1
Vraag
2
Reageer en help mee
E-Dek123

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet

Goedemiddag,

 

Wij hebben sinds afgelopen donderdag/vrijdag geen internetverbinding meer of een connectie van niet meer dan 10 kb p/s. Ziggo Monteur is maandag al geweest om onze aansluiting door te meten maar deze was volgens de monteur in orde. De Monteur heeft voor ons een nieuwe Gigabox besteld en deze is dinsdag geleverd. Alles weer aangesloten icm met de Wifi Boosters maar geen verandering. Contact gehad met de Klantenservice en nu weer een afspraak met de monteur voor aanstaande vrijdag. Ben bang dat dit hetzelfde verhaal gaat worden aangezien onze aansluiting niet het probleem is. Als ik de Gigabox reset gaat hij altijd eerst groen knipperen voor de update en daarna brand hij wel constant wit.

 

Heeft iemand voor ons een oplossing/suggesties waar dit zou kunnen zitten. Monteur gaf maandag al aan dat de Gigabox modem niet erg betrouwbaar is en adviseerde zelfs op terug te gaan naar een Max pakket omdat de modem die hier bij geleverd word wel betrouwbaar zou zijn.

 

Alvast bedankt.

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

"Monteur gaf maandag al aan dat de Gigabox modem niet erg betrouwbaar is en adviseerde zelfs op terug te gaan naar een Max pakket omdat de modem die hier bij geleverd word wel betrouwbaar zou zijn."

 

Heel vreemde reactie van de monteur, hier is op het forum en bij mij juist een betere ervaring met het internet met de Connect box Giga.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

E-Dek123
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag Bert,

 

 

Bedankt voor de reactie bijgevoegd de up-downstream waardes en de plek waar ziggo binnenkomt. Inmiddels ben ik thuis en heb ik wel een beter signaal maar komt het bij lange na nog niet in de buurt van de 1 gig.  Met de speedtest kom ik uit op ongeveer 300 mb p/s nu. En ik ben bang dat het internet binnen de korste keren weer verdwenen is.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Haal de splitter er eens tussenuit, als je niet split, heb je ook de splitter niet nodig, hoe minder hoe beter.

Haal dan het modem 30 seconden van de stroom en kijk na een uur hoe de upstream is.

 

Graag een iets duidelijker screenshot, als dat mogelijk is, de kwaliteit is nu zo laag dat de cijfers niet goed te lezen zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@E-Dek123 Is er weer een goede verbinding?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic