ben benieuwd of je meldingen hiermee weer binnenkomen. Laat maar weten wanneer je resultaat ziet.

Uitgelicht topic