1
Vraag
2
Reacties
Dalimk

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen internetverbinding op Ziggo Extra Wifipunt

Goeiemiddag,

Ik zit al een paar dagen met een probleem met mijn Ziggo Extra wifipunt, meerdere apparaten die ik met het draadloze netwerk verbind willen geen verbinding maken met het internet (PS4, iPhone), mijn draadloze Sonos speaker (met LAN-kabel verbonden) kan wel een verbinding mee gemaakt worden alleen geen muziek op gestreamd worden.

Echter als ik mijn laptop met hetzelfde draadloze netwerk verbind doet deze het probleemloos, ook met de kabel!

Ik ben een beetje de weg kwijt aangezien het ene apparaat het prima doet en de andere wil niet eens een verbinding tot stand brengen, ik heb de modem en het extra wifipunt meerdere malen opnieuw opgestart en een verbinding met elkaar laten maken maar niets lijkt te werken.


Ik hoop dat ik hier met een oplossing kan komen ik ben een beetje radeloos 😛
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dalimk
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het na een week proberen eindelijk opgelost, ik ben er nog steeds niet achter wat nu precies de oorzaak is geweest en waarom het internet niet werkte.

Ik heb het Extra Wifipunt nog een keer helemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen en toen in het stopcontact wat zo dichtbij mogelijk bij het andere kastje zat (Kastje A in de handleiding), en toen werkte het perfect en heb ik hem daarna weer teruggedaan in het stopcontact waar hij eerder ook altijd zat.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welk extra Wifipunt heb je?
Via de stroomkabel of via een UTP/netwerk kabel?
Dalimk
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Extra Wifipunt via de stroomkabel
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mogelijke oplossing:
Het kan voorkomen dat sommige apparaten niet goed om kunnen gaan met vreemde tekens in het SSID en de beveiligingssleutel.

Maar ik zie dit probleem hier niet specifiek voorbijkomen en weet ook geen zekere oplossingen.

Ik vermoed dat het ook te maken kan hebben met een apparaat wat niet goed werkt.
Leg het SVP voor aan de chat, zij kunnen misschien dieper in het systeem kijken en zien wat er zich afspeelt:
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Dalimk
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Be rt,

Thanks voor je reactie, ik heb contact gehad met de Ziggo chatbox en ik heb alles gedaan wat er als tip gegeven werd, niets lijkt helaas te werken...

Ik ben er ondertussen wel achtergekomen dat als ik draadloos verbinding maak met het netwerk deze geen verbinding tot stand wil brengen, maar zodra ik de internetkabel in bijv. mijn laptop steek doet deze het perfect en als ik dan overschakel naar draadloos (dus gewoon de kabel eruit trek) doet deze het draadloos ook weer probleemloos, dus ik zat te denken dat het misschien een soort security issue is of iets met IP beveiliging.

Het lijkt net of ik met de kabel toegang krijg en dat hij dan daarna wel gewoon toegang wil geven tot het draadloze netwerk.

Ik heb ook geprobeerd om in te loggen op http://ziggo-ap maar deze geeft aan geen DNS of IP kan gevonden worden (verschilt per keer).

Ik heb ook mijn modem en mijn extra wifipunt gereset met het knopje, meerdere keren opnieuw opgestart, van stopcontact gewisseld maar niets lijkt effect te hebben.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even een vraag om dit uit te sluiten.

Heb je een UTP kabel tussen je modem en de Mediabox XL of heeft de Mediabox XL een Wifi verbinding met het modem?
Dalimk
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Voor zover ik weet ligt er geen UTP kabel tussen maar een wifi verbinding heb ik zelf nooit ingesteld, we hebben het destijds allemaal door een Ziggo monteur laten doen. Is een verbinding tussen die 2 vereist?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Een UTP kabel / netwerkkabel verbinding tussen de Mediabox XL en het thuisnetwerk ingesteld op de Mediabox XL is vrijwel gelijk aan een doodzonde, niet doen dus.

Als je in je modem kijkt kun je zien, bij verbonden apparaten, welk IP adres het extra Wifipunt heeft en dan met dat IP adres in je browserbalk inloggen in je Wifipunt.
Dalimk
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Als ik het IP adres van het Wifipunt invul krijg ik een geweigerde verbinding...
Dalimk
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het na een week proberen eindelijk opgelost, ik ben er nog steeds niet achter wat nu precies de oorzaak is geweest en waarom het internet niet werkte.

Ik heb het Extra Wifipunt nog een keer helemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen en toen in het stopcontact wat zo dichtbij mogelijk bij het andere kastje zat (Kastje A in de handleiding), en toen werkte het perfect en heb ik hem daarna weer teruggedaan in het stopcontact waar hij eerder ook altijd zat.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dalimk TOP dat je hier je oplossing deelt.
Dit is inderdaad een mogelijkheid om de verbinding optimaal te krijgen.
Veel internetplezier gewenst.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic