1
Vraag
2
Reacties
ed73

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen internet, wel wifi

Helaas heb ook ik wel een wifiverbinding maar soms geen internetconnectie. Ik heb de vragen van een ander topic hieronder beantwoord.

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel? Ja, deze werkt wel.
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele? Meerdere apparaten, op sommige apparaten heb ik geen probleem.
- Speelt het probleem constant of af en toe? Na het verbinden werkt een een tijdje (minuut of 5), dan vervalt de internetconnectie. Dat gebeurt elke keer bij het aanloggen. WIfi via het gastnetwerk werkt uitstekend.
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele? Geen enkele website werkt
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur? Ja, een router (zonder wifi) en een switch.
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? wel een box maar niet verbonden
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)? dat lukt prima
- Andere bijzonderheden? nee.

@Ziggo, ik hoop dat je mij kunt helpen.

groet
ed
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
ed73
Het is vermoedelijk de (actieve) DHCP-server van de tweede router (die zonder Wifi) die roet in het eten gooit.

N.B.: Als die twee DHCP actief is, dan deze uit schakelen en het de weigerachtige apparaten opnieuw opstarten.

Groet,
DennyW

Bekijk in context

4 Reacties 4
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
ed73
Het is vermoedelijk de (actieve) DHCP-server van de tweede router (die zonder Wifi) die roet in het eten gooit.

N.B.: Als die twee DHCP actief is, dan deze uit schakelen en het de weigerachtige apparaten opnieuw opstarten.

Groet,
DennyW
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey ed73 . Welkom hier!
Goed dat je deze plek gevonden hebt voor hulp.
Ben je er uit gekomen met de tip van DennyW ? We horen graag nog even van je ^^
ed73
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
DennyW dank voor je antwoord! Inderdaad, DHCP stond nog aan. Dank voor je tip! Het werkt nu weer prima!
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
ed73
Bedankt voor de terugkoppeling en veel netwerk- en internet-plezier gewenst.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic