Hallo,
Ik zit met een dilemma en ben de hele avond al bezig om dit op te lossen.
Het is als volgt, ik heb een nieuwe modem gekregen (zwarte met 2,5gbps poort) en heb deze aangesloten.
Na 3 uur kreeg ik weer een IP adres op mijn router en het lijkt alsof het modem al in bridge staat. Echter krijgen mijn clients geen internet via mijn router, eerst zei de router dat er wat met de isp dhcp was maar is nu toch connected. Als ik een PC aansluit op het modem dan krijg ik wel internet via de modem op de PC.
Ik heb geprobeerd de firmware te updaten van mijn router, factory reset (wel met restore van settings omdat ik veel heb aangepast) maar ik heb nog geen succes.
Kan het zijn dat mijn router nog gewhitelist moet worden ofzo? Ik vindt het zo raar dat het met het oude modem altijd gewerkt heeft.
Ik hoop dat iemand kan helpen alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt allen voor de reacties, ik kon echt niks vinden dus ik heb nogmaals de router een hard factory reset gegeven. Hierna merkte ik dat het inlog proces al anders verliep als de vorige hard factory reset.
Ik denk dat het een bug is geweest in de router, maar het goede nieuws is dat ik weer internet heb.
Bedankt allen voor het meedenken!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ook hard factory reset geprobeerd geen succes. Nog steeds geen internet op clients. Het gaat hier om een Asus RT-AC88U.
Met het oude witte modem werkte het geweldig, nu is het niks meer waard :')
Er zijn eerder wel issues geweest met Asus en het verkrijgen van een IP adres via DHCP. Wat zie je in je Asus? Kun je daar iets van laten zien?
Wel fijn dat je de witte connectbox kon omruilen voor de zwarte smartwifi modem. Mooi om te zien dat Ziggo toch iets doet voor bestaande klanten 👍
Helpt het als je een paar uur de stroom afhaalt van de smartwifi modem en je cliënten ?
Bedankt voor de reacties!
ipconfig en tracert naar google
dns op router staat ingesteld op google 8.8.8.8 & 8.8.4.4, raar dat hij google.nl als 10.0.0.1 ziet.
ISP dns geprobeerd, geen verschil.
ping op router naar 8.8.8.8 is succesvol, maar clients ping naar 8.8.8.8 failed.
Routing table verwijst wel naar het WAN, dus snap er niks van 🙂
Weet je wel zeker dat hij in bridge mode staat?
Lamp brand steady groen en als ik pc aansluit krijg ik WAN IP op de ipconfig van PC.
Je hebt denk ik wel keurig een WAN ipv4 nl 213.123.202.1 toch? Dat adres is gewoon te pingen vanaf hier. @Sixsonic
Bedankt allen voor de reacties, ik kon echt niks vinden dus ik heb nogmaals de router een hard factory reset gegeven. Hierna merkte ik dat het inlog proces al anders verliep als de vorige hard factory reset.
Ik denk dat het een bug is geweest in de router, maar het goede nieuws is dat ik weer internet heb.
Bedankt allen voor het meedenken!
Wat bij mij hielp.
malle kabels eruit. Ook de stroom
stroom en kabel van internet aansluiten. Stroom erop. Wachten. Net zo lang tot groene led blijft branden. Dan nog een kwartiertje.
daarna router op poort 1 en toen werkte het probleemloos!
Hetzelfde hier.
Nieuwe “SmartWifi” modem ontvangen echter niet aan de praat te krijgen, hulp via chat mocht niet baten. Gevraagd om oude router weer te activeren nu geen internet meer. Waardeloos dit.
Probeer bovenstaande eens.
alleen met stroom en internet kabel opstarten. Daarna pas router en telefoon inpluggen.
wel even vragen welk serienummer (van modems) gekoppeld is aan jouw account. Dat was bij mij ook verkeerd gegaan.
Knap balen dat je het nieuwe modem niet aan de praat krijgt @SmartWifi? We zijn inmiddels een paar dagen verder en ik ben benieuwd hoe de vlag er momenteel bij hangt. Ervaar je nog problemen? Zo ja, dan het advies om een eigen topic te starten en ook direct jouw adresgegevens in je Community profiel te vermelden. Dan kunnen we direct achter de schermen met je meekijken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.