Beste,
Recent is ons oude witte modem kapot gegaan door stroomuitval. Hierna hebben wij contact opgenomen met de klantenservice en een nieuw zwart modem ontvangen. Bij aansluiting werkte dit modem gelijk ondermaats. (Via kabel viel het internet redelijk vaak weg en via wifi hadden wij 80mb/s download en 0.1mb/s upload, wat ook om de haverklap wegviel en waarmee bijvoorbeeld videos niet te kijken waren. Bekabeld werkte alles tussen de haperingen door wel, maar beduidend slechter dan met ons oude modem.)
Na opnieuw contact met de klantenservice werd de conclusie getrokken dat dit nieuwe modem niet goed om kon gaan met onze oude coax aansluiting, er werd dus een monteur gestuurd om deze te vervangen. Deze monteur is langs geweest. Hij gaf meteen aan dat hij zelf melding over een storing in het wifi signaal van dit soort modems terug kon zien in zijn systeem. De monteur heeft ons internet wel gemaakt. Het werkte toen hij weg ging dan ook veel beter. Alleen 10 minuten nadat de monteur weg was hield ons internet er volledig mee op. Zowel via Wifi als kabel.
Na herhaaldelijk contact met de klantenservice waarbij wij 5 medewerkers aan de telefoon hebben gehad werd ons verteld dat het probleem dan waarschijnlijk wel de coax kabel zou zijn en dat er ook opnieuw een monteur werd gestuurd. Het eerstvolgende mogelijke moment hiervoor was alleen VIJF dagen later. Wel werd vermeld dat de Coax kabel de volgende dag zou komen en dit hopelijk de oplossing zou zijn. Nu is de coax kabel DRIE dagen later, dus vandaag, gekomen en heeft dit 0,0 verschil gemaakt, behalve dat we hebben kunnen zien dat het modem wel ineens een firmware update succesvol heeft uitgevoerd.
Dat het nieuwe modem wat we hebben ontvangen niet werkt zou volgens de klantenservice onmogelijk zijn, dit komt namelijk volgens hen niet voor. Nu zitten wij wel ondertussen 1 week met slecht tot geen werkend, en daarna weer bijna een week met NIET werkend internet. Hopelijk is er iemand op dit forum dat iets uit dit verhaal herkend en misschien een oplossing kan bedenken, aangezien ik ook ondertussen niet erg veel vertrouwen meer heb in de monteur die komende maandag dus pas gaat komen.
Overigens geven onze wifi apparaten zoals telefoons en laptops wel aan dat het wifi signaal zeer sterk zou moeten zijn en geeft de bekabelde verbinding aan dat er geen DHCP verbinding kan worden gemaakt. Maar wij komen niet in de instellingen van het modem om hier naar te kijken aangezien we via geen enkele weg in verbinding komen met het modem.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Chrome Zoals Tobias al had aangegeven ziet het er momenteel qua signaal goed uit. Het is dan ook erg lastig om oorzaken uit het verleden te onderzoeken.
Hoe gaat het momenteel met de verbinding? Is het sinds afgelopen week stabiel gebleven?
Helaas kijk ik nu weer op de community post omdat het na 3 weken weer begonnen is. We hebben 3 weken perfect internet gehad, totdat we eergisteren ons modem opnieuw hebben opgestart i.v.m, wat langzame wifi. Hierna is het probleem weer opnieuw aanwezig.
De monteur heeft de laatste keer ook ons modem vervangen, dus hier zou het ook niet aan moeten liggen.
Wel kan ik nu via mijn bekabelde connectie op mijn pc, wanneer ik op "diagnost network problems" klik, zien dat hij aangeeft dat er geen DHCP server gevonden kan worden. Je zou verwachten dat alle apparaten in dat geval zichzelf een IP adres aanwijzen, maar geen enkel apparaat krijgt dus weer verbinding, zowel via wifi als kabel......
Maandag komt de volgende monteur, maar we verwachten allemaal dat het dan wel weer gemaakt wordt, tot ooit ons modem weer moet herstarten en het riedeltje weer opnieuw begint helaas....
Maakt het verschil als je de bekabeld aangesloten apparaten tijdelijk ontkoppeld en vervolgens het modem opnieuw laat opstarten of kort stroomloos maakt?
is er misschien een dubbele dhcp servers aanwezig zoals het modem en een eigen router en of nas etc ?
Deze comment heeft (tot nu toe) uiteindelijk voor de oplossing gezorgd! Tenminste, dat verwachten we.
Hieronder het verwachte verhaal:
Ons witte connectbox modem is kapot gegaan door stroomuitval. Hiervoor is een nieuwe opgestuurd, maar die deed het ondermaats.
Toen is de 1e monteur gekomen om dit op te lossen, die heeft onze coax aansluiting en kabel vervangen voor een moderne versie.
Maar, blijkt dus ook, hij heeft ook onze beide sonos speakers uit een switch gehaald die hier tussen zat want "deze was onnodig" en ze beide in het modem ingestoken. 10 minuten nadat de monteur weg was hield ons volledige internet op met verbinden met zowel wifi als kabel.
Toen is de 2e monteur gekomen, heeft ons modem vervangen en opgestart terwijl hij verbonden was met zijn laptop, hierna heeft alles het 3 weken goed gedaan.
Na handmatig opnieuw opstarten van het modem (dus nogsteeds met beide sonos speakers bekabeld direct in het modem) viel alles weer volledig weg. Nu dus het modem opgestart zonder de kabels van de sonos speakers en onze TV erin. Wel de kabel naar de volledige bovenverdieping is nog ingestoken en tot nu toe lijkt alles weer te werken.
De verwachting is dus dat al die problemen kwamen doordat de 1e monteur dus heeft gedacht dat de sonos speakers beter direct in ons modem konden. Had hij de switch laten zitten was dit waarschijnlijk voorkomen.
Tot nu toe zijn we dus weer online, maar een raar/vervelend verhaal is het wel. Ik zal opnieuw hier updaten als er weer iets veranderd.
Sonos-apparatuur veroorzaakt nog wel eens een netwerklus of 'broadcast storm'. Als ik je eerdere probleembeschrijving nog eens lees, dan is de kans vrij groot dat hiervan sprake was. Het beste is slechts één van de speakers via ethernet verbinden en de andere speakers via SonosNet laten verbinden.
Waarschijnlijk is dit wel het probleem idd. Wel lullig dat die switch er onnodig tussenuit is gehaald, maarja monteurs weten ook niet alles natuurlijk.
Is het verbinden via 1 ethernet kabel en sonos net een betere oplossing dan beide via wifi laten gaan denk je? Zo hebben we het nu ingesteld.
Bedankt voor de hulp in ieder geval! Jullie hebben uiteindelijk, samen met wat eigen onderzoek, voor de oplossing gezorgd.
Ik verwacht dat ethernet + SonosNet op de lange termijn het meest stabiel zal zijn, maar ik heb zelf geen praktijkervaring met Sonos.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.