Vraag
Reacties
Oplossing
JaHoe
Level 1

Geen internet op nieuwe Netgear Orbi Mesh router

Hallo,

Cisco Ziggo modem in bridge mode met Sitecom router werkt prima. Heb een nieuwe Orbi Mesh router + satellieten gekocht. Maar als ik die aansluit krijg ik er geen internet signaal op.

• Modem zowel 30 sec uit/aan gehad als de modem reset knop gebruikt om nieuw device te herkennen
  • LAN kabel van Modem poort 1 in WAN poort van Orbi router.
  • App van Orbi geeft aan dat kabels connected zijn maar geen internet. Enige andere optie is om handmatig ip adres in te voeren, maar dat is niet van toepassing bij Ziggo

Ziggo gebeld, met modem is niks mis en staat netjes in bridge mode.

Wie heeft een idee....
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FandeGraaf
Level 1
JaHoe Ik weet niet of je het ook al eens andersom hebt geprobeerd. Werkte bij mij wel op advies van helpdeskmedewerker van Ziggo. Router bij mij deed het ook niet tot ik alles had opgestart en als laatste en dus niet als eerste het modem opstartte en volledig opgang liet komen. Misschien nog een idee. Ik hoop dat het ook voor jou werkt.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Even hardop denken.
De volgende stappen, mocht je dit nog niet hebben uitgevoerd.
Alles van de stroom, eerst modem volledig op gang laten komen en dan pas de router aanzetten.
JaHoe
Level 1
Topicstarter
zal dat nog een keer proberen en resultaat melden
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi JaHoe, welkom hier!

Gek wel dat je nieuwe router er zoveel moeite mee lijkt te hebben. Heb je nog een update voor ons? We zijn benieuwd!
0 Kudos
JaHoe
Level 1
Topicstarter
Hallo,

ik heb het nog een paar keer geprobeerd met stapsgewijs aansluiten. Stroom eraf, resetten en instructies netgear volgen.
maar helaas elke keer zegt de orbi app dat kabels zijn aangesloten maar er geen internet is. Kabel is aangesloten op poort 1 van de modem. En als ik de kabel omhang naar mijn oude sitecom router heb ik gewoon goed internet...
ben nu ook in contact met netgear support
FandeGraaf
Level 1
JaHoe Ik weet niet of je het ook al eens andersom hebt geprobeerd. Werkte bij mij wel op advies van helpdeskmedewerker van Ziggo. Router bij mij deed het ook niet tot ik alles had opgestart en als laatste en dus niet als eerste het modem opstartte en volledig opgang liet komen. Misschien nog een idee. Ik hoop dat het ook voor jou werkt.
PaulusUtrecht
Level 1
Orbi ondersteunt de Bridge mode niet.
Heb net zelf Orbi geïnstalleerd, zonder bridgende, na enig geworstel. Het rebooten van de Connectbox en het geduld opbrengen totdat de connectie helemaal is hersteld was de sleutel tot mijn succes.
0 Kudos
JaHoe
Level 1
Topicstarter
FandeGraaf wrote:

Niet te geloven, maar dit werkte dus eindelijk ook bij mij. Modem als laatste aanzetten ipv als eerste. Thanks!!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Fijn dat alles weer werkt, JaHoe. Goed om te lezen. Bedankt ook voor je goede bijdrage FandeGraaf 🙂
MarcoV01
Level 1

Ik heb dit probleem ook gehad met de orbi RBK353.

De oplossnig was alles aansluiten op de ziggo modem(bridged) technicolor TC7210 / gele(internet)

20210815_113649.jpg

20210815_113732.jpg

  

poort 1. Anderekant van de kabel in de gele(internet) poort van je Orbi En dan de resetknop van de  ziggo modem minimaal 10 seconden indrukken. De lampjes voor op gaan knipperen en de modem start op nieuw op.

Let wel de ziggo modem is door ziggo in bridge stand gezet dit kun je niet zelf doen hier voor bel je met ziggo.

0 Kudos