Koen van Loon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet verbinding na ontvangen smartwifi modem

Beste Ziggomedewerker,

Na ontvangen van ons nieuwe smartwifi modem en deze geinstalleerd te hebben was er helaas geen verbinding. Ondertussen al een aantal dagen, wat met thuis werken etc zeker niet wenselijk is.

Na meermaals telefonisch contact te hebben gehad, steeds met een andere medewerker, steeds hetzelfde verhaal doen, werd er een monteur gestuurd.

Monteur constateerde dat het modem achter de schermen nog geactiveerd moest worden o.i.d., gedaan (blijkbaar niet), en een dag wachten dan zou het wel werken.

Ondertussen dus nog steeeeeds geen internet, weer bellen, weer hetzelfde verhaal etc. etc.

Ja modem is aangesloten op coax.

Ja stroom etc. ook goed aangesloten. 

Ja coax kabel is oke (voorheen wel internet via media box XL)

Wel wifi verbinding met modem maar die geeft aan geen internet te hebben.

Aansluiting met kabel op modem heeft ook geen internet.

@Ziggo graaf zsm een oplossing....

Misschien aanmelden als nieuwe klant direct met internet via modem en instellingen op jullie server goed checken!!!!!

Heb op een ander topic gelezen dat dit het probleem heeft verholpen.

Techniek staat voor niks.

Kan het aub opgelost worden?!?!

Alvast bedankt. Gr Koen.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 515Posts
  • 53Oplossingen
  • 113Likes

Goedemorgen @Koen van Loon , dit is zeker geen fijne situatie. Daar heb je volledig gelijk in. Fijn dat je ons via deze weg hebt gevonden zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden. 

Helaas kan het een hele enkele keer voorkomen dat een geleverd modem administratief niet volledig is aangemeld door het automatische proces. Gelukkig kunnen we redelijk snel met een paar handelingen de modem toch administratief activeren. Zo te zien heeft onze monteur dit ook intern doorgestuurd voor een extra handeling uit voorzorg. Mijn collega`s zijn vanmorgen nog bezig geweest met deze situatie en hebben je modem ook administratief geactiveerd. Dus daarmee zou dit probleem al opgelost moeten zijn. Echter wanneer ik je modem probeer te benaderen op afstand, kan ik je modem niet bereiken. Dus daar gaat toch nog iets niet 100% goed ... 

Aangezien de handelingen vanmorgen zijn afgerond, zou je voor mij nog eenmaal je witte modem voor 60 seconden van de stroom willen halen? Na ongeveer 5 à 10 minuten zal deze volledig opnieuw opgestart zijn. Mocht je hierna nog steeds geen verbinding kunnen maken, laat mij dan weten welke lampjes op je modem branden / knipperen. 

We houden contact! 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51014Posts
  • 3191Oplossingen
  • 11582Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, mogelijk vanochtend al langskomen in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 515Posts
  • 53Oplossingen
  • 113Likes

Goedemorgen @Koen van Loon , dit is zeker geen fijne situatie. Daar heb je volledig gelijk in. Fijn dat je ons via deze weg hebt gevonden zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden. 

Helaas kan het een hele enkele keer voorkomen dat een geleverd modem administratief niet volledig is aangemeld door het automatische proces. Gelukkig kunnen we redelijk snel met een paar handelingen de modem toch administratief activeren. Zo te zien heeft onze monteur dit ook intern doorgestuurd voor een extra handeling uit voorzorg. Mijn collega`s zijn vanmorgen nog bezig geweest met deze situatie en hebben je modem ook administratief geactiveerd. Dus daarmee zou dit probleem al opgelost moeten zijn. Echter wanneer ik je modem probeer te benaderen op afstand, kan ik je modem niet bereiken. Dus daar gaat toch nog iets niet 100% goed ... 

Aangezien de handelingen vanmorgen zijn afgerond, zou je voor mij nog eenmaal je witte modem voor 60 seconden van de stroom willen halen? Na ongeveer 5 à 10 minuten zal deze volledig opnieuw opgestart zijn. Mocht je hierna nog steeds geen verbinding kunnen maken, laat mij dan weten welke lampjes op je modem branden / knipperen. 

We houden contact! 

Bekijk in context

Uitgelicht topic