Goedenavond,
Sinds halverwege de middag hebben we geen internet. Normaliter doe ik standaard-procedures wanneer er geen internet is; opnieuw opstarten, of stekker eruit en aantal minuten wachten, of reset knop indrukken. Dit werkt helaas allemaal niet. Ik heb een screenshot gemaakt van wat de melding is: "Params Transfer Complete".
Situatie: Technicolor modem, gebruik Deco M9.
Wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Modem is binnenkomen en geïnstalleerd. Het probleem is verholpen en we hebben weer internet thuis.
Het oude modem mag weggegooid worden, maar wellicht kan ik ‘m ergens naar terugsturen zodat onderzocht kan worden wat er mee mis is?
Nogmaals dank voor jullie hulp en snelle reacties! Dit is echt een fijn platform.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@tobiastheebe deze melding heb ik nog nooit gezien, jij ooit gezien ??
Ik ben ook niet bekend met deze melding, het is een van de statusmeldingen van Connectivity State.
Kun je de gegevens op de pagina Geavanceerde instellingen, Status, Connection plaatsen?
Het lijkt erop dat de registratie van het modem bij het CMTS mislukt. Kun je ook de event log plaatsen?
Heb je al gecontroleerd op een storing of werkzaamheden op jouw adres?
Ik mis in het rijtje met genomen acties het bellen met de klantenservice. Morgen om 08.00 is die weer beschikbaar.
'TLV-11 - Illegal Set operation failed' is de oorzaak. Mogelijk een signaalprobleem in de upstream. Fluctueert het zendvermogen t.o.v. 37,5 dBmV, zichtbaar op de vorige screenshot?
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Goedemorgen, geen idee wat je hiermee bedoelt en hoe ik dat kan vinden? Sorry, ik ben wat dat betreft niet zo technisch.
@tobiastheebe
dit is destijds door de monteur geïnstalleerd. De tweede van rechts gaat naar de modem (Technicolor).
Ik vroeg mij af of het vermogen van 37,5 dBmV fluctueert.
Modem op versterker is niet meer de hedendaagse aansluitwijze. Op het AOP dient een splitter te worden geplaatst om modem en versterker op aan te sluiten. Kun je controleren of het modem online komt wanneer je dit direct op het AOP aansluit, met de kabel van AOP naar versterker?
Een Ziggo moderator kan je gratis een splitter met een passende kabel toesturen.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.
Net de kabel direct op modem aangesloten en gekeken of deze online komt. Dat is niet het geval.
Verder gekeken naar het vermogen en die staat op 37,5 dBmV. Het lijkt constant?
In dat geval zal aansluiten via splitter geen verschil maken. Mogelijk kan de moderator nog iets ontdekken op de achtergrond.
@KHT een vreemde bedoening dat je modem ineens niet meer online wil komen. Zoals @tobiastheebe @Bert en @MR_CHIP ook al noemen is dat niet een bekende melding. Dat je hem nog kunt bereiken betekent dat er iets van leven in zit. Werkt TV nog wel?
Om je hiermee verder te kunnen helpen is het nodig om je postcode en huisnummer in je profiel te vermelden. Zet je die erin? Laat het me weten zodra je dit hebt gedaan.
In de tussentijd ook de klantenservice gebeld en daar werd ook geconstateerd dat de modem offline was. De tv werkt overigens wel gewoon.
Er wordt een nieuwe modem opgestuurd, waarschijnlijk toch iets in de modem wat stuk is gegaan.
Dank voor jullie hulp allemaal.
Fijn om te lezen, houd je ons op de hoogte?
Modem is binnenkomen en geïnstalleerd. Het probleem is verholpen en we hebben weer internet thuis.
Het oude modem mag weggegooid worden, maar wellicht kan ik ‘m ergens naar terugsturen zodat onderzocht kan worden wat er mee mis is?
Nogmaals dank voor jullie hulp en snelle reacties! Dit is echt een fijn platform.
Goedemorgen @KHT, fijn dat het probleem is opgelost! Complimenten voor @tobiastheebe, @Bert en andere gebruikers die zo snel en geholpen met de oplossing.
Normaal gesproken zou ik ook zeggen dat het een goed idee is om een modem met een probleem verder te onderzoeken, maar dit modem leveren we niet langer uit en het lijkt niet een collectief probleem met dit modem te zijn. Je mag hem dus inleveren bij de milieustraat.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.