Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
michaeln
Level 5

Geen ipv6 op UDM Pro, modem in bridge

Hi!

 

Sinds een aantal dagen lijkt het er op dat ik geen ipv6 adres meer krijg van de Connectbox die in bridge staat.

Ik heb in mijn UDM Pro de volgende instellingen:

WAN:

Scherm­afbeelding 2023-04-10 om 17.35.23.png

Lan:

Scherm­afbeelding 2023-04-10 om 17.35.14.png

 

Dit lijkt mij gewoon de juiste instellingen te zijn, en heeft hiervoor ook altijd gewoon gewerkt.

Kan iemand van Ziggo controleren of mijn modem wel een ipv6 adres ontvangt?

 

Intern krijg ik ook een "raar" ipv6 adres (geen link-local en geen 2002:...)

Scherm­afbeelding 2023-04-10 om 17.37.32.png

 

Info Connectbox:

Scherm­afbeelding 2023-04-10 om 17.40.55.png

 

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

- Michael

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
michaeln
Level 5
Topicstarter

Nou, vandaag modem uit bridge laten halen. Direct een IPv6 adres. Modem een half uur later weer in bridge laten zetten en je raad het al: keurig IPv6 adressen van mijn UDM Pro zonder enige instelling te hebben aangepast.

 

Hopelijk blijft het nu gewoon werken..

Toch bedankt voor je hulp, @tobiastheebe!

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De LAN client heeft enkel een ULA (Unique Local Address) ontvangen van de router, daarmee is geen internettoegang mogelijk. Ontvangt de router nog wel een IPv6-adres (GUA) op de WAN-interface? Router Advertisement werkt i.i.g. wel naar behoren.

 

Een modem in bridge mode ontvangt geen IPv6-adres, alleen een IPv4-adres op de CM-interface en eventueel ook een IPv4-adres op de MTA-interface.

0 Kudos
michaeln
Level 5
Topicstarter

Eerst kreeg ik alleen een Link-Local en een uitgaand ipv6 adres, hiervoor nog nooit een ULA gehad.

Voor zover ik kan zien krijgt de UDM Pro geen ipv6 adres, niet zichtbaar in de GUI en ook niet via SSH (ifconfig), alleen een ipv4 adres is te zien..

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je de volgende stappen proberen? Zorg ervoor dat alleen de router is aangesloten op het modem.

 

  1. Modem en router stroomloos maken.
  2. Router ontkoppelen van modem.
  3. Modem opstarten en volledig online laten komen (duurt ca. 10 minuten).
  4. Router aansluiten en opstarten.
0 Kudos
michaeln
Level 5
Topicstarter

Zal het vanavond even proberen deze volgorde is even proberen. 

Ik heb eerder al alles opnieuw opgestart, zelfs de modem gereset. Ben benieuwd!

0 Kudos
michaeln
Level 5
Topicstarter

Nee, helaas nog steeds geen ipv6 adressen op mijn apparaten..

 

Zou er niet iets bij Ziggo fout kunnen zitten aangezien al mijn instellingen goed lijken te staan?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als volgende stap kun je voor tijdelijk router mode aanvragen m.b.v. dit formulier en controleren of de webinterface van het modem IPv6-adressen toont op de pagina Beheer, Informatie.

0 Kudos
michaeln
Level 5
Topicstarter

Nou, vandaag modem uit bridge laten halen. Direct een IPv6 adres. Modem een half uur later weer in bridge laten zetten en je raad het al: keurig IPv6 adressen van mijn UDM Pro zonder enige instelling te hebben aangepast.

 

Hopelijk blijft het nu gewoon werken..

Toch bedankt voor je hulp, @tobiastheebe!