@Bert Sorry dat ik jou direct benader op deze manier, maar bij veel berichten zie ik jou naam steeds terugkomen met oplossingen.
Dus hoop dat je met mij over dit bijzondere probleem kan mee denken.
Zal het probleem uitleggen.
Net als veel andere gebruikers hebben wij ook last dat wij sinds kort geen email meer kunnen versturen via ons Ziggo Klein zakelijk abonnement.
Wij gebruiken een zakelijk emailadres info@*.nl
Ontvangen gaat net als bij een hoop mensen prima maar verzenden geeft div foutmeldingen.
oa:Test-e-mailbericht verzenden: Er kan in Outlook geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.
Taak Info@*.nl - Verzenden... rapporteert fout (0x80042109): Er kan in Outlook geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.
Als eerst hebben wij ons probleem bij onze hoster (Yourhosting.nl) neer gelegd en die hebben alles nagekeken
Die zien geen problemen aan de kant van hun mailserver of de imap instellingen locaal bij ons.
De instellingen die gebruikt worden zijn
Gebruikers naam + wachtwoord
Inkomende emailserver mail@*.nl
Protocol imap
poort 143
Type versleutelde verbinding = geen
Uitgaande emailserver mail@*.nl
Gebruikers naam + wachtwoord
Protocl Smtp
Poort 587
Type versleutelde verbinding = geen
(reeds alles al geprobeerd van ssl tot tls en startls etc.
Maar geen van deze instellingen werkt dus.
De mail blijft hangen in outlook 2016 in de map postvak uit.
Wat schets mijn verbazing, als ik de Ziggo verbinding uitzet en een verbinding opzet via mijn mobiele hotspot. (Vodafone) dan verzend de mail direct met de bovenstaande instellingen.
Het email adres van yourhositing lijkt dus echt actief door Ziggo geblocked te worden.
Bellen heeft geen zin want kom geen stap verder met ze behalve dat ze me 30x door verbinden en vervolgens doorverwijzen je naar dit forum, en sturen je verder het bos in.
Inmiddels zijn we 3 weken verder en is er niets opgelost.
Bedankt alvast Alex.