1
Vraag
2
Reacties
d.vehse

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet

Van randstad naar Overijssel verhuisd. Verhuizing op tijd door gegeven. Nu geen internet! Monteur is geweest, zegt dat het aan de software van modem ligt, heeft hier een aanvraag voor gedaan. Zou binnen 24 uur werken, doet het na 2 dagen nog niet. Klantenservice kan mij ook niet verder helpen. En nu?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Welkom hier op de Ziggo Community, @d.vehse,

 

Uiteraard hoop je bij een verhuizing direct los te kunnen met het internet op je nieuwe adres en ik kan me goed voorstellen dat het teleurstellend is als dit dan niet zo blijkt te zijn. Jammer ook dat de monteur je niet verder heeft kunnen helpen op locatie 😞 Hopelijk ben je ondanks dat het internet nog niet werkt al wel een beetje gesetteld op je nieuwe adres!

 

Ik begrijp dat je zojuist nog gebeld hebt met een collega van mij en dat een oplossing aanstaande is. Hopelijk laat dit niet lang meer op zich wachten. Houd je het in de gaten en trek je aan de bel als je nog hulp nodig hebt? 

Bekijk in context

20 Reacties 20
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream/configuratie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan kijken wat er aan de hand is en de nodige stappen zetten.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

De klantenservice kon je verder niet helpen? Vreemde zaak. Wat heeft de klantenservice je dan wel verteld, geadviseerd of gezegd? 

d.vehse
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb net nog een keer klantenservice aan de lijn gehad. Hij zegt dat het nu binnen 24 zou moeten werken. 🤞🏻

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Welkom hier op de Ziggo Community, @d.vehse,

 

Uiteraard hoop je bij een verhuizing direct los te kunnen met het internet op je nieuwe adres en ik kan me goed voorstellen dat het teleurstellend is als dit dan niet zo blijkt te zijn. Jammer ook dat de monteur je niet verder heeft kunnen helpen op locatie 😞 Hopelijk ben je ondanks dat het internet nog niet werkt al wel een beetje gesetteld op je nieuwe adres!

 

Ik begrijp dat je zojuist nog gebeld hebt met een collega van mij en dat een oplossing aanstaande is. Hopelijk laat dit niet lang meer op zich wachten. Houd je het in de gaten en trek je aan de bel als je nog hulp nodig hebt? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@d.vehse Ik heb je vraag ook hier geplaatst: "Nu is wel de mediabox offline.  Ik zag al wat topics voorbij komen, maar snap er niet zoveel van. Klantenservice vroeg mij om even de mediabox met de modem te verbinden. Zij denken dat de stekkers zo goed zitten, maar mediabox is nog steeds offline. Zou dat ook met de verhuizing van Randstad naar Overijssel te kunnen maken?"

 

@d.vehse Welke mediabox heb je precies?

d.vehse
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Horizon 

d.vehse
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb net op advies de mediabox direct met hoofdaansluiting verbonden, maar nog steeds offline. Klantenservice adviseerde om in dit geval toch weer een monteur langs te laten komen. Ik snap niet dat die bij de klantenservice online is en hier dus niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@d.vehse Een Horizon box mag nooit met het modem in verbinding staan met het modem, dat geeft allerlei problemen, omdat beide een modem en een router hebben die elkaar in de weg gaan zitten.

 

Als dat nu zo is, haal dan de netwerkkabel tussen modem en Horizon box uit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk start.

 

De Horizon box heeft zijn eigen modem voor alles behalve live TV.

Ik vermoed een signaalprobleem door de aansluitingen in je nieuwe woning.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Horizon box op aangesloten zit?

d.vehse
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

image.jpg

image.jpg

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je bent dus vermoedelijk van fZiggo gebied naar fUPC gebied verhuist of andersom, want anders is het software probleem van de modem wel heel vreemd, als mogelijke oorzaak.

 

Je hebt nu wel toegang tot het internet (via wifi?)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat ziet er goed uit.

 

Graag ook een foto van een andere coax wandcontactdoos of stekker waar de Horizon box op aangesloten zit?

d.vehse
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dat ging ook al moeizaam.

d.vehse
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

image.jpg

 dat is deze, die naar de splitter gaat

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vermoedelijk is het probleem met de Horizon/Mediabox XL hetzelfde als met de Connectbox/Smartwifi modem. Inderdaad vanwege de verhuizing regio gerelateerd met name het modem deel van de mediabox.

 

De mediabox is offline schrijft u, komt er helemaal geen TV kanaal in beeld, krijgt u wel het menu scherm te zien? 

 

Hoe heeft de verhuizing van het Ziggo abonnement plaatsgevonden? Was dat puur administratief de adres wijziging doorgeven zodat het contract op een anders adres kwam te staan, en is dit telefonisch geregeld?

U heeft niet een nieuw abonnement afgesloten naar ik aanneem.

 

d.vehse
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg wel tv, maar dus geen replay, opnames etc. Verhuizing werd idd online door gegeven. Geen nieuwe abonnement afgesloten. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat lijkt sterk op een signaalprobleem, dat is het meest uitgebreid te zien in je modem.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super rot dat je nog niet van opnames en Replay TV kunt genieten, @d.vhese! Heb je de laatste reactie van @Bert ook gezien om dit verder met je te onderzoeken? Of ben je er op een andere manier toevallig uitgekomen? 🙂

d.vehse
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, vandaag is de monteur geweest en ik kreeg een nieuwe mediabox. Die doet het gelukkig nu goed! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic