Beste community,
Na doorverwezen te zijn door de klantenservice naar de community ga ik het hier eens proberen.
Mijn vriendin en ik werken beide thuis op een laptop uitgegeven door (verschillende) werkgever waar op beide laptops een vpn van de werkgever wordt gebruikt.
Nu is het zo dat als we beide thuiswerken, mijn vriendin wel kan verbinden met de Ziggo router, maar ze geen internet heeft. Via een hotspot heeft ze wel gewoon internet.
Het lijkt erop dat als we niet samen thuis werken, dat ze wel internet krijgt via de Ziggo router.
Zou dit eraan kunnen liggen dat de 2 vpn's elkaar in de weg zitten?
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Groetjes Jeroen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik denk dat er net iets fout ging of dat we per ongeluk met een ander wifi waren verbonden. Tracert 8.8.8.8 laat nu als eerste ip wel 192.168.178.1 zien, daarna alleen maar timeouts.
Wat mij als verschil met mijn laptop/de hotspot opvalt is in de ipconfig /all screenshot, de tekst achter DNS servers. Bij die van mij en bij gebruik van de hotspot is dit een ip adres en bij de laptop van mijn vriendin verbonden met onze router is dat een enorm lange tekst. Zit hier iets niet lekker?
Is de laptop wel zichtbaar op de pagina 'Verbonden apparaten' in de webinterface van het modem? Kun je de laptop bereiken vanaf jouw laptop via ping? De Ziggo SSID moet qua profiel wel als privénetwerk i.p.v. openbaar zijn ingesteld, zodat ping inkomend wordt doorgelaten door de firewall.
Op jouw laptop lijkt IPv6 te zijn uitgeschakeld op de netwerkadapter, bij jouw vriendin is IPv6 wel ingeschakeld. Dit zou de oorzaak niet mogen zijn, gezien we alle tests tot nu toe op IPv4 uitgevoerd hebben.
Yes laptop is zichtbaar (wel duubel?) en pingen werkt ook nadat we hem op prive hebben gezet.
De dubbele vermelding ligt ook aan IPv4 + IPv6. De link tussen de laptop en de modemrouter is wel vrij slecht, de latency is erg hoog. De 5 GHz SSID zou significant betere prestaties moeten opleveren.
Enige wat ik nog bedenken op dit moment is dat internettoegang voor (het MAC-adres van) de laptop toch geblokkeerd wordt door de Connectbox, ondanks dat de MAC-filterlijst blanco is. Ik zou overwegen om het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen door de RESET-knop aan de achterzijde circa 15 seconden ingedrukt te houden.
Heb je toevallig een USB/ethernet-adapter liggen waarmee je kunt testen?
Router gereset naar fabrieksinstellingen en internet doet het nu. Nu alle instellingen/namen/wachtwoorden maar weer goed zetten. Heel raar waar dit probleem zit/zat maar hopelijk blijft het weg.
Heel erg bedankt voor de uren en het meedenken met het probleem Tobias!
Fijn om te lezen dat het voor nu opgelost is. Terugzetten naar fabrieksinstellingen stel ik alleen voor als 'last resort' als alle logische punten zijn getest dan wel uitgesloten. Je kunt eventueel een backup maken van de instellingen zodra deze naar wens zijn, deze kun je later op elk gewenst moment terugzetten.
Ik zie dat je een speciaal teken (&) gebruikt in de SSID('s), dat is niet aanbevolen. Ook voor de PSK kun je het beste alleen letters en cijfers gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.