Vraag
Reacties
Chrome
Level 2

Geen internet verbinding via zowel Wifi als bekabeld

Beste,

Recent is ons oude witte modem kapot gegaan door stroomuitval. Hierna hebben wij contact opgenomen met de klantenservice en een nieuw zwart modem ontvangen. Bij aansluiting werkte dit modem gelijk ondermaats. (Via kabel viel het internet redelijk vaak weg en via wifi hadden wij 80mb/s download en 0.1mb/s upload, wat ook om de haverklap wegviel en waarmee bijvoorbeeld videos niet te kijken waren. Bekabeld werkte alles tussen de haperingen door wel, maar beduidend slechter dan met ons oude modem.)

Na opnieuw contact met de klantenservice werd de conclusie getrokken dat dit nieuwe modem niet goed om kon gaan met onze oude coax aansluiting, er werd dus een monteur gestuurd om deze te vervangen. Deze monteur is langs geweest. Hij gaf meteen aan dat hij zelf melding over een storing in het wifi signaal van dit soort modems terug kon zien in zijn systeem. De monteur heeft ons internet wel gemaakt. Het werkte toen hij weg ging dan ook veel beter. Alleen 10 minuten nadat de monteur weg was hield ons internet er volledig mee op. Zowel via Wifi als kabel.

Na herhaaldelijk contact met de klantenservice waarbij wij 5 medewerkers aan de telefoon hebben gehad werd ons verteld dat het probleem dan waarschijnlijk wel de coax kabel zou zijn en dat er ook opnieuw een monteur werd gestuurd. Het eerstvolgende mogelijke moment hiervoor was alleen VIJF dagen later. Wel werd vermeld dat de Coax kabel de volgende dag zou komen en dit hopelijk de oplossing zou zijn. Nu is de coax kabel DRIE dagen later, dus vandaag, gekomen en heeft dit 0,0 verschil gemaakt, behalve dat we hebben kunnen zien dat het modem wel ineens een firmware update succesvol heeft uitgevoerd. 

Dat het nieuwe modem wat we hebben ontvangen niet werkt zou volgens de klantenservice onmogelijk zijn, dit komt namelijk volgens hen niet voor. Nu zitten wij wel ondertussen 1 week met slecht tot geen werkend, en daarna weer bijna een week met NIET werkend internet. Hopelijk is er iemand op dit forum dat iets uit dit verhaal herkend en misschien een oplossing kan bedenken, aangezien ik ook ondertussen niet erg veel vertrouwen meer heb in de monteur die komende maandag dus pas gaat komen.

Overigens geven onze wifi apparaten zoals telefoons en laptops wel aan dat het wifi signaal zeer sterk zou moeten zijn en geeft de bekabelde verbinding aan dat er geen DHCP verbinding kan worden gemaakt. Maar wij komen niet in de instellingen van het modem om hier naar te kijken aangezien we via geen enkele weg in verbinding komen met het modem.

0 Kudos
19 Reacties 19
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je de knop onderop al een keer 30 seconden ingedrukt gehouden?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Als het daarna wel mogelijk is om in te loggen: Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

0 Kudos
Chrome
Level 2
Topicstarter

Dit allemaal haalt helaas niks uit. De reset knop is al meerdere keren geprobeerd, coax kabel gaat zonder splitter/onderbreking vanuit de data aansluiting meteen ons modem in. De coax aansluiting zelf is net vernieuwd en dus modern. Heeft 1 tv uitgang en 1 data uitgang. Foto's kan ik straks pas maken, maar dit is hoe het in elkaar zit.

 

Inloggen op het modem is op geen enkele manier mogelijk aangezien er geen verbinding mogelijk is.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je nog andere routers etc in het netwerk wat mogelijk voor een dhcp conflict kan zorgen ?

0 Kudos
Chrome
Level 2
Topicstarter

Nee, we hebben alleen op de zolder een Devolo wifi versterker, maar de internet kabel die naar boven toe leid is gisteren de hele dag uitgetrokken geweest om iets dergelijks uit te sluiten. Toen was dus alleen dit ingestoken, maar kon allemaal ook geen verbinding maken:

- Ziggo mediabox next via wps

- Ziggo mediabox next mini via kabel

- Twee Sonos speakers via kabel

puppie
Level 17

@Chrome sluit eens een pc of laptop via een kabel rechtstreeks aan op het modem.
Open een browser en ga dan naar http://192.168.178.1 en geef een enter.

Jij komt dan in het modem en dan kun je de gevraagde gegevens van @Bert wel geven.
OOk een foto van het aansluitpunt hier plaatsen en evenetuele splitters en of versterkers.
Als jij het nieuwste AOP punt hebt dan zit daar maar 1 aansluiting op.
Plaatjes vertellen meer dan 1000 woorden.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Er zijn zowel oude als schijnbaar nieuwe verouderde Abonnee Overname Punten met 1 aansluiting en die zijn niet geschikt voor het nieuwe zwarte Sagemcom modem.

 

 

Bert_1-1736675531176.png

Bert_2-1736675700728.png

 

0 Kudos
Chrome
Level 2
Topicstarter

Zoals al aangegeven was er via kabel ook geen verbinding te krijgen en dus via 192.168.178. ook zeker niet in te loggen in het modem. Alleen begon gisteravond na wat haperingen alles het ineens te doen. Niemand heeft aan kabels of het modem gezeten, maar na 4 dagen geen verbinding via iedere mogelijke manier werkt het nu.

Wel gezegd weer half, via wifi is het merkbaar langzamer dan bij ons oude modem, terwijl deze nieuwe wifi 6 heeft.

De vraag is maar hoe lang dit aanhoud....

 

Hierbij fotos van de aansluiting, maar deze is toch echt als de moderne passende oplossing door een ziggo monteur zelf aangesloten:
Ja, onder in een van de foto's is een tv coax splitter zichtbaar, maar dit is alleen aan de tv zijde en deze wordt zoieso niet meer gebruikt aangezien we nog maar 1 tv aansluiting nodig en in gebruik hebben. Zoals ook een paar dagen geleden aangegeven bij de voorgenoemde ziggo monteur...

 

 

0 Kudos
Chrome
Level 2
Topicstarter

Dit klopt, hiervoor is een ziggo monteur langsgeweest zoals genoemd in eerder bericht. Dit punt is vervangen en juist hierna zijn de problemen alleen maar verergerd. De volledige aansluiting is door een monteur verricht, wij zijn overigens ook geen abonnee overname. We zitten al jaren bij ziggo en zijn alleen noodgedwongen van modem moeten veranderen omdat de oude en stroomuitval niet aan bleek te kunnen.

Ik waardeer de hulp erg, maar mijn vermoeden begint toch echt uit te gaan naar iets dat in de achtergrond bij ziggo niet goed is gegaan. Aangezien nu na 4 dagen ineens alles het doet, behalve wifi die toch achter blijft bij ons vorige modem. Laten we hopen dat de monteur die maandag komt nog wat uitsluiting kan geven over wat er nou gebeurd kan zijn.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Het eerste punt waar Ziggo je woning binnenkomt heet AOP = Abonnee Overname Punt. (overname punt van buiten naar binnen van het signaal)

 

Dat ziet er allemaal goed uit, hier zal Ziggo dieper in zijn systemen moeten kijken om te zien wat er misgaat.

puppie
Level 17

@Chrome plaats de gegevens dan eens van de down - upstream en netwerkhistory.
De getallen lezers hier kunnen. jou dan veel meer vertellen

 https://community.ziggo.nl/t5/Producttips-Updates/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-m...

 

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Chrome heel gek inderdaad en vooral fijn dat het ineens wel weer is gaan werken! Of de monteur hier een oorzaak kan vinden? Dan zou deze echt heel diep de systemen in moeten, ik zie namelijk geen gekke dingen terug zoals mijn collega die de monteur gepland heeft ook hetzelfde constateerde. 

Nu het werkt is dat wel een opluchting, de monteur zal je in ieder geval verder helpen met technische ondersteuning op locatie. 

Chrome
Level 2
Topicstarter

Downstream:
ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1578000000940QAM 2561
25860000009.340QAM 2562
35940000009.240QAM 2563
46020000009.140QAM 2564
56100000008.840QAM 2565
66180000008.640QAM 2566
76260000008.340QAM 2567
86340000008.239QAM 2568
96420000008.239QAM 2569
106500000008.439QAM 25610
116580000008.840QAM 25611
126660000009.140QAM 25612
136740000009.440QAM 25613
146820000009.540QAM 25614
156900000009.840QAM 25615
166980000001040QAM 25616
1770600000010.140QAM 25617
1871400000010.240QAM 25618
1972200000010.440QAM 25619
2073000000010.641QAM 25620
2173800000010.640QAM 25621
2274600000010.540QAM 25622
2375400000010.540QAM 25623
2476200000010.440QAM 25624
257700000001040QAM 25625
267780000009.940QAM 25626
277860000009.740QAM 25627
287940000009.640QAM 25628
298020000009.640QAM 25629
308100000009.640QAM 25630
318180000009.640QAM 25631
328260000009.440QAM 25632

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Goed (Locked)4040
2Goed (Locked)40100
3Goed (Locked)4050
4Goed (Locked)4060
5Goed (Locked)4030
6Goed (Locked)4070
7Goed (Locked)40100
8Goed (Locked)39230
9Goed (Locked)39170
10Goed (Locked)39130
11Goed (Locked)4090
12Goed (Locked)4030
13Goed (Locked)4080
14Goed (Locked)4060
15Goed (Locked)4040
16Goed (Locked)4060
17Goed (Locked)4040
18Goed (Locked)4020
19Goed (Locked)4020
20Goed (Locked)4140
21Goed (Locked)4040
22Goed (Locked)4010
23Goed (Locked)4010
24Goed (Locked)4030
25Goed (Locked)4040
26Goed (Locked)4050
27Goed (Locked)4030
28Goed (Locked)4020
29Goed (Locked)4040
30Goed (Locked)4010
31Goed (Locked)4040
32Goed (Locked)4030

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
1591684K3301QAM 4096368

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159Goed (Locked)418.233467161280

Upstream

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
05880000042.85120QAM 641
15200000042.35120QAM 642
24520000042.35120QAM 643
33840000041.35120QAM 644

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0ATDMA0000
1ATDMA0010
2ATDMA0000
3ATDMA0000

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
715.633.72KQAM 64
817.237.72KQAM 64

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
7OFDMA3127400000000
8OFDMA3447400000000
 
0 Kudos
Chrome
Level 2
Topicstarter

Zoals verwacht is hier ook niets terug te vinden in de historie tijdens de dagen dat het internet het niet deed. Vanaf 11-1 rond 21:00 werkte alles ineens, hiervoor is ook niets terug te vinden. @puppie 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
13-01-2025 12:34:04noticeGUI Login Status - Login Success from LAN interface
13-01-2025 10:21:03noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 11 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 07:45:00noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 07:05:51noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 07:05:35noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 11; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 07:05:33warningMDD message timeout;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 06:56:36noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 06:46:12noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 11 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 05:05:50noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 04:45:54noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 04:40:43noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 04:15:38noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 11 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 03:00:24noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 01:51:36noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 01:49:21noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 01:49:01warningMDD message timeout;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 01:45:15noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 11 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
13-01-2025 01:43:41noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 8; Previous Profile: 11 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 23:41:14noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 23:33:55noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 8; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 23:25:43noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 23:25:29warningMDD message timeout;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 23:19:03noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 23:14:43noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 11 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 22:38:03noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 8; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 20:57:23noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 20:56:28noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 20:44:09noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 11 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 20:19:01noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 18:53:14noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 18:52:59warningMDD message timeout;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 17:46:54noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-01-2025 16:07:59noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=30:67:a1:ca:f0:50;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-01-2025 21:37:58noticeGUI Login Status - Login Success from LAN interface
11-01-2025 21:20:06noticeGUI Login Status - Login Success from LAN interface
11-01-2025 21:19:51noticeGUI Login Status - Login Success from LAN interface
11-01-2025 21:18:10noticeGUI Login Status - Login Success from LAN interface
0 Kudos
Chrome
Level 2
Topicstarter

Laten we hopen dat de monteur nog iets van uitsluiting kan geven inderdaad, want fijn is dit natuurlijk niet. Nu voelt het een beetje als wachten tot de volgende keer dat het internet er ook ineens weer mee stopt. Zeker wel fijn dat het nu werkt! Maar een reden/oorzaak zou toch wel handig zijn.

0 Kudos
Chrome
Level 2
Topicstarter

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1578000000940QAM 2561
25860000009.340QAM 2562
35940000009.340QAM 2563
46020000009.240QAM 2564
56100000008.940QAM 2565
66180000008.640QAM 2566
76260000008.339QAM 2567
86340000008.239QAM 2568
96420000008.239QAM 2569
106500000008.439QAM 25610
116580000008.840QAM 25611
126660000009.140QAM 25612
136740000009.440QAM 25613
146820000009.540QAM 25614
156900000009.840QAM 25615
1669800000010.140QAM 25616
1770600000010.140QAM 25617
1871400000010.240QAM 25618
1972200000010.541QAM 25619
2073000000010.640QAM 25620
2173800000010.640QAM 25621
2274600000010.540QAM 25622
2375400000010.540QAM 25623
2476200000010.440QAM 25624
257700000001040QAM 25625
267780000009.940QAM 25626
277860000009.840QAM 25627
287940000009.640QAM 25628
298020000009.640QAM 25629
308100000009.740QAM 25630
318180000009.640QAM 25631
328260000009.440QAM 25632

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Goed (Locked)4040
2Goed (Locked)40100
3Goed (Locked)4050
4Goed (Locked)4060
5Goed (Locked)4030
6Goed (Locked)4070
7Goed (Locked)39100
8Goed (Locked)39230
9Goed (Locked)39170
10Goed (Locked)39130
11Goed (Locked)4090
12Goed (Locked)4030
13Goed (Locked)4080
14Goed (Locked)4060
15Goed (Locked)4040
16Goed (Locked)4060
17Goed (Locked)4040
18Goed (Locked)4020
19Goed (Locked)4120
20Goed (Locked)4040
21Goed (Locked)4040
22Goed (Locked)4010
23Goed (Locked)4010
24Goed (Locked)4030
25Goed (Locked)4040
26Goed (Locked)4050
27Goed (Locked)4030
28Goed (Locked)4020
29Goed (Locked)4040
30Goed (Locked)4010
31Goed (Locked)4040
32Goed (Locked)4030

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
1591684K3301QAM 4096368

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159Goed (Locked)418.133542531330
0 Kudos
Chrome
Level 2
Topicstarter

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
05880000042.85120QAM 641
15200000042.35120QAM 642
24520000041.85120QAM 643
33840000041.35120QAM 644

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0ATDMA0000
1ATDMA0010
2ATDMA0000
3ATDMA0000

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
715.633.72KQAM 64
817.237.72KQAM 64

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
7OFDMA3127400000000
8OFDMA3447400000000


ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1578000000940QAM 2561
25860000009.340QAM 2562
35940000009.340QAM 2563
46020000009.240QAM 2564
56100000008.940QAM 2565
66180000008.640QAM 2566
76260000008.339QAM 2567
86340000008.239QAM 2568
96420000008.239QAM 2569
106500000008.439QAM 25610
116580000008.840QAM 25611
126660000009.140QAM 25612
136740000009.539QAM 25613
146820000009.540QAM 25614
156900000009.840QAM 25615
1669800000010.140QAM 25616
1770600000010.140QAM 25617
1871400000010.240QAM 25618
1972200000010.440QAM 25619
2073000000010.641QAM 25620
2173800000010.640QAM 25621
2274600000010.540QAM 25622
2375400000010.540QAM 25623
2476200000010.440QAM 25624
257700000001040QAM 25625
267780000009.940QAM 25626
277860000009.740QAM 25627
287940000009.640QAM 25628
298020000009.640QAM 25629
308100000009.640QAM 25630
318180000009.640QAM 25631
328260000009.440QAM 25632

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Goed (Locked)4040
2Goed (Locked)40100
3Goed (Locked)4050
4Goed (Locked)4060
5Goed (Locked)4030
6Goed (Locked)4070
7Goed (Locked)39100
8Goed (Locked)39230
9Goed (Locked)39170
10Goed (Locked)39130
11Goed (Locked)4090
12Goed (Locked)4030
13Goed (Locked)3980
14Goed (Locked)4060
15Goed (Locked)4040
16Goed (Locked)4060
17Goed (Locked)4040
18Goed (Locked)4020
19Goed (Locked)4020
20Goed (Locked)4140
21Goed (Locked)4040
22Goed (Locked)4010
23Goed (Locked)4010
24Goed (Locked)4030
25Goed (Locked)4040
26Goed (Locked)4050
27Goed (Locked)4030
28Goed (Locked)4020
29Goed (Locked)4040
30Goed (Locked)4010
31Goed (Locked)4040
32Goed (Locked)4030

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
1591684K3301QAM 4096368

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159Goed (Locked)418.233553620090
0 Kudos
Chrome
Level 2
Topicstarter

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1578000000940QAM 2561
25860000009.340QAM 2562
35940000009.340QAM 2563
46020000009.240QAM 2564
56100000008.940QAM 2565
66180000008.640QAM 2566
76260000008.339QAM 2567
86340000008.239QAM 2568
96420000008.239QAM 2569
106500000008.439QAM 25610
116580000008.840QAM 25611
126660000009.140QAM 25612
136740000009.539QAM 25613
146820000009.540QAM 25614
156900000009.840QAM 25615
1669800000010.140QAM 25616
1770600000010.140QAM 25617
1871400000010.240QAM 25618
1972200000010.440QAM 25619
2073000000010.641QAM 25620
2173800000010.640QAM 25621
2274600000010.540QAM 25622
2375400000010.540QAM 25623
2476200000010.440QAM 25624
257700000001040QAM 25625
267780000009.940QAM 25626
277860000009.740QAM 25627
287940000009.640QAM 25628
298020000009.640QAM 25629
308100000009.640QAM 25630
318180000009.640QAM 25631
328260000009.440QAM 25632

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Goed (Locked)4040
2Goed (Locked)40100
3Goed (Locked)4050
4Goed (Locked)4060
5Goed (Locked)4030
6Goed (Locked)4070
7Goed (Locked)39100
8Goed (Locked)39230
9Goed (Locked)39170
10Goed (Locked)39130
11Goed (Locked)4090
12Goed (Locked)4030
13Goed (Locked)3980
14Goed (Locked)4060
15Goed (Locked)4040
16Goed (Locked)4060
17Goed (Locked)4040
18Goed (Locked)4020
19Goed (Locked)4020
20Goed (Locked)4140
21Goed (Locked)4040
22Goed (Locked)4010
23Goed (Locked)4010
24Goed (Locked)4030
25Goed (Locked)4040
26Goed (Locked)4050
27Goed (Locked)4030
28Goed (Locked)4020
29Goed (Locked)4040
30Goed (Locked)4010
31Goed (Locked)4040
32Goed (Locked)4030

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
1591684K3301QAM 4096368

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159Goed (Locked)418.233553620090
0 Kudos
puppie
Level 17

@tobiastheebe zou jij je ogen eens over de getallen willen laten glijden en beoordelen.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De actuele downstream/upstream-waarden zijn over het algemeen goed tot zeer goed, alleen van OFDMA CID 7 lijkt de stabiliteit niet optimaal te zijn en is de Tx aan de lage kant vergeleken met de andere kanalen. Ik denk dat het erg lastig gaat worden om te achterhalen wat er precies op 10-1 aan de hand was, op dat moment had verder onderzoek moeten plaatsvinden.