1
Vraag
2
Reacties
Sixsonic

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Geen internet via router na plaatsen nieuw modem

Hallo, 

 

Ik zit met een dilemma en ben de hele avond al bezig om dit op te lossen.

 

Het is als volgt, ik heb een nieuwe modem gekregen (zwarte met 2,5gbps poort) en heb deze aangesloten.

Na 3 uur kreeg ik weer een IP adres op mijn router en het lijkt alsof het modem al in bridge staat. Echter krijgen mijn clients geen internet via mijn router, eerst zei de router dat er wat met de isp dhcp was maar is nu toch connected. Als ik een PC aansluit op het modem dan krijg ik wel internet via de modem op de PC.

Ik heb geprobeerd de firmware te updaten van mijn router, factory reset (wel met restore van settings omdat ik veel heb aangepast) maar ik heb nog geen succes. 

Kan het zijn dat mijn router nog gewhitelist moet worden ofzo? Ik vindt het zo raar dat het met het oude modem altijd gewerkt heeft.

 

Ik hoop dat iemand kan helpen alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sixsonic
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt allen voor de reacties, ik kon echt niks vinden dus ik heb nogmaals de router een hard factory reset  gegeven. Hierna merkte ik dat het inlog proces al anders verliep als de vorige hard factory reset.


Ik denk dat het een bug is geweest in de router, maar het goede nieuws is dat ik weer internet heb.

Bedankt allen voor het meedenken!

Bekijk in context

13 Reacties 13
Sixsonic
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ook hard factory reset geprobeerd geen succes. Nog steeds geen internet op clients. Het gaat hier om een Asus RT-AC88U.

Met het oude witte modem werkte het geweldig, nu is het niks meer waard :')

efok

Level 17
Expert
  • 3869Posts
  • 215Oplossingen
  • 1482Likes

Er zijn eerder wel issues geweest met Asus en het verkrijgen van een IP adres via DHCP. Wat zie je in je Asus? Kun je daar iets van laten zien?

wewanl

Level 16
Expert
  • 1685Posts
  • 20Oplossingen
  • 624Likes

Wel fijn dat je de witte connectbox kon omruilen voor de zwarte smartwifi modem. Mooi om te zien dat Ziggo toch iets doet voor bestaande klanten 👍

 

Helpt het als je een paar uur de stroom afhaalt van de smartwifi modem en je cliënten ? 

Sixsonic
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de reacties!

 

ipconfig en tracert naar google

ipconfigtracrt.png

 

dns op router staat ingesteld op google 8.8.8.8 & 8.8.4.4, raar dat hij google.nl als 10.0.0.1 ziet.

ISP dns geprobeerd, geen verschil.

ping op router naar 8.8.8.8 is succesvol, maar clients ping naar 8.8.8.8 failed.

 

Sixsonic
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Routing table verwijst wel naar het WAN, dus snap er niks van 🙂

routing table asus.png

DON PAPA

Level 17
Expert
  • 3316Posts
  • 55Oplossingen
  • 2637Likes

Weet je wel zeker dat hij in bridge mode staat?

Sixsonic
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Lamp brand steady groen en als ik pc aansluit krijg ik WAN IP op de ipconfig van PC.

efok

Level 17
Expert
  • 3869Posts
  • 215Oplossingen
  • 1482Likes
  • Waarom staan die Google dns adressen in de routing table, naar de gateway? Dat hoeft toch niet? Daar gaat denk ik al iets mis. Ik denk dat die routing table op de schop moet.
    wat laat de output van bv nslookup ziggo.nl zien? Ook 10.0.0.1? 
    en als alternatief de output van nslookup ziggo.nl 1.1.1.1

Je hebt denk ik wel keurig een WAN ipv4 nl 213.123.202.1 toch? Dat adres is gewoon te pingen vanaf hier. @Sixsonic 

Sixsonic
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt allen voor de reacties, ik kon echt niks vinden dus ik heb nogmaals de router een hard factory reset  gegeven. Hierna merkte ik dat het inlog proces al anders verliep als de vorige hard factory reset.


Ik denk dat het een bug is geweest in de router, maar het goede nieuws is dat ik weer internet heb.

Bedankt allen voor het meedenken!

harm6219

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wat bij mij hielp. 
malle kabels eruit. Ook de stroom

stroom en kabel van internet aansluiten. Stroom erop. Wachten. Net zo lang tot groene led blijft branden. Dan nog een kwartiertje. 
daarna router op poort 1 en toen werkte het probleemloos!

SmartWifi?

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hetzelfde hier. 
Nieuwe “SmartWifi” modem ontvangen echter niet aan de praat te krijgen, hulp via chat mocht niet baten. Gevraagd om oude router weer te activeren nu geen internet meer. Waardeloos dit. 

harm6219

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Probeer bovenstaande eens. 
alleen met stroom en internet kabel opstarten. Daarna pas router en telefoon inpluggen. 
wel even vragen welk serienummer (van modems) gekoppeld is aan jouw account. Dat was bij mij ook verkeerd gegaan. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7381Posts
  • 2158Oplossingen
  • 3334Likes

Knap balen dat je het nieuwe modem niet aan de praat krijgt @SmartWifi? We zijn inmiddels een paar dagen verder en ik ben benieuwd hoe de vlag er momenteel bij hangt. Ervaar je nog problemen? Zo ja, dan het advies om een eigen topic te starten en ook direct jouw adresgegevens in je Community profiel te vermelden. Dan kunnen we direct achter de schermen met je meekijken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.