Goedenavond!
Sinds vanochtend heb ik het probleem dat een aantal sites en applicaties het niet meer doen op mijn computer zowel als op mijn mobiel.
Youtube en Google doen het bijvoorbeeld wel maar veel andere sites (waaronder de site van ziggo) en applicaties zoals teams, discord en spotify doen het niet meer. Die geven aan dat er geen internet verbinding is.
Dit probleem is er via kabel en wifi.
Na een hoop gegoogle en mogelijke oplossing geprobeerd te hebben blijft het probleem helaas aanwezig. Via de site ipv6-test.com word er ook alleen een fout aangegeven bij de ipv4 verbinding
Wat ik allemaal geprobeerd hebt:
-Alles meerdere keren opnieuw opgestart
-Wifi modem gerest via de knop op de achterkant. ( Ik heb een connectie box)
-ipv4 setting gerest via cmd
-dns geflushed via cmd
Ook staan in de netwerk instellingen het verkrijgen een ip-adres en dns voor ipv4 op automatisch.
Het probleem is aanwezig op alle apparaten die via de wifi verboden zijn. Helaas heb ik geen mogelijkheid om het op een ander apparaat via de kabel het te controleren
Hopelijk is alles duidelijk en kan iemand mij hier verder helpen! 😀
Opgelost! Ga naar oplossing.
De UPC Mediabox HD dient alleen via coax aangesloten te zijn, de ethernetinterface heeft geen (nuttige/bruikbare) functie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het lijkt hetzelfde probleem als in dit topic, kun je de suggesties uitvoeren die daar worden vermeld?
Heb je de resetknop achterop 30 seconden ingedrukt gehouden?
Bij IPv4 DNS op de router 8.8.8.8 invullen als primaire DNS en dan opnieuw proberen.
Als dit hetzelfde probleem is als @tobiastheebe hierboven aangeeft gaat dit helaas niet helpen.......
@tobiastheebe @ 192.168.178.1 werkt ook niet. Zowel als via kabel en wifi nie
Wat is gister vergeten vergeten wat te vermelden is dat ik een ook een mesh wifi systeem van tp-link heb. De tp-link deco m4. Er kan ook geen verbindingen gemaakt worden met de hoofd deco die via een kabel is aangesloten.
Alles is getest zonder dat deze er tussen zat.
Ook valt de wifi met vlagen weg. Ik krijg dan de melding. Kan ip adres niet verifieren.
Ook als via de niet werkende websites de trouble shoot van Windows gebruik krijgt ik de foutmelding "ethernet doenst have valid ip connection"
De rest heb ik nog niet naar kunnen kijken. Zal dit doen als ik weer thuis ben
@Bert @ Meerdere keren ondertusse
@Marinus @Als ik thuis ben probeer ik dit even
In dat geval speelt er bij jou een ander probleem, als het gateway-adres ook niet bereikbaar is. Wat geeft ipconfig /all als resultaat?
Bij gebruik van Deco's kun je het beste AP mode daarop instellen, indien nog niet gedaan, zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.
@tobiastheebe Hopelijk is dit wat je bedoelt!
Het subnet 192.168.100.0/24 is niet gebruikelijk en wordt eigenlijk alleen bij bridge mode gebruikt voor diagnostische doeleinden. Ook is de leasetijd maar een minuut. Daar gaat dus iets fout.
Staat het modem in bridge of router mode c.q. welke kleur is de status-LED? Gebruik je router of AP mode op de Deco's?
@tobiastheebe @ Op het moment brand de led lamp aan de voorkant van de connectbox groen.
De decos heb ik er tussen uitgehaald en zijn niet aangesloten
Een continu groene status-LED () betekent bridge mode, hiermee zou je de Deco's moeten gebruiken (in router mode) en kan er slechts een apparaat achter het modem een DHCP-lease (t.b.v. internettoegang) ontvangen. Als dat niet wenselijk is, dan moet bridge mode worden omgezet naar router mode, bijvoorbeeld m.b.v. dit formulier.
Ik heb het formulier ingevuld en aangevraagd of de router weer uit bridge modus gehaald. Hopelijk dat dit helpt!
Helaas is het probleem nog niet verholpen.
Word er vanuit ziggo een bericht gestuurd op het moment dat het ze het modem uit bridge mode gehaald hebben of is dat gewoon even afwachten?
Het verzoek wordt binnen 24 uur opgepakt, er wordt geen bericht gestuurd hierover. Het modem start automatisch opnieuw op met de nieuwe configuratie, daarna moet de status-LED wit oplichten.
Dank, dan wacht ik het even tot morgen af!
Bekend probleem, combinatie tp-link en connectbox kan de dhcp server op de connectbox doen crashen.
Snelste oplossing is om je ethernet kabels los te koppelen en/of je deco m4 apparaten uit te zetten en vervolgens je connectbox te herstarten. Zodra deze weer werkt kun je stap voor stap alle apparaten weer aansluiten.
Wat soms ook werkt is via ipv6 inloggen op de connectbox en daar je dhcp server uit en weer aan te zetten.
Ik vermoed dat een groot aantal dhcp requests (vanuit de tp-link deco) de dhcp server op de connectbox laat crashen.
Ziggo doet niets aan deze bug in de connectbox, want hij is voor een standaard gebruiker lastig vast te stellen, dus hij wordt te weinig gemeld om er iets aan te gaan doen. Ik vermoed dat hij veel meer voorkomt, maar dan onder de noemer "internet doet raar"
De DHCP-server is niet gecrasht. De PC heeft een IP-adres in subnet 192.168.100.0/24 ontvangen, dit geeft aan dat er ander apparaat achter het modem eerder het publieke IP-adres heeft ontvangen van de DHCP-server bij Ziggo. Vanwege het MAC-filter op het modem wordt internettoegang toegekend aan slechts een apparaat achter het modem. Bij router mode is dat de eRouter, bij bridge mode de eigen router. Om het MAC-filter te wissen, moet het modem opnieuw opgestart worden. Daarna zou TS de Deco kunnen aansluiten, mits deze in router mode geconfigureerd staat. Mij is niet duidelijk of dit het geval is. Echter is router mode aangevraagd voor het modem, dit zou het probleem moeten oplossen.
Meer dan 24 uur geleden. Helaas blijft hetzelfde probleem zich voordoen.
Het modem lijkt ook nogsteeds in bridge modus te staan. (Groene led lamp brand nog steeds)
Kun je op het modem inloggen via 192.168.100.1? Wat geeft de webinterface aan?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.