Vraag
Reacties
Oplossing
bartjekwartje
Level 3

Geen internet via TC7200 in bridge mode

Hoi,


Deze post gaat over een TC7200 die niet goed werkt in bridge modus.

 

Probleem: Geen Internet.

 

Vreemd: Geen DHCP.

 

Ja: Ik heb het stappenplan doorlopen.

 

Wat ook niet werkt (Vervang 'Router' door 'PC'):

 

  • Bridge mode inschakelen.
  • Modem en router beide uitschakelen.
  • Eventuele overige apparatuur ontkoppelen van modem.
  • Modem opstarten en volledig online laten komen.
  • Router opstarten

 

 

Huidige situatie:

Ik kan het apparaat pingen en de webinterface benaderen (192.168.1.100) door mijn pc direct aan te sluiten op poort 1 van de router.

 

Mijn netwerk-'kaart' heb ik statisch ingesteld op:

 

192.168.100.2

255.255.255.0 (netmask)

192.168.100.1 (gateway)

 

Ik kan daarmee de webinterface van de router benaderen, maar ik kan geen externe adressen bereiken.

 

8.8.8.8 kan ik bijvoorbeeld niet pingen

 

Oplossing: Ik vermoed een nieuwe modem?

 

Ja smerig: Ik heb een foto toegevoegd van de aansluiting in de woonkamer. De kabels is rechtstreeks aangesloten op de modem (geen foto).

 

mvg,

Bart

** Titel gewijzigd door moderator omdat deze in strijd was met onze huisregels**

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bartjekwartje
Level 3
Topicstarter

@Verwijderd account 

 

iemand via de webchat heeft me toegezegd een modernere modem toe te sturen. Dat lijkt me de beste optie.

 

Bedankt voor het meedenken.

Bekijk in context

0 Kudos
15 Reacties 15
jansmarcel
Level 16

@bartjekwartje  Je schrijft dat de interface van de modem is te bereiken. Zou je de signaalwaarden van de modem hier kunnen posten? Via onderstaande link kun je lezen hoe dit gedaan kan worden:
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
Dan hebben we hier meer info over waarom de verbinding niet zou kunnen werken.
Is het de eerst aansluiting van de modem of heeft het eerder wel gewerkt?

Verwijderd account
Niet van toepassing

@bartjekwartje ,

Je hebt geen TV?Een nieuwe modemkabel en evt nieuwe splitter is sowieso nodig, en het AOP moet eigenlijk ook vervangen worden.

Nieuw modem zou ik niet doen, de TC7200 is een goed modem, ben hier zelf super tevreden mee.Bevalt mij veel beter dan de connectbox.

En waarom die titel?Lijkt me niet echt van toepassing hier..

0 Kudos
bartjekwartje
Level 3
Topicstarter

@jansmarcel 

 

bij deze de gevraagde foto's.

 

Het heeft jarenlang gewerkt, het is dus geen nieuwe aansluiting, maar ik heb de modem al die tijd voornamelijk in router modus gebruikt.

 

In het verleden, heb ik de modem wel in bridge modus aan de gang krijgen. Maar hoe lang dat geleden is weet ik niet meer. Denk aan een jaar tot 3 jaar geleden.

0 Kudos
bartjekwartje
Level 3
Topicstarter

En foto 2 nog

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@bartjekwartje  schreef:

En foto 2 nog


Ziet er ok uit, maar er kan alsnog wel instraling etc zijn.

0 Kudos
bartjekwartje
Level 3
Topicstarter

@Verwijderd account 

 

maar werkt perfect in router modus en niet in bridge modus. Lijkt me een fout op software niveau toch?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@bartjekwartje  schreef:

@Verwijderd account 

 

maar werkt perfect in router modus en niet in bridge modus. Lijkt me een fout op software niveau toch?


Doe je het in bridge zetten zelf via de webinterface of via de KS?Het eerste kan volgens mij niet meer.Zal het zo even testen bij mijn TC7200.

0 Kudos
bartjekwartje
Level 3
Topicstarter

Ik doe het via de webinterface. Dat werkt in zoverre, dat het lijkt dat het werkt. Alleen zou ik verwachten dat het modem via DHCP een IP-adres afgeeft aan mijn router of pc die op poort 1 hangt. Dat lijkt het stappenplan voor het in de bridge modus van de tc7200 wel te suggereren.

 

(en zelf een statisch ip toekennen werkt niet; zo krijg ik geen verbinding met de buitenwereld).

 

Via KS? Ik weet niet wat die afkorting betekend.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

KS is de klantenservice.

Ik heb mijn TC7200 in Bridge gezet, is nu aan het rebooten.Ben benieuwd.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@bartjekwartje,

Mijn TC7200 doet hetzelfde.Je kan bij de KS nog vragen of zij je modem in brigde willen zetten.Zet voordat je belt het modem is de webinterface wel in router mode.

0 Kudos
bartjekwartje
Level 3
Topicstarter

@Verwijderd account  schreef:

KS is de klantenservice.

Ik heb mijn TC7200 in Bridge gezet, is nu aan het rebooten.Ben benieuwd.


0 Kudos
bartjekwartje
Level 3
Topicstarter

@Verwijderd account 

 

iemand via de webchat heeft me toegezegd een modernere modem toe te sturen. Dat lijkt me de beste optie.

 

Bedankt voor het meedenken.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@bartjekwartje, ik hoop dat dat een oplossing is.Maar ik raad aan om de TC7200 wel even achter de hand te houden.

0 Kudos
bartjekwartje
Level 3
Topicstarter

@Verwijderd account  schreef:

@bartjekwartje, ik hoop dat dat een oplossing is.Maar ik raad aan om de TC7200 wel even achter de hand te houden.


Okay, bedankt je voor advies 👍. (Ik zou je post en die van de andere poster willen liken maar ik weet niet hoe)

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@bartjekwartje  schreef:


Okay, bedankt je voor advies 👍. (Ik zou je post en die van de andere poster willen liken maar ik weet niet hoe)


Hoeft niet hoor!Ik weet nu wel dat ik je goed geholpen heb.😁

0 Kudos