1
Vraag
2
Reacties
Rubber

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Geen internet!

Voor de zoveelste keer geen internet. Erg handig met een smart Home. Met veel moeite deze post kunnen plaatsen (zit helaas ook bij Vodafone dus 4g ook belabberd). Inmiddels loopt het mij de spuigaten uit. Ziggo wordt duurder en bied steeds minder aan (F1 weg en premier leage). Ik verwacht toch eens een compensatie. Sneller internet? Super leuk maar tot nu toe werkt het alleen maar minder.

Nog geen reactie ontvangen maar volgensmij is er wederom een storing in Frieschepalen. Dit wordt niet goed aangegeven dus verwacht je dat je je decos maar weer moet resetten. Na veel uurtjes werk (alle keren opgeteld) kom je er dan toch achter dat het internet niet in de modem aankomt.

 

zijn er meer mensen in de omgeving die problemen ervaren of wellicht een oplossing hebben? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Fabrieksinstellingen terugzetten op de router zou ik zelf ook als 'last resort' voorgesteld hebben, maar fijn om te lezen dat dit de Deco weer online heeft gebracht.

 

Aanbevolen is inderdaad bewerkingsmodus 'Access point', een aantal (router-)instellingen verdwijnt dan uit het menu. Beamforming en snelle roaming kun je normaliter beide ingeschakeld laten, tenzij je verbindingsproblemen ervaart met bepaalde apparatuur. Eventueel kun je de Deco nog voorzien van een DHCP-reservering c.q. statische lease op de modemrouter, maar dat is optioneel.

Bekijk in context

16 Reacties 16
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Rubber
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor je reactie. Inmiddels contact gehad ook met Ziggo, die stuurt mij een nieuwe Tp-link versterker op. Hier heb ik geen vertrouwen in. Heb ze omgewisseld om problemen uit te sluiten, zonder resultaat.

Bijgevoegd mijn upstream gegevens etc. via de telefoon was het niet te doen (Vodafone is ook erg slecht hier)


Als ik de Deco wil connecten zegt hij dat hij geen Internet krijgt van mijn modem. Ziggo geeft aan dat het modem wel internet krijgt. Andere kabels heb ik ook geprobeerd. Heel gek allemaal want het werkte tot nu toe gewoon. 

Ik hoor graag van je. Ik ga intussen proberen de Wifi van het modem weer aan te zetten, heb ik in ieder geval nog iets.

Rubber
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Was vergeten te reageren op de reageer knop. Zie andere bericht.

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De installatie ziet er goed uit, ik zie alleen een afgekeurde stekker met plastic kapje op de splitter die de installatie zeer instralingsgevoelig maakt. Deze stekker moet vervangen worden, dat geldt ook voor de andere zijde van de kabel, indien daar ook een dergelijke verouderde stekker op afgemonteerd is. Nog beter is de gehele kabel vervangen, indien mogelijk.

 

20220825-01.jpg

 

De downstream- en upstream-waarden zien er ook goed uit, het modem is duidelijk wel online. Ik zie alleen een afwijkende frequentie op het primaire (ranged) upstream-kanaal. Dit kan verband houden met wat ik hierboven schreef.

 

Gebruik je bridge mode op het modem (groene status-LED)?

Rubber
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor het bericht. Dat is de coax kabel die naar de tv loopt. En is nog een monteur langs geweest van ziggo en die heeft er toen niets van gezegd (desnoods zelf geplaatst in het blokje die hij vervangen heeft, ik kreeg geen kabel tv ontvangst toen. 

De WiFi van mijn router stond altijd uit ivm de tp-links. Bridge modem heb ik naar mijn weten niet specifiek gebruikt op mijn router.

 

Alsnog blijf ik het gek vinden dat hij van de 1op de andere dag geen internet meer stuurt naar mijn tp-link decos  terwijl het prima functioneerde.  Alsof er een software update is geweest waardoor hij ze niet meer herkent ofzo.

 

inmiddels draai ik dus op de WiFi van mijn router. Dat werkt inderdaad goed. Het zit hem dus wel in de verbinding tussen deze twee elementen. Als ik een utp aan mijn laptop hang krijg ik wel internet. Utp in de deco zegt hij in de app niets te ontvangen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Vreemd dat de monteur niets over de TV-kabel gezegd heeft, dit soort stekkers zijn namelijk al heel wat jaren afgekeurd omdat ze geen enkele vorm van afscherming bieden.

 

Als je geen bridge mode gebruikt (status-LED modem is wit) dan geeft dat meer opties om te testen. Ik vermoed dat je zelf getest hebt door de laptop direct op een van de switchpoorten van de modemrouter aan te sluiten? Aansluiten op de switch achter de Deco geeft vermoedelijk geen internetverbinding?

 

Je kunt de Deco een terugzetten naar fabrieksinstellingen en controleren of dat het probleem oplost. Als je geen bridge mode gebruikt, wordt aanbevolen om AP mode te gebruiken op de Deco.

Rubber
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De led brand geel constant (zie router foto). Ik zal proberen de router in bridge mode te zetten, zien of dat wat veranderd. Resetten vsn de decos heb ik reeds geprobeerd

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Geel is hier hetzelfde als wit, de LED verandert langzaam naar geel/oranje naarmate het modem ouder wordt.

 

Bridge mode adviseer ik niet i.c.m. dit type Deco. Beter is om die laatste in AP mode te zetten.

 

Heb je een werkende internetverbinding als je de laptop aansluit op de kabel waarop nu de Deco aangesloten is?

Rubber
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja, dan wel. Ook via WiFi vsn de modem. Je zo zeggen dat het aan de deco ligt maar als ik 1 van de andere 3 probeer werkt het ook niet. Net alsof hij hem niet herkend als apparaat

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je gaf aan dat je al een reset hebt gedaan op de Deco's, maar ik bedoelde een volledige reset naar fabrieksinstellingen.

Rubber
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Op de decos is dit niet te doen. (Kon ik niet vinden althans) de router heb ik inmiddels wel helemaal gereset. Dit probeerde ik te beperken ivm mijn smart Home die dan weer op de kop ligt. Heb een deco app update gedaan en het spul gereset, het lijkt nu te werken. (Zolang het duurt) 

 

heb je toevallig tips voor het instellen?

router WiFi dus uitzetten.

deco op access point en snelle roaming aan?  Heb je eventueel nog aanvullingen qua instellingen?

 

erg bedankt voor je hulp! Echt super! 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Fabrieksinstellingen terugzetten op de router zou ik zelf ook als 'last resort' voorgesteld hebben, maar fijn om te lezen dat dit de Deco weer online heeft gebracht.

 

Aanbevolen is inderdaad bewerkingsmodus 'Access point', een aantal (router-)instellingen verdwijnt dan uit het menu. Beamforming en snelle roaming kun je normaliter beide ingeschakeld laten, tenzij je verbindingsproblemen ervaart met bepaalde apparatuur. Eventueel kun je de Deco nog voorzien van een DHCP-reservering c.q. statische lease op de modemrouter, maar dat is optioneel.

Rubber
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt! Volgens mij werkt het 

Rubber
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het gekke is nu dat mijn MacBook niet verbinden wil via WiFi. Bekabeld werkt het wel. Mijn telefoon pakt hij wel gewoon. Bij het invullen van een wachtwoord blijft hij zoeken en aangeven dat het wachtwoord ingevuld moet worden. Erg gek. Zou een instelling een storing kunnen veroorzaken? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je kunt in de Deco-app 'Mesh Technology' uitschakelen voor de MacBook (tik op Home Network, MacBook, tandwieltje), mogelijk lukt het daarna wel.

Rubber
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Super! Bedankt. Ik ga het problemen. Op dit moment geeft de deco app een foutmelding dus ik kom er niet in. Wil geen dingen meer resetten want het werkt eindelijk weer. Erg bedankt voor je hulp!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic