1
Vraag
2
Reacties
Bvanos01

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen ip adres van modem, wel via wifibooster!

Laptop's krijgen regelmatig geen ip adres van het modem. Zowel via de wifi als via de kabel.
Wordt wel aangegeven dat er connectie is met het modem, maar geen internet heeft.

Het rare is dat ik zodra in inlog op de wifibooster ik wel een IP adres krijg!?!?!?!
Wifibooster zit bekabeld aan het modem.

Ziggo stuurt een nieuw modem op, maar ben toch wel benieuwd naar de oorzaak.
Hebben hier meer mensen last van?

Mvg
39 Reacties 39
Bvanos01
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is verholpen!!!!!!!

Nieuwe modem aangesloten, precies hetzelfde probleem. Ook dit modem net zoals de oude gereset naar fabrieksinstellingen, nog steeds dezelfde problemen.

Vervolgens alle utp poorten leeg gehaald en echt alleen de laptop aan het modem en verdomt.....hij deed het!!!!
Schiet mij maar lek!!!

Vervolgens een voor een alle apparatuur aangesloten, en kwam tot de conclusie dat zodra is de tp link poe switch aansloot het problemen gaf.

Aan deze switch zitten 2 hikvision, synology nas, en een honeywel hub.

switch weer uit het modem gehaald. van de Switch alle utp kabels eruit. Switch weer in het modem. En jawel internet.

Vervolgens alle de camera's er een voor een ingedaan en getest, jawel internet. Nas erin, internet, hub erin, internet.
Alle apparatuur zat er dus weer aan en heb gewoon internet.

Hoe het kwam weet ik niet maar ergens is er iets niet lekker gegaan met de switch. Raar dat dit ineens gebeurd is zonder ook maar enige instellingen of apparatuur te hebben verandert.

Achteraf was misschien de spanning van de switch halen al voldoende geweest om deze te resetten.....

Maarja als we alles van tevoren wisten..

Iedereen bedankt voor het meedenken en meekijken.

Groeten bart
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Bvanos01 schreef: "Schiet mij maar lek!!!"

Ik zie wel heel oude DNS servers in je screenshot, waren meer instellingen mogelijk gedateerd? 213.46.228.196 62.179.104.196

Maar opgelost, TOP, veel internetplezier gewenst.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
tp link poe switch

Hier had je het eerder nog niet over gehad. Je schreeef uitsluitend over aansluitingen op Modem/Router en Wifi Booster via het stopcontact.
De probleemstelling miste dus een belangrijk gegeven.

Wat is dat precies voor model? Is het een managed switch?
Bvanos01
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
hanh,

klopt helemaal niet meer aangedacht aangezien deze helemaal achter alle apparatuur zit weg gebouwd.

Model is TP-Link TL-SG108PE
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je dat is een Managed switch. Vermoedelijk manage je niks op de Switch.
In zo'n geval is een Unmanaged switch de beste optie, want dan kan er niks per ongeluk in een verkeerde toestand terecht komen.

Dat lijkt hier het geval te zijn geweest.
De Power Cycle moet hem inderdaad weer in het gareel hebben gezet.
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Het lijkt meer op een conflict met de booster.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
ziggie3 In de Wifibooster zit geen DHCP functie en zeker geen met de oude Ziggo DNS servers uit het begin van deze eeuw ingevoerd.

Het was, mijns inziens, de switch die zaken kan onthouden voor een snelle respons en na van de stroom geweest te zijn, zijn geheugen geleegd heeft.
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Waar komen die oude Ziggo servers uit het begin van deze eeuw vandaan? Uit het begin van deze eeuw? 10 tot 20 jaar geleden? De wifi booster is niet eens zo oud.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
ziggie3 Het gaat niet om de Wifibooster, die heeft deze mogelijkheden niet.
Maar het gaat over de switch, deze had de mogelijkheden wel om oude gegevens te onthouden.
Nadat de switch van de stroom is geweest is het probleem opgelost.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
ziggie3
Die DNS Servers kunnen van de ConnecBox DHCP komen als ie IPv4 Firmware draait.
Zie plaatje.
Bvanos01 heeft geen antwoord gegeven op mijn vraag welke Firmware op zijn ConnectBox draait. Dat was ook helemaal niet meer nodig: het lag duidelijk aan de Switch en dat is opgelost.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Oeps, verschillende regio's, verschillende DNS servers? hanh
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Vaag antwoord. Welke mogelijkheden? Een Wi-Fi booster boost Wi-Fi. Die neemt dus de plek in van de Wi-Fi van de router. Als de DHCP-SERVER van de router wordt gebruikt, komt er na het inloggen in de booster een IP adres via het LAN. De laptop krijgt op dezelfde manier een IP adres via het LAN op beide modems. Het omruilen had dus geen zin.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
ziggie3 Lees even het hele topic, er was een managed switch in het spel die na opnieuw opstarten wel op de juiste manier de juiste gegevens doorgaf.

Bvanos01 wrote:
hanh,

klopt helemaal niet meer aangedacht aangezien deze helemaal achter alle apparatuur zit weg gebouwd.model is TP-Link TL-SG108PE

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Be rt wrote:
Oeps, verschillende regio's, verschillende DNS servers? hanh

Ik dacht dat altijd 192.168.178.1 door DHCP als DNS Server werd gebruikt bij de ConnectBox.
Die besteedt dat weer uit aan Ziggo DNS Servers die in de ConnectBox staan genoteerd.
Totdat ik iemand tegenkwam met een ConnectBox die vrolijk twee Ips van Ziggo DNS uitdeelde. Of het ook die waren zoals in dit Topic, weet ik niet meer. Onder welke omstandigheden (Firmware en gebied) dat wel/niet gebeurt? Geen idee.
De makke van de ConnectBox blijft dat je geen altrenative DNS Servers kunt invullen, als je dat zou willen. Ken geen andere DHCP Server waarbij dat niet kan.
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Dat kan zijn, maar toen de laptop op het modem werd aangesloten was het opgelost.
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
hanh wrote:

Be rt wrote:
Oeps, verschillende regio's, verschillende DNS servers? hanh
Ik dacht dat altijd 192.168.178.1 door DHCP als DNS Server werd gebruikt bij de ConnectBox.
Die besteeedt dat weer uit aan Ziggo DNS Servers die in de ConnectBox staan genoteerd.
Totdat ik iemand tegenkwam met een ConnectBox die vrolijk twee Ips van Ziggo DNS uitdeelde. Onder welke omstandigheden dat wel/niet gebeurt? Geen idee.

Waarscbijnlijk een connect box met een andere software versie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
ziggie3 wrote:
Dat kan zijn, maar toen de laptop op het modem werd aangesloten was het opgelost.

Dat klopt en op de switch aangesloten weer problemen.
Na de switch van de stroom geweest en geen problemen meer.
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Absoluut.
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
hanh wrote:

Be rt wrote:
Oeps, verschillende regio's, verschillende DNS servers? hanh
Ik dacht dat altijd 192.168.178.1 door DHCP als DNS Server werd gebruikt bij de ConnectBox.
Die besteedt dat weer uit aan Ziggo DNS Servers die in de ConnectBox staan genoteerd.
Totdat ik iemand tegenkwam met een ConnectBox die vrolijk twee Ips van Ziggo DNS uitdeelde. Of het ook die waren zoals in dit Topic, weet ik niet meer. Onder welke omstandigheden (Firmware en gebied) dat wel/niet gebeurt? Geen idee.
De makke van de ConnectBox blijft dat je geen altrenative DNS Servers kunt invullen, als je dat zou willen. Ken geen andere DHCP Server waarbij dat niet kan.

Het is alleen DNS relay. Alernatieve adressen kan je invullen op je PC.
Bvanos01
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Als ik de foto’s vergelijk is het de ds-lite firmware
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic