1
Vraag
2
Reacties
michaeln

Level 5
  • 60Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Geen ipv6 op UDM Pro, modem in bridge

Hi!

 

Sinds een aantal dagen lijkt het er op dat ik geen ipv6 adres meer krijg van de Connectbox die in bridge staat.

Ik heb in mijn UDM Pro de volgende instellingen:

WAN:

Scherm­afbeelding 2023-04-10 om 17.35.23.png

Lan:

Scherm­afbeelding 2023-04-10 om 17.35.14.png

 

Dit lijkt mij gewoon de juiste instellingen te zijn, en heeft hiervoor ook altijd gewoon gewerkt.

Kan iemand van Ziggo controleren of mijn modem wel een ipv6 adres ontvangt?

 

Intern krijg ik ook een "raar" ipv6 adres (geen link-local en geen 2002:...)

Scherm­afbeelding 2023-04-10 om 17.37.32.png

 

Info Connectbox:

Scherm­afbeelding 2023-04-10 om 17.40.55.png

 

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

- Michael

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
michaeln
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Nou, vandaag modem uit bridge laten halen. Direct een IPv6 adres. Modem een half uur later weer in bridge laten zetten en je raad het al: keurig IPv6 adressen van mijn UDM Pro zonder enige instelling te hebben aangepast.

 

Hopelijk blijft het nu gewoon werken..

Toch bedankt voor je hulp, @tobiastheebe!

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26887Posts
  • 1860Oplossingen
  • 13445Likes

De LAN client heeft enkel een ULA (Unique Local Address) ontvangen van de router, daarmee is geen internettoegang mogelijk. Ontvangt de router nog wel een IPv6-adres (GUA) op de WAN-interface? Router Advertisement werkt i.i.g. wel naar behoren.

 

Een modem in bridge mode ontvangt geen IPv6-adres, alleen een IPv4-adres op de CM-interface en eventueel ook een IPv4-adres op de MTA-interface.

michaeln
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Eerst kreeg ik alleen een Link-Local en een uitgaand ipv6 adres, hiervoor nog nooit een ULA gehad.

Voor zover ik kan zien krijgt de UDM Pro geen ipv6 adres, niet zichtbaar in de GUI en ook niet via SSH (ifconfig), alleen een ipv4 adres is te zien..

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26887Posts
  • 1860Oplossingen
  • 13445Likes

Kun je de volgende stappen proberen? Zorg ervoor dat alleen de router is aangesloten op het modem.

 

  1. Modem en router stroomloos maken.
  2. Router ontkoppelen van modem.
  3. Modem opstarten en volledig online laten komen (duurt ca. 10 minuten).
  4. Router aansluiten en opstarten.
michaeln
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Zal het vanavond even proberen deze volgorde is even proberen. 

Ik heb eerder al alles opnieuw opgestart, zelfs de modem gereset. Ben benieuwd!

michaeln
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Nee, helaas nog steeds geen ipv6 adressen op mijn apparaten..

 

Zou er niet iets bij Ziggo fout kunnen zitten aangezien al mijn instellingen goed lijken te staan?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 26887Posts
  • 1860Oplossingen
  • 13445Likes

Als volgende stap kun je voor tijdelijk router mode aanvragen m.b.v. dit formulier en controleren of de webinterface van het modem IPv6-adressen toont op de pagina Beheer, Informatie.

michaeln
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Nou, vandaag modem uit bridge laten halen. Direct een IPv6 adres. Modem een half uur later weer in bridge laten zetten en je raad het al: keurig IPv6 adressen van mijn UDM Pro zonder enige instelling te hebben aangepast.

 

Hopelijk blijft het nu gewoon werken..

Toch bedankt voor je hulp, @tobiastheebe!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic