1
Vraag
2
Reageer en help mee
L.e.

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet via bedraade Ziggo Wifibooster op een ander netwerk.

Hallo,
Ik heb een bedraadde ziggo AP. Thuis met een ziggo aansluiting maakt het AP contact met internet. Bij mijn dochter in het studentenhuis pakt het AP het internet niet op (ziggo zakelijk levert daar internet maar word beheerd door de verhuurder van de studenten flat (>300 aansluitingen)). Een andere (asus) router pakt het internet signaal wel gewoon op. Ziggo bied geen ondersteuning omdat het niet op het huis adres is... wie heeft een tip.
5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Wat bedoel je hiermee? bedraadde ziggo AP
Merken en type nummers graag.
L.e.
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het apparaat is door ziggo "gebrand" en is een access point
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo L.e., welkom op onze Community.

De Wifibooster is aangeschaft voor 59 Euro. We hebben je deze verkocht zonder winst - tegen kostprijs - om op jouw adres wifi beter te maken. Maar het is je eigendom en kan er mee doen wat je wil 🙂 Ik begrijp dat dit apparaat nu bij je dochter staat op een ander adres? Daar heb ik begrip voor. Ik vraag me wel af hoe het nu gaat met jouw wifi in huis, is dat nog wel in orde dan?

Tip: Reset de wifibooster en sluit deze bedraad aan op het studentennetwerk. Dit moet werken tenzij internettoegang daar begrensd is. In dat geval kan je dochter het beste met de beheerder daarvan contact opnemen.
L.e.
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Anne,
Ik heb dit apparaat moeten aanschaffen omdat de betreffende computer slecht verboinding maakte met de nieuwe modem die ik van jullie gekregen heb. Een ander apparaat die niet goed met de nieuwe router communiceerde was een printer. Met het Ziggo AP werkte dit weer. Nu mijn dochter de betreffende computer mee heeft genomen heb ik dit AP niet meer nodig en heb ik voldoende aan het signaal van het modem. Ik heb een nieuwe printer aangeschaft en die werkt ook. Det internetnet toegang is niet begrenst, lees dat een router wel gewoon het signaal doorgeeft.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Dan ondervind je er dus thuis geen hinder van, helemaal prima 🙂

Na een fabrieksreset van de Wifibooster zal deze automatisch zoeken naar een nieuwe router, en is op die manier universeel inzetbaar. Het kastje zal op elke reguliere internetverbinding van elke provider werken.

De wifibooster is echter geen router, het is een accesspoint. Een eigen router maakt een eigen netwerk in huis, een accesspoint is juist een verlengstuk van het bestaande netwerk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic